Welke hosting provider voor één simpele WordPress website?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennnis89
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-03-2022
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Mijn vraag
Ik ben opzoek naar de juiste hosting provider en heb jullie hulp nodig bij deze keuze.

Even wat context: Het gaat om een simpele WordPress website voor een kapperszaak. De website zal vooral informatief zijn, niet veel veranderen en ook niet giga veel bezoekers trekken.

Met andere woorden, de eisen zijn laag. Er zijn twee eisen:
  • - Dat de site wel enigszins professioneel overkomt en niet giga traag is.
  • - Dat de kosten niet te hoog zijn voor zoiets simpels en ook niet giga gaan stijgen in de toekomst.
Goede support bij problemen is fijn, maar geen vereiste. Verwacht hier weinig gebruik van te maken. Vanzelfsprekend vind ik dat de hosting provider een betrouwbare moet zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan. Zie hieronder en overzichtje (foto) van de providers en pakketten die ik heb geselecteerd:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dM1LDqR/Hosting-providers.png

Momenteel twijfel ik zelf tussen Neostrada (optie 1) en Vimexx. Deze komen er qua prijs goed uit.

Wel twijfel ik over de performance. Dit is puur omdat ik hier geen verstand van en/of ervaring mee heb.

Wat is jullie advies? Andere opties zijn ook welkom.

Hartelijk dank. Groeten,

Dennis

[ Voor 18% gewijzigd door dennnis89 op 14-02-2020 12:47 ]

Beste antwoord (via dennnis89 op 15-02-2020 18:33)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vimexx is dan snel zat.
Wordpress is ook helemaal niet verkeerd, leuk thema zoeken, beetje invullen en klaar is de site voor een kapperszaak.

[ Voor 146% gewijzigd door Ernemmer op 14-02-2020 23:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Niet giga traag en WordPress gaan niet erg goed samen. Daarvoor zijn truukjes met caching, maar alles kost geld.

Dan is meestal een CMS ipv blog software een betere optie.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 14-02-2020 21:16 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

True, Wordpress wordt met de vele add-ons wel een stuk trager. Op zichzelf valt het reuze mee.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Vimexx is dan snel zat.
Wordpress is ook helemaal niet verkeerd, leuk thema zoeken, beetje invullen en klaar is de site voor een kapperszaak.

[ Voor 146% gewijzigd door Ernemmer op 14-02-2020 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Neem een VPS bij Strato voor 10 euro per maand.
Dan heb je veel meer voor je geld.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 22:49

Kraz

Saving the world

Sohosted.nl is waar ik een website heb draaien. Prima ervaringen mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 16:29
Waarom niet gewoon Wordpress.com? Je betaalt 4$ per maand met eventueel een domeinnaam van rond de 18$ per jaar erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door NiRo op 14-02-2020 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:46
NiRo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:38:
Waarom niet gewoon Wordpress.com? Je betaalt 4$ per maand met eventueel een domeinnaam van rond de 18$ per jaar erbij.
Verleken met Vimexx is dat nogal duur?
Domein - 2.95pj - nu 0.89
Hosting - 0.45pm - 5.40 per jaar

Ik draai 2 websites op 1 hosting van 0.45euro per maand en draait prima. Ook qua performance. Duurdere pakketten zijn in mijn ogen niet nodig voor een “statische” WordPress

[ Voor 21% gewijzigd door makooy op 14-02-2020 23:55 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennnis89
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-03-2022
Bedankt allemaal voor de vele reacties en suggesties!

Graag neem ik nog even de tijd om inhoudelijk terug te komen op een paar reacties:
- Ik snap dat er betere platformen zijn dan WordPress, maar gezien het doel is het voor nu prima.
- VPS, wel interessant! Wist ik nog niets vanaf. Waarschijnlijk is het niet zo heel ingewikkeld, maar ik kies toch voor de nog simpelere oplossing.
- Sohosted en direct via WordPress zijn ook opties, maar zijn toch iets duurder dan wat in mijn lijstje staat.

Als ik eerlijk ben, zocht ik bevestiging dat Vimexx snel zat is voor nu, dus daarom kies ik daarvoor. Had al heel veel positieve verhalen over deze provider gelezen.

Nogmaals dank, top community dit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
DJMaze schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:15:
Niet giga traag en WordPress gaan niet erg goed samen. Daarvoor zijn truukjes met caching, maar alles kost geld.

Dan is meestal een CMS ipv blog software een betere optie.
Das niet helemaal waar. WordPress kan prima snel zat zijn, maar meestal wordt het een beetje verpest door de gebruiker (ik zie meer dan eens 30+ plugins). Ook helpt een sitebuilder als Elementor niet echt, die nogal wat bloatware injecteert.

Maar buiten dat is de keuze van je hoster misschien nog wel belangrijker. Ik heb een testje gedraaid met een basis wordpress installatie puur voor het vergelijk van de "rauwe snelheid". Er zitten geen plugins in en geen caching e.d., dus het is nauwelijks een real world test te noemen. De test komt wat overeen met de wijze waarop webhosters.nl een snelheidstest deed in 2018. Daar kwam Vimexx als traagste uit de bus: https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest-2018/,

Zie het meer als een soort synthetische benchmark. Heb getest met uptrends.nl, de test sinds gisteren 24 uur laten draaien (om de 5 minuten) en alleen vanaf Nederlandse servers laten testen. Helaas kon ik maar 3 providers testen, dus ik heb 2 hosters uit dit topic gepakt en eentje uit de adwords resultaten @ "webhosting". Hieruit blijkt Cloud86 voor nu het snelste:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ilaYXQv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

eMiz0r schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Das niet helemaal waar. WordPress kan prima snel zat zijn, maar meestal wordt het een beetje verpest door de gebruiker (ik zie meer dan eens 30+ plugins). Ook helpt een sitebuilder als Elementor niet echt, die nogal wat bloatware injecteert.

Maar buiten dat is de keuze van je hoster misschien nog wel belangrijker. Ik heb een testje gedraaid met een basis wordpress installatie puur voor het vergelijk van de "rauwe snelheid". Er zitten geen plugins in en geen caching e.d., dus het is nauwelijks een real world test te noemen. De test komt wat overeen met de wijze waarop webhosters.nl een snelheidstest deed in 2018. Daar kwam Vimexx als traagste uit de bus: https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest-2018/,

Zie het meer als een soort synthetische benchmark. Heb getest met uptrends.nl, de test sinds gisteren 24 uur laten draaien (om de 5 minuten) en alleen vanaf Nederlandse servers laten testen. Helaas kon ik maar 3 providers testen, dus ik heb 2 hosters uit dit topic gepakt en eentje uit de adwords resultaten @ "webhosting". Hieruit blijkt Cloud86 voor nu het snelste:

[Afbeelding]
Vind ik wel meevallen hoor, ik draai 37 plugins (incl. elementor) en heb een laadtijd van 1.6 seconde bij Vimexx. Vimexx kwam uit die test als langzaamste, maar dan heb je ook wel shared hosting van 0,45 euro per maand. Dan is het logisch dat ze als langzaamste uit de bus komen, toch? :P

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samsonait
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-04 14:52

Samsonait

Lekker weertje, he?

Frozen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:01:
[...]

Vind ik wel meevallen hoor, ik draai 37 plugins (incl. elementor) en heb een laadtijd van 1.6 seconde bij Vimexx. Vimexx kwam uit die test als langzaamste, maar dan heb je ook wel shared hosting van 0,45 euro per maand. Dan is het logisch dat ze als langzaamste uit de bus komen, toch? :P
Allemachtig kerel, waar heb je 37 plugins voor nodig?!

Wie niet wegklikt is gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

1.6 seconde laadtijd en 37 plugins...

het verbaast mij niks ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hoe snel wil je het dan hebben? 1,6 is echt snel zat.
Weinig sites die zo snel laden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Gebruik zelf een VPS bij transip met elementor en tiental plugins laadtijden zijn circa 0.5s

Mede dankzij de cloudflare rocket loader, die haalt er zo een seconde vanaf.

[ Voor 30% gewijzigd door Spierenburg op 18-02-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:10

jurroen

Security en privacy geek

Samsonait schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:24:
[...]
Allemachtig kerel, waar heb je 37 plugins voor nodig?!
Dit. Als je 37 plugins gebruikt heb je waarschijnlijk redelijk wat overlap. Plus er zijn plugins die met 10 regels PHP code doen wat je zelf met 1 regel in je .htaccess kunt bereiken. En die 37 plugins zijn een risico voor de beveiliging én stabiliteit van je website. Naast dat het flink wat performance zal kosten.
Ernemmer schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:45:
Het liefste onder 1 seconde. Dat is meestal redelijk makkelijk te bewerkstelligen.

[ Voor 45% gewijzigd door jurroen op 19-02-2020 00:08 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 23:00
Just my 2 cents: ik heb goede ervaringen met mijndomein.nl.
https://www.mijndomein.nl/producten/wordpress-hosting

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

Spierenburg schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:58:
Gebruik zelf een VPS bij transip met elementor en tiental plugins laadtijden zijn circa 0.5s

Mede dankzij de cloudflare rocket loader, die haalt er zo een seconde vanaf.
WeHoDo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:31:
Neem een VPS bij Strato voor 10 euro per maand.
Dan heb je veel meer voor je geld.
Een VPS is leuk, maar allebei compleet overkill voor een Wordpresswebsite. Komt ook nog eens bij dat iemand die VPS moet onderhouden, wat wel iets meer werk is dan op "update" klikken in Wordpress.

Overigens is voor een kapperswebsite 2 seconden snel zat (sneller is zeker leuk, dus als het geheel achter Cloudflare zetten veel uitmaakt zou ik dat zeker doen, maar het blijft een kapperswebsite natuurlijk).

Overigens kan ik iXL Hosting aanraden (€2,50/maand): stabiel, en de afgelopen vijf jaar volgens mij niet in prijs gestegen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

1.6 seconden wachten elke pagina? Zo verlies je zelfs bezoekers. Er zijn meerdere onderzoeken geweest, met name bij e-commerce websites, dat pagespeed wel degelijk een grote invloed heeft op de sales :)

Ik heb net zelf even gekeken en heb 315ms. Toch een andere ervaring denk ik..

Voor de gene die het interessant vinden; ik draai meerdere WP websites op Kubernetes, met een S3 bucket voor content & varnish als cache frontend. Over het algemeen verbruik ik ~0.1 cpu en 80mb aan geheugen per website.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

Douweegbertje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:15:
[...]

1.6 seconden wachten elke pagina? Zo verlies je zelfs bezoekers. Er zijn meerdere onderzoeken geweest, met name bij e-commerce websites, dat pagespeed wel degelijk een grote invloed heeft op de sales :)

Voor de gene die het interessant vinden; ik draai meerdere WP websites op Kubernetes, met een S3 bucket voor content & varnish als cache frontend. Over het algemeen verbruik ik ~0.1 cpu en 80mb aan geheugen per website.
Een kapper die een Kubernetescluster moet onderhouden? Die zit dan waarschijnlijk met z'n handen in 't haar :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Koenvh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:27:
[...]

Een kapper die een Kubernetescluster moet onderhouden? Die zit dan waarschijnlijk met z'n handen in 't haar :+
hahaha :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De meeste sites zijn toch langzamer dan die van mij, geen idee waarom het onder de 1 sec zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fygF2nCG/speedtest.png

[ Voor 105% gewijzigd door Ernemmer op 19-02-2020 08:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eMiz0r
Douweegbertje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 01:15:
[...]

Met een shared webhostingpakketje haal ik voor een WP website met 8 plugins 0,18s en daar zit gewoon fatsoenlijke content met jpgs e.d. in. Daar heb ik geen kubernetes en S3 buckets voor nodig, scheelt een hoop tijd en geld :) En kennis wat veel mensen voor dit soort “geek” (maar wel vette) oplossingen niet hebben.

Snap niet helemaal waar aparte unmanaged VPSen of kubernetes clusters voor nodig zijn als we het over een website voor een kapper hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
Ernemmer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:27:
De meeste sites zijn toch langzamer dan die van mij, geen idee waarom het onder de 1 sec zou moeten zijn.

[Afbeelding]
Omdat je in je analyse websites pakt die een enorme domeinautoriteit hebben en daardoor automatisch hoog ranken in Google. Een site als tweakers of rabobank heeft 10.000en sites (backlinks) die naar dat domein refereren en dat heeft de website van de kapper om de hoek niet. Pagespeed is voor die sites gewoon niet zo belangrijk omdat ze op andere factoren ranken.

Toch wil je wel graag als eerste gevonden worden als iemand zoekt op “kapper Eindhoven” terwijl je concurreert met tientallen andere kapperszaken. En dan is een lage pagespeed (minimaal onder de 1s) wel erg prettig voor je ranking.

[ Voor 5% gewijzigd door eMiz0r op 19-02-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
WordPress TTFB hier op 400ms
Google pagespeed CFP 5.5s met ranking 14

WordPress met plugins TTFB 1.4s
Google pagespeed CFP 13s met ranking 0

En mijn gebouwde websites 40-200ms met pagespeed CFP 1.6s en ranking 100.

Ik gebruik PHP 7.4 FPM + opcache met Apache event MPM ITK en verder geen andere caching (zoals varnish).
Het ligt dus niet aan PHP.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 20-02-2020 10:31 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

eMiz0r schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:00:
[...]

Met een shared webhostingpakketje haal ik voor een WP website met 8 plugins 0,18s en daar zit gewoon fatsoenlijke content met jpgs e.d. in. Daar heb ik geen kubernetes en S3 buckets voor nodig, scheelt een hoop tijd en geld :) En kennis wat veel mensen voor dit soort “geek” (maar wel vette) oplossingen niet hebben.

Snap niet helemaal waar aparte unmanaged VPSen of kubernetes clusters voor nodig zijn als we het over een website voor een kapper hebben :+
Ik praat gewoon over tech, niet als advies voor deze use-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1352472

Ik heb online heel wat onderzoek gedaan naar wat nou de beste keus zou zijn voor mijn reisblog. Ik kwam een uitgebreid artikel tegen over de Tweakers.net, met onder andere aandacht voor prestaties, en aan de hand daarvan ben ik uiteindelijk bij Vimexx uitgekomen. Tot nu toe erg tevreden. Hopelijk heb je hier wat aan!

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-03-2020 07:31 . Reden: Spam link weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Anoniem: 1352472 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:41:
Ik heb online heel wat onderzoek gedaan naar wat nou de beste keus zou zijn voor mijn reisblog. Ik kwam een uitgebreid artikel tegen over de beste webhosting met onder andere aandacht voor prestaties. Tot nu toe erg tevreden. Hopelijk heb je hier wat aan!
Dat artikel over "beste" webhosting is eergisteren gepost. Dan ben je wel heel snel tevreden als je reisblog net een paar uur online is...

Pagina: 1