Mijn vraag:
Een tijdje geleden heb ik voor niks een pc opgehaald. De pc was in het bezit van een Windows 10 Pro installatie. Aangezien ik al een pc met Windows 10 Pro heb leek het mij leuk om Ubuntu 18.04.4 LTS te installeren. Op deze manier wil ik bekend worden met Linux.
Met W10 draaide de machine zonder problemen, nu ik Ubuntu heb geïnstalleerd loop ik tegen een probleem aan. Zodra ik de pc aan zet zie ik het inlogscherm, er volgt een automatische reboot en zodra ik het inlogscherm weer zie kan ik pas inloggen. Eenmaal ingelogd draait het als een zonnetje.
Wie herkent dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ubuntu 18.04.4 LTS
Pc met een i7 processor van de 5e generatie.
16 GB ram
250 GB SSD en een 2 TB HD
(Specifieke specs kan ik indien nodig nog achterhalen)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers geüpdate.
Temperatuur gecheckt maar deze is dik in orde.
Opnieuw geformatteerd en clean install.
Nieuwe image gedownload en nogmaals een clean install.
Een tijdje geleden heb ik voor niks een pc opgehaald. De pc was in het bezit van een Windows 10 Pro installatie. Aangezien ik al een pc met Windows 10 Pro heb leek het mij leuk om Ubuntu 18.04.4 LTS te installeren. Op deze manier wil ik bekend worden met Linux.
Met W10 draaide de machine zonder problemen, nu ik Ubuntu heb geïnstalleerd loop ik tegen een probleem aan. Zodra ik de pc aan zet zie ik het inlogscherm, er volgt een automatische reboot en zodra ik het inlogscherm weer zie kan ik pas inloggen. Eenmaal ingelogd draait het als een zonnetje.
Wie herkent dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ubuntu 18.04.4 LTS
Pc met een i7 processor van de 5e generatie.
16 GB ram
250 GB SSD en een 2 TB HD
(Specifieke specs kan ik indien nodig nog achterhalen)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Drivers geüpdate.
Temperatuur gecheckt maar deze is dik in orde.
Opnieuw geformatteerd en clean install.
Nieuwe image gedownload en nogmaals een clean install.