Savent warmtepomp geeft geen warmte af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel12101978
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10-2020
ik heb een Savent warmtepomp met een cv ketel en is geïnstalleerd door een installateur.
Problemen zijn,
-warmtepomp geeft geen warmte af (maakt zelf geen warmte) en stuurt uiteindelijk ook geen signaal naar cv ketel.
-warmtepomp blijft maar draaien, zonder dus warmte te maken, of te wel gaat ook niet uit.

Vele bezoeken installateur hebben nog resultaat gehad in het oplossen van de storing.

Ik heb gezien dat er tussen de centrale retour en de aanvoer geen AVDO zit!
Ook mis ik een ontluchter in de uitgaande leiding en de retoursensor is niet aangesloten op de ingaande leiding.
Terwijl deze wel op het principeschema staan van de fabrikant.
Kunnen 1 of meerdere onderdelen hierboven genoemd, ontbreken of niet aangesloten, de werking van de warmtepomp zo beïnvloeden dat dus eigenlijk “niks” doet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 11:08
Ontbreken van AVDO hoeft geen probleem te zijn voor de werking, dat is afhankelijk van de ketel en minimale benodigde circulatie. Normaal gesproken slaat warmtepomp of ketel wel in storing wanneer deze ontbreekt en nodig zou zijn.
Missende ontluchter bij Savent hoeft ook geen probleem te zijn, mits systeem op andere plaats goed ontlucht kan worden.
Een missende sensor kan het probleem zijn, maar dat is lastig te beoordelen van afstand. Overigens zit er volgens mij een retoursensor in de Savent, dus zie je die verder niet in het leidingwerk zitten als appendage.
Het is niet raar dat hij blijft draaien. De Savent is een warmtepomp die warmte uit ventilatielucht haalt (maakt zelf geen warmte). Deze heeft tevens functie van mv-box. Dus als er geen warmtevraag is, blijft hij de functie van mechanische ventilatie gewoon doen. Dus draait hij.

Heb je misschien meer info? foutcodes oid? Want het is mij nu nog niet helemaal duidelijk wat het probleem is.