Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vloerverwarming regelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• firro
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 23:33
Hallo allen,

Momenteel ben ik dik bezig met de verbouwing van mijn huis.
Mijn woning heeft 3 verdiepingen, alle radiatoren zijn eruit en komt vloerverwarming in plaats.

Per etage heb ik een verdeler(m30 aansluiting+a label pomp) van 4 groepen.

Echter wil ik per etage (niet per kamer) de temperatuur kunnen regelen... En dit evt. ook met een app.

Heeft iemand hier ervaring met iets soortgelijks en wat ik exact nodig heb om dit te realiseren?

Na wat zoek werk op internet kwam ik uit op verschillende systemen, echter werd dit te verwarrend voor mij. 8)7 :?

Alvast bedankt.

Groet,
Firro

Alle reacties

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Vloerverwarming is 'gewoon' een radiator.

Dus even zoeken naar een passende radiatorkraan (en die er dus extra tussen zetten, of de huidige regeling wisselen) en daarop een 'motor' plaatsen die past bij de rest van je systeem. Je hebt speciale kleppen voor vloerverwarming, maar dan moet je vaak weer speciale controllers e.d. hebben. Je kunt dus ook gewoon een thermostaatknop pakken en die gaan regelen met een domotica thermostaatknop.

Overigens moet je wel even goed kijken wat je nu aan het aanleggen bent. Je hebt het over 3 verdelers met pompen, dat doe je bijna altijd als je een CV gebruikt of enorme oppervlakten hebt. Bij een warmtepomp kun je ook gewoon alles met 1 (eventueel iets zwaardere) pomp regelen. Ook moet je even kijken of je open of gesloten verdelers hebt of dat je ze kunt ombouwen. Want als je 'de verkeerde' hebt, mag je dadelijk alles weer gaan vervangen.

Een hybride oplossing kan ook zijn dat je 3 lage temperatuur verdelers pakt ZONDER pomp, en vlak bij de CV/WP 1 verdeler met pomp die het verdeelt over de 3 andere verdelers. (Dan kun je de regeling ook allemaal daar laten en hoef je niet per verdieping nog electronica te plaatsen)

TheGhostInc wijzigde deze reactie 14-02-2020 10:14 (14%)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True