Op verschillende laptops met Windows 10 1909 is de uploadsnelheid (met o.a. Speedtest.net) 0, timeout of 0.10MBit/s max. De basis vraag is: Hoe kan ik dit oplossen in Windows?
...
De laptops:
Dell XPS 9560 met Killer 1535 AC wifi kaart
Dell 7200 2in1 met Intel Wireless-AC 9560
Surface Go met Intel wireless
Andere devices:
Iphones/ipads en android phones
Connectiviteit:
Ziggo 250/25
2x Cisco AiroNet AP 1701i Standalone - beide hetzelfde probleem
...
1. Alle 3 de laptops beschikkken over VERSCHILLENDE wireless adapters, maar deze zijn van verschillende, incl de nieuwste, drivers voorzien dat lost niets op.
2. De mobiele apparaten hebben dit probleem met speedtest niet en kunnen alles gewoon uploaden met de snelheid die ziggo biedt.
3. Indien ik een VPN activeer op een laptop (werk, maar ook een VPN server die ik op HETZELFDE internet netwerk draai) dan is de snelheid wederom normaal en kunnen de laptops uploaden op de 25 Mbit/s
4. Indien ik Ubuntu draai op diezelfde laptops is er ook geen enkel probleem met de Wifi snelheid
5. Er is dus WEL een verbinding, want websites openen, youtube werkt. De downstream is gewoon prima (op wifi +100 Mbit/s en wired gewoon 250 Mbit/s) En omdat websites openen, moeten de requests ook aankomen.
6. Interne uploads via bijv SMB gaan op de wifi maximale snelheid van rond de 130 Mbit/s en is prima.
7. Bedraad internet werkt op alle devices (via benodigde USB dongle)
8. Wifi aangezet op het modem met SSID en het probleem is er niet.
A. Autotuning uitzetten heeft niet gewerkt
B. IPv6 uitzetten heeft niet gewerkt
C. Drivers, zoals al aangegeven heeft niet gewerkt
D. Netwerk reset in Windows 10 heeft niet gewerkt
E. Ander SSID aanmaken heeft niet gewerkt
F. Wisselen tussen 2.4 en 5 Ghz maakt geen verschil (behalve dat de downloadsnelheid op 2.4GHz lager wordt logischerwijs)
G. MTU verandert van 1500 naar 1200, maar geen verschil.
Ergens is er iets in Windows/drivers (van verschillende fabrikanten) die upload van data "blokkeert." Aanvragen gaan er uit maar Onedrive krijgt geen file de cloud in.
...
De laptops:
Dell XPS 9560 met Killer 1535 AC wifi kaart
Dell 7200 2in1 met Intel Wireless-AC 9560
Surface Go met Intel wireless
Andere devices:
Iphones/ipads en android phones
Connectiviteit:
Ziggo 250/25
2x Cisco AiroNet AP 1701i Standalone - beide hetzelfde probleem
...
1. Alle 3 de laptops beschikkken over VERSCHILLENDE wireless adapters, maar deze zijn van verschillende, incl de nieuwste, drivers voorzien dat lost niets op.
2. De mobiele apparaten hebben dit probleem met speedtest niet en kunnen alles gewoon uploaden met de snelheid die ziggo biedt.
3. Indien ik een VPN activeer op een laptop (werk, maar ook een VPN server die ik op HETZELFDE internet netwerk draai) dan is de snelheid wederom normaal en kunnen de laptops uploaden op de 25 Mbit/s
4. Indien ik Ubuntu draai op diezelfde laptops is er ook geen enkel probleem met de Wifi snelheid
5. Er is dus WEL een verbinding, want websites openen, youtube werkt. De downstream is gewoon prima (op wifi +100 Mbit/s en wired gewoon 250 Mbit/s) En omdat websites openen, moeten de requests ook aankomen.
6. Interne uploads via bijv SMB gaan op de wifi maximale snelheid van rond de 130 Mbit/s en is prima.
7. Bedraad internet werkt op alle devices (via benodigde USB dongle)
8. Wifi aangezet op het modem met SSID en het probleem is er niet.
A. Autotuning uitzetten heeft niet gewerkt
B. IPv6 uitzetten heeft niet gewerkt
C. Drivers, zoals al aangegeven heeft niet gewerkt
D. Netwerk reset in Windows 10 heeft niet gewerkt
E. Ander SSID aanmaken heeft niet gewerkt
F. Wisselen tussen 2.4 en 5 Ghz maakt geen verschil (behalve dat de downloadsnelheid op 2.4GHz lager wordt logischerwijs)
G. MTU verandert van 1500 naar 1200, maar geen verschil.
Ergens is er iets in Windows/drivers (van verschillende fabrikanten) die upload van data "blokkeert." Aanvragen gaan er uit maar Onedrive krijgt geen file de cloud in.