Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosio11
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-07-2024
Mijn vraag
Voor mijn werk moet ik gehoorbescherming dragen, maar omdat ik soms ook eentonig werk moet doen is het dan wel fijn om wat muziek te kunnen luisteren. Daarom ben ik op zoek gegaan naar gehoorbescherming met muziek, en dan kom ik hoofdzakelijk op headsets uit. Ik wil eigenlijk geen headset hebben, want dat vind ik 1 niet fijn, en 2 wil ik ook muziek kunnen luisteren buiten mijn werk zonder zo'n lomp ding op je hoofd. Daarom mijn vraag gaan gehoorbescherming en oortjes (liefst bluetooth*) samen in 1 product? Hier in de pricewatch kon ik daar zelf niet echt duidelijke info over vinden.

*bluetooth omdat je dan niet met een draadje zit wat stuk kan gaan of ergens achter kan blijven haken. Zeker als ik met een machine oid bezig ben wil ik niet dat mijn oortjes daar op een of andere manier aan blijven haken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android telefoon nieuwste versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ook al even op internet gekeken en heb toen dit gevonden:
https://www.gereedschappr...WpJOSsgM0TcRoCFTYQAvD_BwE

Ik kon hieruit niet echt opmaken of dit goede oortjes waren (prijs/kwaliteit), en of ze ook echt gehoorbescherming waren.

Alvast hartelijk dank voor reacties!

Beste antwoord (via timbosio11 op 18-02-2020 16:41)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Zou je KAM / EHS coördinator benaderen en het hem voorleggen.

Ik weet niet wat de geluidsbelasting is in de ruimtes waar je werkt en of deze dopjes voldoende dempen.

Dat zou uit de RI&E wel duidelijk moeten worden. Ook of ze überhaupt op de werkvloer gebruikt mogen worden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Zou je KAM / EHS coördinator benaderen en het hem voorleggen.

Ik weet niet wat de geluidsbelasting is in de ruimtes waar je werkt en of deze dopjes voldoende dempen.

Dat zou uit de RI&E wel duidelijk moeten worden. Ook of ze überhaupt op de werkvloer gebruikt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik heb de combinatie nooit geprobeerd, maar zijn airpods of dergelijke niet te combineren met standaard Peltor oorkappen?

Daarnaast: mooi dat je een serieus product zoekt hiervoor. Ik zie te vaak mensen de herrie van machines overstemmen met consumentenspul, wat ik een vrij dubieuze strategie vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Er zijn wel peltorkappen die ingebouwde bluetooth hebben (of radio bijvoorbeeld), maar in dopjes heb ik ze nog nooit gezien. Ik vraag me in alle eerlijkheid ook af of kleine oordoppen voldoende demping bieden tegen geluid van buiten.

Zoals Barrycode zegt; je KAM man kan er mogelijk iets van zeggen, anders een keer bellen met Intersafe Groeneveld ofzo, zij leveren PBM's aan de halve industriewereld dus weten hier mogelijk ook wel iets van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

In-ears vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons. Hoofdtelefoons in de vorm van on/- over-ear vallen wel onder Consumentenelektronica. Ik verhuis het topic de goede kant even op: AUD > WAO.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@timbosio11 Genoeg bekend over Isotunes.

Zie ook deze,

https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Ze staan bij mij nog op de verlanglijst. Demping is prima. Kijk eens op YouTube voor wat reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:46
Ik gebruik het bij het paramotorvliegen. Komt neer op standaard-piloten uitrusting, met ingebouwde communicatie en dat lijkt veel op zo'n gaming headset. Moderne versies werken met bluetooth, maar het kan ook bedraad. Kost ongeveer 200 euro. Zoiets kun je makkelijk zelf vinden op internet.
In-ear headset gaat je oren niet genoeg beschermen als je serieuze geluidsdemping nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 20:14

Taygeta

KTM 790 Adventure

Je hebt otoplastieken met daarin een speaker.
Die heb ik wel gehad voor het werk.klinkt wel een beetje houterig.

Je kan ook kijken naar https://aftershokz.com/
Misschien bied dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosio11
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-07-2024
Bedankt allemaal! zo kan ik weer verder. Die van de KAM/ EHS coordinator is denk ik wel handig ja, ik ga daar verder vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Bij beter horen konden ze otoplastieken maken met een aansluiting voor bepaalde type oordopjes. Gebruikte je deze niet dan kon je er een normaal filter inzetten. Is al even geleden dat ik ben wezen kijken hiervoor. Helaas was het bij mij niet mogelijk ivm te smalle gehoorgang.

*empty*

Pagina: 1