Toon posts:

Probleem Pioneer106s & Sblive 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede tweakers, ik met een probleem inzake me nieuwe PC.

Na de windows installatie kan me dvd-rom (pioneer 106S)gebruiken. MAar zodra ik mijn stuurprogramma's voor de SB live5.1 installeer en de computer opnieuw opstart is de dvd-rom niet meer beschikbaar. Hij staat nog wel in de lijst van systeem, maar met de mededeling dat hij het pas doet wanneer de computer opnieuw opgestart is.

Maar opnieuw opstarten helpt nix. Ik krijg de volgende melding wanneer ik windows binnenkom : "for the changes to take effect press yes to restart your computer"

:? :?
Ik snap het niet meer. Er staat trouwens 2 uitroeptekens in de lijst van systeem en die staan bij de primaire en secundaire ide controller maar pas alleen NA de installatie van SBlive 5.1..

Wie weet waar dit allemaal aan kan liggen ? Jah de stuurprogramma's van Sblive5.1 dus maar kan er wat aan gedaan worden ? :?
Plz help me out here :'(

Verwijderd

Ik gok dat het een IRQ conflict is ... alhoewel ik niet precies weet hoe dit je IDE controllers beinvloedt.

(1) Plaats even een lijstje met je IRQ instellingen.
(2) Wat zijn je IDE instellingen : DVD IDE1/IDE2, Master/Slave ?

Greetz, DeverauX

Verwijderd

Topicstarter
HDd op primaire raid controller
pioneer DVD-rom op primaira IDE controller
(mobo = asus a7v133 raid)
Sb live 5.1 in middelste pci slot.

hoop dat je hier wat mee kan

Verwijderd

Ik denk dat je SB Live een conflict met je IDE controller heeft.
Probeer hem in de BIOS een andere irq te geven en als dat niet werkt zet hem dan in een ander PCI slot. Veel succes

Verwijderd

Probeer idd een andere IRQ toe te wijzen (Je DVD is plug-and-play, je kunt ook IRQ sharing aanzetten voor je printer ... dan komt er een IRQ vrij).

Verwijderd

[b] je kunt ook IRQ sharing aanzetten voor je printer ... dan komt er een IRQ vrij).
IRQ sharing voor je printer |:(

wel leuk bed8 :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de ide een andere irq toewijzen ? Ik kan in de bios alleen aan de pci poorten toewijzen welke irq ze moeten hebben volgens mij..

Verwijderd

Nee je moet je SB live op irq 5 zetten (waarschijnlijk nu 14 of 15 ivm conflict ide poorten). Je kan hem trouwens het beste in het 3e PCI slot doen (zit ie denk ik al)
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
maar alle irq toewijzingen staan op automatisch en win me geeft geen conflict aan.. wel paar uitroeptekens maar die hebben geen betrekking tot irq, tenminste dat staat er.

Ik heb ook nog een redelijk kaal systeem dus in principe zouden er irq's genoeg moeten zijn..

Asus A7v133 raid met erop :
Asus v8200 geforce3
Sb live 5.1

DAt was het! ik snap het allemaal niet.. :?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik die sb live op irq 5 ? Via bios ?

Verwijderd

1) Geloof niet alles wat windows zegt:)

2) Je zet idd je irq van je SB Live via de BIOS op 5. Je moet maar ff zoeken waar maar je kan per pci slot de irq instellen.

3) Damn wat had ik graag jouw V8200 gehad:'(
Pagina: 1