Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AAA games, 1440p, 2500EUR

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Vraag

• sjakie1945
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 01:48
Dag allemaal

Ik wil graag een nieuw systeem bouwen, waarmee ik op 1440p,+144fps kan gamen,streamen en editen..
Voornamelijk shooter games (Escape from Tarkov, Battlefield, ...) maar ook racing games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500EUR.

Ga je overklokken?
Nee, heb de kennis niet, en wil mijn systeem daarmee niet laten ontploffen. :9 Tenzij men mij kan overtuigen dat dit 'the way to go' is.

Wat verwacht je van ons?Ik wil een systeem hebben dat sterk genoeg is om de komende 4 jaar te kunnen gebruiken. RGB is zeker geen must voor mij. Graag steek ik het geld dus liever in performance dan looks. Daarnaast mag het systeem geluid maken, maar niet overdreven. Een 4-6 op 10.

Ik bezit al een PSU, namelijk de Corsair RM750x.
De rest zal ik dus nog moeten aanschaffen!

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door sjakie1945 op 14-02-2020 14:48 ]

Alle reacties

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat heb je zelf al gevonden? :)

Er is zoiets als een Best Buy Guide hier op tweakers!

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

Meer uitgeven dan dat heeft op dit moment weinig zin. De kosten van met name de videokaart lopen vreselijk uit de klauwen voor marginale winsten in prestatie.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• sjakie1945
Blaat schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:36:
Wat heb je zelf al gevonden? :)

Er is zoiets als een Best Buy Guide hier op tweakers!

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

Meer uitgeven dan dat heeft op dit moment weinig zin. De kosten van met name de videokaart lopen vreselijk uit de klauwen voor marginale winsten in prestatie.
Ik weet van de BBG af. Door al de reacties daaronder, blijft het voor mij gissen wat nu goed is.
Iedereen heeft een andere mening. Daarbij komt dat die BBG alweer 1.5 maand oud is, en ik niet weet of er nog nieuwe videokaarten/cpu`s zijn gereleased, en of die een grote impact hebben.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:59
Dan zal je hier ook verschillende meningen krijgen.

Probeer zelf eerst wat te vinden. Er wordt eigen inzet verwacht.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Hierbij een mooie voorzet:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 799,-€ 799,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 97,90€ 97,90
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.560,15

Heb je ook nog een monitor nodig? Zo nee, welke heb je nu?
Heb je nog randapparatuur nodig? Zoja, welke?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:32
Op dit moment lopen er alweer topics voor de nieuwe best buy guide.
Situatie tov de vorige is redelijk ongewijzigd.

Je wil gaan streamen. Een 8 core CPU is dan geen slechte keuze. bv de 3700X
Je wil gaan editen. In wat voor capaciteit / programma's etc. Dat bepaald of de 3900X met jouw budget een optie is.
Geheugen. Ook weer afhankelijk van bovenstaande. 16 of 32 Gb
Je wil een stille pc. Dan is een losse extra processorkoeler geen slecht idee.
Voor het editen. Hoeveel opslag heb je nodig?
Videokaart. Je wil voor voor 1440P 144 Hz gaan. Moet er echt het uiterste uit geperst worden of wil je toch iets van prijs en kwaliteit.

Denk dus na over deze vragen, kijk op youtube voor wat video's van recente kaarten op jouw resolutie.
Dan kan je gericht aangeven waar je tov de laatste Best Buy wil afwijken en waarom.

• sjakie1945
Ik zal hier asap een wenslijst droppen.

• sjakie1945
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 799,-€ 799,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 165,-€ 165,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.677,20

Ik denk dat ik op deze manier best ver kom.

Na lang nagedacht te hebben denk ik dat ik geld wil besparen aangezien het editen sporadisch zal zijn. Dit is denk ik ook mogelijk met een 3700X ipv een 3900X.

Momenteel bezit ik een MSI Optix MAG27CQ 144hz monitor. Aangezien ik een 2de scherm wil en deze niet meer beschikbaar is, zoek ik een goede 2de 27inch monitor waarbij de voet niet te ver naar achter loopt, ivm een kort bureau.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Gezien dat je al het oude model van MSI MAG27CQ bezit, misschien de opvolger gebruiken als main scherm: pricewatch: MSI Optix MAG271CQR Zwart en de oude gebruiken als tweede scherm >:)

De verwachting is dat Nvidia in juni 2020 de nieuwe RTX 30XX gaat introduceren; eventueel nu een RTX 2070 kopen en later dit jaar voor een RTX 3080?? gaan?

32 GB heb je opzich niet nodig voor games; dan is 16GB prima (ook inclusief streamen).

Als je nog een betere CPU koeler wilt kan je nog de volgende overwegen:

1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,40

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11 15:17

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Beste @sjakie1945 ik snap dat je als "leek" in Pc hardware niet persee de nodige kennis hebt, echter zien wij wel graag meer eigen inzet en onderzoek.

Er zijn meerdere BBG's waar je bijvoorbeeld naar zou kunnen kijken en lees daarnaast ook even deze door :
DAA beleid
Aan welke eisen moet mijn topic voldoen?
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

1. Een duidelijke titel
Een goede titel geeft aan waar het systeem voor bedoeld is en wat het ongeveer mag kosten.

2. Beantwoord de vragen
Maak een discussietopic aan. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen. Deze vragen komen al automatisch in beeld als je een topic opent en dien je te beantwoorden om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat je wil. Laat deze staan. Verwijderen leidt tot sluiting van je topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

3. Verricht eigen onderzoek
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de . Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn. Tevens kan je achteraf makkelijk berekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis kan halen. Win-win!

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.