Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan deze videokaart in mijn pc en werkt hij dan goed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• vPairz
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 29-03 22:23
Hallo Tweakers,

Mijn vraag
Kan ik een videokaart van 1660 Super in mijn pc plaatsen (Ik weet bijna niks van pc's als dit een domme vraag is) zo ja, werkt hij dan goed met mijn processor?

Wat in mijn pc zit:
pricewatch: Acer Nitro N50-600 9104
Dat is de link voor alle specificaties etc voordat ik veel te veel dingen erbij zet waardoor je 10minuten moet lezen.

Als je weet of het kan laat het me alsjeblieft weten, thanks!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is een prima combinatie inderdaad.

Zolang je voeding de juiste stroomvoorziening heeft gaat dat prima werken. Maar dat zal wel, gezien hij vast met zwaardere kaarten wordt geleverd.

I reject your reality and substitute my own

• vPairz
nelizmastr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:10:
Dat is een prima combinatie inderdaad.

Zolang je voeding de juiste stroomvoorziening heeft gaat dat prima werken. Maar dat zal wel, gezien hij vast met zwaardere kaarten wordt geleverd.
Bedankt voor je antwoord, weet je ook nog welke 1660 S het beste is om te nemen qua geluid/temperatuur?

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:35
Ik zou als je voor goedkoop gaat, kiezen voor de pricewatch: Zotac Gaming GeForce GTX 1660 Super Twin Fan of de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G

Als je voor iets duurder gaat kan je het beste de triple fan pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G of de pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X kiezen.

Volgens mij zetten beide Gigabyte-kaarten net als de MSI hun ventilatoren uit wanneer ze niet te zwaar belast worden. De Zotac heeft dit niet dacht ik.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
@vPairz
Zou je de voeding kunnen noemen welke in de PC zit?
Of een foto van het label van de voeding maken.

8GB werkgeheugen is trouwens ook weinig voor een gamesysteem. Tenminste ik neem aan dat het voor gaming is. Je zegt dat namelijk niet. Je zou eer dan eigenlijk nog eens 8GB erbij willen zetten. Dus welk geheugen heb je nu? En heb je nog geheugensloten vrij?

[Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 14-02-2020 08:50]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:48:
@vPairz

8GB werkgeheugen is trouwens ook weinig voor een gamesysteem. Tenminste ik neem aan dat het voor gaming is. Je zegt dat namelijk niet. Je zou eer dan eigenlijk nog eens 8GB erbij willen zetten. Dus welk geheugen heb je nu? En heb je nog geheugensloten vrij?
8GB kom je nog wel mee weg als je niet te veel gekke dingen tijdens het gamen open laat staan.

Maar 16GB is zeker voor de toekomst wel aan te raden.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
@TS
Diepte kast 350mm > Ok
Voeding 300 watt > Te weinig.
Kast heeft dubbele slot > In orde.

GTX 1660 super = 400/450 watt voeding benodigd volgens diverse websites.
Videokaart lengte = Lengte 225,65mm > kan prima In orde.

Een gtx1050ti neemt minder stroom dan een 1660 super.

Wat gebeurd er als de voeding het niet aankan ?
Je kan de pc slopen, of stabiliteitsproblemen opleveren of de voeding brand door, ligt heel erg aan wat je voeding gaat doen.

300 watt vind ik persoonlijk wel erg link.

[Voor 31% gewijzigd door mr_evil08 op 14-02-2020 09:11. Reden: Correctie]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• -The_Mask-
  • Niet online
mr_evil08 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:57:

GTX 1660 super = 450 watt voeding benodigd volgens Nvidia > Niet in orde.
Je hebt de specs van vPairz doorgegeven en dit is wat een medewerker van nVidia aangaf? Weet je wel zeker dat je de juiste specs hebt doorgegeven? Komt mij een beetje over dat je een Ryzen 9 3990X als CPU hebt doorgegeven...

AMD Nieuwsdiscussie

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:39

vectormatic

In a distant future long ago

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Je hebt de specs van vPairz doorgegeven en dit is wat een medewerker van nVidia aangaf? Weet je wel zeker dat je de juiste specs hebt doorgegeven? Komt mij een beetje over dat je een Ryzen 9 3990X als CPU hebt doorgegeven...
Ik zou een 1660s ook niet op een 300w OEM voeding draaien, als het ding origineel met een 1050Ti is geleverd is bij een 300w voeding de kans ook goed aanwezig dat ie geen 6/8 pin connector heeft voor de GPU.

Maar ik zie zelf nergens een 300w voeding genoemd door OP, of lees ik ergens overheen?

en hoewel de aanbeveling van nvidia waarschijnlijk wat aan de hoge kant is, zou ik toch minimaal een fatsoenlijke 400w unit pakken. Ik draai nu een r5 2600 en een RX570 op een 300w unit, en daarvoor heb ik de 570 zwaar geundervolt/clocked, van 130w power limit naar 90, en dan trekt het systeem op full load 250w uit de muur. een 1660s, zeker een OC versie zal snel richting de 150w op zichzelf gaan, en zou ik op een 300w toch echt "too close for comfort" noemen

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• vPairz
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:48:
@vPairz

Ik gebruik het inderdaad voor gamen. Ik zou wel even kunnen kijken welke voeding er in zit als ik die kan vinden xD, maar hoeveel zou het denk je kosten die 1660 S + 150W voeding erbij 300-400? Ik kijk ook even wat ik voor een geheugen ik nu heb. (Ik weet niet of ik geheugensloten nog vrij hebt ik zal wel op google proberen te vinden waar dat precies zit! PS: bedankt voor je hulp iedereen! Ik zit nu namelijk op mijn laptop.)

• mr_evil08
  • Nu online
vectormatic schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:14:
[...]

Ik zou een 1660s ook niet op een 300w OEM voeding draaien, als het ding origineel met een 1050Ti is geleverd is bij een 300w voeding de kans ook goed aanwezig dat ie geen 6/8 pin connector heeft voor de GPU.

Maar ik zie zelf nergens een 300w voeding genoemd door OP, of lees ik ergens overheen?

en hoewel de aanbeveling van nvidia waarschijnlijk wat aan de hoge kant is, zou ik toch minimaal een fatsoenlijke 400w unit pakken. Ik draai nu een r5 2600 en een RX570 op een 300w unit, en daarvoor heb ik de 570 zwaar geundervolt/clocked, van 130w power limit naar 90, en dan trekt het systeem op full load 250w uit de muur. een 1660s, zeker een OC versie zal snel richting de 150w op zichzelf gaan, en zou ik op een 300w toch echt "too close for comfort" noemen
Specs opgezocht, als TS de voeding niet aangeeft gaan wij er vanuit dat het de standaard voeding van 300watt betreft wat vermeld staat op diversie website.s.

Het is een "aanname" natuurlijk maar niet onrealistisch gezien een GTX1050ti veel minder stroom neemt.

[Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 14-02-2020 09:20]

• vPairz
mr_evil08 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Specs opgezocht, als TS de voeding niet aangeeft gaan wij er vanuit dat het de standaard voeding van 300watt betreft wat vermeld staat op diversie website.s
/
Kan je gewoon 150 W extra voeding erbij kopen of moet je dan perse gelijk 450W voeding halen?

• mr_evil08
  • Nu online
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:20:
[...]
/
Kan je gewoon 150 W extra voeding erbij kopen of moet je dan perse gelijk 450W voeding halen?
Voeding moet je dan vervangen helaas, handiger was even een foto te maken van je voeding zodat wij de specificaties kunnen zien, foto van de stikker op de voeding geeft namelijk aan hoeveel ampere hij kan leveren over de lijnen.

Fabrikanten houden 400-450watt aan uit veiligheid, de ene voeding is de andere niet.

Edit hieronder: De website van acer geeft niks aan..., ik durf niet uit te gaan van diverse website,s (typ fouten bijvoorbeeld) en in extreme gevallen je pc kan "slopen".

Acer website geeft dit aan...
Sorry, but we couldn't find the product you're looking for. Please, browse through the menu or use the search feature.

Makkelijkst even die kap los en vertel wat erin zit.

[Voor 37% gewijzigd door mr_evil08 op 14-02-2020 09:29]

• vPairz
mr_evil08 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Voeding moet je dan vervangen helaas, handiger was even een foto te maken van je voeding zodat wij de specificaties kunnen zien, foto van de stikker op de voeding geeft namelijk aan hoeveel ampere hij kan leveren over de lijnen.

Fabrikanten houden 400-450watt aan uit veiligheid, de ene voeding is de andere niet.
Weet je toevallig waar ik die kan vinden of is het beter om dat zelf even op te zoeken via google ofzo?

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Weet je toevallig waar ik die kan vinden of is het beter om dat zelf even op te zoeken via google ofzo?
categorie: Voedingen

• vPairz

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@vPairz Zonder te weten welke voeding er nu in zit is het speculeren. En Nee, je kunt niet 150w extra kopen.
Indien de gebruikte voeding niet voldoet zul je die moeten vervangen, maar zonder te weten. wat er nu in steekt.....

i5-8400 met 1660S zal onder de 250w verbruiken. zo spannend is het allemaal niet. Dit model was er ook met RX580, en neem aan dat er een prima voeding in zit.. dus haal je kast open en plaats een foto van het typeplaatje hier. (foto kun je uploaden via oa imgbb en de IMG code hier plaatsen)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• -The_Mask-
  • Niet online
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Ik bedoel van in mijn pc kast xD
Zijkant van de kast eraf halen, dat moet je sowieso doen als je er een videokaart in wil plaatsen.

AMD Nieuwsdiscussie

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:45

br00ky

Moderator Harde Waren

• vectormatic

vectormatic

mr_evil08 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Specs opgezocht, als TS de voeding niet aangeeft gaan wij er vanuit dat het de standaard voeding van 300watt betreft wat vermeld staat op diversie website.s.

Het is een "aanname" natuurlijk maar niet onrealistisch gezien een GTX1050ti veel minder stroom neemt.
Check, ik had de specs in de pricewatch wel bekeken, daar stond niks bij, maar ik heb niet verder gegoogled.

@vPairz Als een voeding upgrade een stap te ver is, kan je een GTX1650 overwegen, die zijn er ook zonder extra voeding stekker, en zullen prima met de huidige voeding werken. Nadeel is wel dat waar een 1660S grofweg twee keer zo snel is als een 1050Ti, een 1650 maar pakweg 25% sneller is, dus niet persee de moeite waard.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• vPairz
vectormatic schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Check, ik had de specs in de pricewatch wel bekeken, daar stond niks bij, maar ik heb niet verder gegoogled.

@vPairz Als een voeding upgrade een stap te ver is, kan je een GTX1650 overwegen, die zijn er ook zonder extra voeding stekker, en zullen prima met de huidige voeding werken. Nadeel is wel dat waar een 1660S grofweg twee keer zo snel is als een 1050Ti, een 1650 maar pakweg 25% sneller is, dus niet persee de moeite waard.
Nee de voeding upgraden is toch niet boven de 75 euro toch?

• vectormatic

vectormatic

vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Nee de voeding upgraden is toch niet boven de 75 euro toch?
Als ik het zo zie lijkt de voeding een standaard ATX voeding, dan heb je vanaf €50 al een goede voeding

pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: be quiet! System Power 9 500W CM

Die drie zou ik eigenlijk zonder nadenken zelf durven kiezen, ze zijn ook allemaal semi-modulair, wat inhoudt dat je alleen de kabels die je nodig hebt aansluit, en je dus geen giga-bos ongebruikte kabels in je kast moet wegmoffelen, wat me met zon klein kastje als die Acer Nitro wel een must lijkt.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13:08
mr_evil08 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:57:

Wat gebeurd er als de voeding het niet aankan ?
Je kan de pc slopen, of stabiliteitsproblemen opleveren of de voeding brand door, ligt heel erg aan wat je voeding gaat doen.

300 watt vind ik persoonlijk wel erg link.
De voeding brand door? 8)7 Wat een onzin.
Een 1660 super verbruikt maximaal 125W. Samen met de processor die 65W verbruikt... 190W. Nou, nog 50W voor de rest. Zit je aan de 240W.
Dat ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. (als de aansluiting op de voeding zit, wat ik eigenlijk betwijfel, maar dat is een ander verhaal.)

Je vind het erg link? Misschien moet je dan eerst even rekenen. En natuurlijk weten dat een voeding absoluut niet ontploft bij een te hoge belasting.

[Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 14-02-2020 19:57]

• vectormatic

vectormatic

WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Een 1660 super verbruikt maximaal 125W. Samen met de processor die 65W verbruikt... 190W. Nou, nog 50W voor de rest. Zit je aan de 240W.
Dat ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. (als de aansluitingen op de voeding zit, wat ik eigenlijk betwijfel, maar dat is een ander verhaal.)

Je vind het erg link? Misschien moet je dan eerst even rekenen. En natuurlijk weten dat een voeding absoluut niet ontploft bij een te hoge belasting.
Een stock nvidia-specced 1660s heeft een power limit van 125w, de rest van het board (gddr6 etc) gebruikt ook nog wat, en een factory OCed versie zal ook nog meer trekken, ter referentie, er is geen enkele 1660S met een 6-pin (wat voor 150w volstaat), alle kaarten vragen een 8 pins aansluiting.

Daarnaast, zelfs als je netjes op die 240w gebruikt (wat ik niet geloof op full load), de voeding in dat acer ding is waarschijnlijk niet van seasonic kwaliteit, dus ik zou er niet al te lang vlakbij peak-load willen zitten. Sowieso heb je een aardige kans dat ie die 300w ook niet allemaal op 12v kan leveren, maar dat daar de belasting op ~270w max zit of zo.

Je kan over het algemeen best af met minder PSU dan op veel fora/door fabrikanten wordt aangeraden, maar dat vereist wel dat je a) een goede kwaliteit PSU hebt en weet wat ie precies aankan en b) dat je een beetje slim omgaat met de kwestie, hang er een vermogensmeter tussen en meet eens wat ie uit de muur trekt onder full load.

Zomaar met die 300w OEM PSU van Acer die gespecced is op 1) een 1050Ti aankunnen en 2) zo goedkoop mogelijk zijn, een zwaardere GPU draaien lijkt mij een risico wat je niet wil nemen, als de boel overbelast raakt heeft die PSU waarschijnlijk geen fatsoenlijke beveiliging, dus het risico op extra schade is aanzienlijk, en je zal ook geen garantie hebben met deze truuk.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-04 22:08
vectormatic schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Een stock nvidia-specced 1660s heeft een power limit van 125w, de rest van het board (gddr6 etc) gebruikt ook nog wat, en een factory OCed versie zal ook nog meer trekken, ter referentie, er is geen enkele 1660S met een 6-pin (wat voor 150w volstaat), alle kaarten vragen een 8 pins aansluiting.

Daarnaast, zelfs als je netjes op die 240w gebruikt (wat ik niet geloof op full load), de voeding in dat acer ding is waarschijnlijk niet van seasonic kwaliteit, dus ik zou er niet al te lang vlakbij peak-load willen zitten. Sowieso heb je een aardige kans dat ie die 300w ook niet allemaal op 12v kan leveren, maar dat daar de belasting op ~270w max zit of zo.

Je kan over het algemeen best af met minder PSU dan op veel fora/door fabrikanten wordt aangeraden, maar dat vereist wel dat je a) een goede kwaliteit PSU hebt en weet wat ie precies aankan en b) dat je een beetje slim omgaat met de kwestie, hang er een vermogensmeter tussen en meet eens wat ie uit de muur trekt onder full load.

Zomaar met die 300w OEM PSU van Acer die gespecced is op 1) een 1050Ti aankunnen en 2) zo goedkoop mogelijk zijn, een zwaardere GPU draaien lijkt mij een risico wat je niet wil nemen, als de boel overbelast raakt heeft die PSU waarschijnlijk geen fatsoenlijke beveiliging, dus het risico op extra schade is aanzienlijk, en je zal ook geen garantie hebben met deze truuk.
Lang verhaal maar de 300w voeding kan prima.
hang er een vermogensmeter tussen en meet eens wat ie uit de muur trekt onder full load.
Core i9-9900K @ 5 GHz
16GB DDR4-3400
1660 S

285W onder load.

En dan zou het met een i5 8400 een groot risico zijn?

[Voor 3% gewijzigd door Randleman op 14-02-2020 11:15]

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:49
Let Wel dat er geen enkele 'goede' (lees van adequate, stille koeling voorziene) 1660 super is. Ik zou er namelijk ook graag een kopen maar die produceren me echt te veel geluid. Wil je een 'goede' videokaart van Nvidia moet je kijken naar de 1650 super of 1660ti.

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

Daarnaast, zelfs als je netjes op die 240w gebruikt (wat ik niet geloof op full load), de voeding in dat acer ding is waarschijnlijk niet van seasonic kwaliteit,
Klopt, de fabrikanten in een Acer, HP, Dell of ander OEM systeem staan hoger aangeschreven. Denk aan fabrikanten als Delta, Chicony, Huntkey, Lite-On, AcBel bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:49
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Klopt, de fabrikanten in een Acer, HP, Dell of ander OEM systeem staan hoger aangeschreven. Denk aan fabrikanten als Delta, Chicony, Huntkey, Lite-On, AcBel bijvoorbeeld.
Ik hoop dat je sarcastisch bent.
Aardig wat instap seasonics laten inbouwen/ingebouwd draaien allemaal nog prima.
Enige nadeel wat mij bekend is zijn de slechtere fans recent. Verder nette tot top specs, een breed titanium aanbod en zelfs een passieve met aardig wat slagkracht. En de aftersales van Walter waren/zijn second to none. (Qua fabrikanten)

Ik wil je kennis van voedingen zeker niet marginaliseren maar m.i. sla je hier de plank compleet mis.

[Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 14-02-2020 11:33]

• vPairz
Randleman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Lang verhaal maar de 300w voeding kan prima.

[...]

Core i9-9900K @ 5 GHz
16GB DDR4-3400
1660 S

285W onder load.

En dan zou het met een i5 8400 een groot risico zijn?
Wie moet ik nou geloven en wat moet ik nou doen... De een zegt dat het een risico is maar de ander niet, zou ik dan maar gewoon save spelen en voor een 450W voeding gaan met die 1660S van MSI?

• Randleman
eL_Jay schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Aardig wat instap seasonics laten inbouwen/ingebouwd draaien allemaal nog prima.
Enige nadeel wat mij bekend is zijn de slechtere fans recent. Verder nette tot top specs, een breed titanium aanbod en zelfs een passieve met aardig wat slagkracht. En de aftersales van Walter waren/zijn second to none. (Qua fabrikanten)

Ik wil je kennis van voedingen zeker niet marginaliseren maar m.i. sla je hier de plank compleet mis.
Aardig wat Delta, Chicony, Huntkey, Lite-On, AcBel voedingen gezien en draaien allemaal nog prima. Geen argument dus.
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:46:
[...]

Wie moet ik nou geloven en wat moet ik nou doen... De een zegt dat het een risico is maar de ander niet, zou ik dan maar gewoon save spelen en voor een 450W voeding gaan met die 1660S van MSI?
Doe waar jij je goed bij voelt. Als jij een voeding kan vervangen is dat prima natuurlijk. Maar als je daar geen zin in hebt of enige kennis mist is de huidige voeding waarschijnlijk meer dan prima.

Kun je nog een foto maken van de voeding?

• -The_Mask-
  • Niet online
eL_Jay schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Nee, hoe zo? Iedereen met verstand van voedingen zal het gewoon bevestigen.

AMD Nieuwsdiscussie

• vPairz
Randleman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Aardig wat Delta, Chicony, Huntkey, Lite-On, AcBel voedingen gezien en draaien allemaal nog prima. Geen argument dus.

[...]

Doe waar jij je goed bij voelt. Als jij een voeding kan vervangen is dat prima natuurlijk. Maar als je daar geen zin in hebt of enige kennis mist is de huidige voeding waarschijnlijk meer dan prima.

Kun je nog een foto maken van de voeding?
Ik zal de foto maken, die komt zo snel mogelijk, het zal wel eventjes duren aangezien ik het eerst moet vinden en ik zeer voorzichtig ter werk wil gaan, aangezien ik weinig kennis heb.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@vPairz

Deze schroeven draai je er uit, en trek je met de hand aan het soort van handvat naar achter(vaak gaat dit erg strak) en dan zie je een zilverkleurig Blok links boven, dat is je voeding(zie afbeelding twee)
https://i.ibb.co/Gcg4HCD/back.jpg
https://assets.pcmag.com/media/images/613475-a-tight-interior.jpg?thumb=y

• Randleman
Van wat ik kan vinden zit er een FSP300-60ep in. Het is wel een kleine voeding. De kast heeft een ijzeren beugel die je moet verwijderen als je een "normale" ATX voeding wil plaatsen. Let dus op dat de voeding niet te groot is.

Het verwijderen van die beugel kan niet zomaar, je moet dat er echt uit breken.

Ook heeft de huidige voeding geen 8-pin PCI E.

[Voor 21% gewijzigd door Randleman op 14-02-2020 12:36]

• WEBGAMING
[...]

Nee, 125w is de complete kaart. Wat voor een aansluiting er op de kaart zit, zegt ook echt niets, maar dan ook niets over het verbruik.

Waarom geloof je dat niet? Dat is gewoon wat die componenten maximaal verbruiken, vrij simpel.

Oem voedingen zijn meestal van (redelijk) goede kwaliteit, anders zouden ze ook omkomen in rma's.

Gaan we weer... Die voeding blaast echt niet op bij een te hoge belasting, dan start hij gewoon niet op, of (waarschijnlijker) word hij instabiel.
Die voedingen hebben ook gewoon beveiligingen, net zoals ik al eerder zei, zo'n voeding moet het ook gewoon blijven doen, anders kost het de fabrikant gewoon geld.

• vPairz
Hackus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:25:
@vPairz

Deze schroeven draai je er uit, en trek je met de hand aan het soort van handvat naar achter(vaak gaat dit erg strak) en dan zie je een zilverkleurig Blok links boven, dat is je voeding(zie afbeelding twee)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://ibb.co/Xjv6P4T
Daar staat mijn voeding!

• WEBGAMING
240w, dat zou in principe net genoeg moeten zijn, maar zo krap zou ik nooit gaan zitten.
Je moet dus ook een andere voeding hebben. Welke voeding kan @-The_Mask- je waarschijnlijk beter mee helpen. Wat voor budget denk je aan?

• vPairz
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:57:
240w, dat zou in principe net genoeg moeten zijn, maar zo krap zou ik nooit gaan zitten.
Je moet dus ook een andere voeding hebben. Welke voeding kan @-The_Mask- je waarschijnlijk beter mee helpen. Wat voor budget denk je aan?
Voor de voeding max 75 euro.

• vPairz
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Heeft die een PEG connector voor de videokaart beschikbaar?

Zie: Voeding advies en informatie topic - Deel 34 daar kun je zien hoe die eruit ziet.
Geen idee moet die los hangen of niet? Ik ga er zo weer naar kijken!

• Randleman
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Geen idee moet die los hangen of niet? Ik ga er zo weer naar kijken!
Als er een stroomkabel in je videokaart zit dan heb je een PEG connector.

• vPairz
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Heeft die een PEG connector voor de videokaart beschikbaar?

Zie: Voeding advies en informatie topic - Deel 34 daar kun je zien hoe die eruit ziet.
Ik heb geen idee volgensmij zie ik er wel een zitten, als je zelf ook nog even kunt nachecken..

[Voor 5% gewijzigd door vPairz op 14-02-2020 18:19]

• mr_evil08
  • Nu online
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Dat ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. (als de aansluitingen op de voeding zit, wat ik eigenlijk betwijfel, maar dat is een ander verhaal.)

Jahoor is goed mogelijk door overbelasting wordt voeding te heet en brand door, echter meeste voedingen hebben wel beveiligingen daartegen maar daar moet je niet standaard vanuit gaan, zeker bij OEM,s worden pc,s dusdanig samengesteld om zo goedkoop mogelijk aan de specificaties te voldoen en bezuinigen op elke cent.

Waarom een 350w voeding terwijl een 300w voeding ook kan, zo wordt gedacht want is je product iets duurder dan de concurrent heb je minder verkopen.

[Voor 19% gewijzigd door mr_evil08 op 14-02-2020 14:35]

• JWL92
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:43
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:25:
[...]

https://ibb.co/pLFhSGt
https://ibb.co/jfyVP9j
Ik heb geen idee volgensmij zie ik er wel een zitten, als je zelf ook nog even kunt nachecken..
Die stekker zou aan je voeding moeten zitten..

• vPairz
JWL92 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Die stekker zou aan je voeding moeten zitten..
Oh ik zal dan wel ff opnieuw kijken als ik er niet uit kom dan stuur ik wel een foto.

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:45
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:25:
[...]

https://ibb.co/pLFhSGt
https://ibb.co/jfyVP9j
Op de tweede foto rechtsonderin zie je rechts vooraan op de printplaat van je videokaart zes soldeerpunten in deze formatie:
:::
Op die plek zou de voedingsconnector zitten waar de stekker vanaf de voeding naartoe moet lopen.

• vPairz
toimoi schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Op de tweede foto rechtsonderin zie je rechts vooraan op de printplaat van je videokaart zes soldeerpunten in deze formatie:
:::
Op die plek zou de voedingsconnector zitten waar de stekker vanaf de voeding naartoe moet lopen.
Ik kan het niet vinden kan je misschien iets specifieker zijn als het mogelijk is?

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:45
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:06:
[...]

Ik kan het niet vinden kan je misschien iets specifieker zijn als het mogelijk is?
https://ibb.co/9GC74GY :)

Voedingstekkers voor videokaarten zijn 6- of 8-pins stekkers. De videokaarten in het lage segment hebben ze niet nodig, in het middensegment is het vaak één 6- of 8-pins, en de topkaarten hebben er soms zelfs twee nodig.
Aangezien het standaard stekkers zijn, en ze vaak op een standaard plek zitten, kun je ze gemakkelijk vinden.

[Voor 44% gewijzigd door toimoi op 14-02-2020 17:23]

• WEBGAMING
Op het onderste plaatje van @Hackus kan je hem zien zitten. Rechts onderin bij die gele kabels.
En als die kaart dat niet heeft, wat goed mogelijk is bij een 1050, moet je even kijken of je onderstaande losse stekker in de kast hebt hangen.

https://imgmgr.banggood.com/images/upload/2015/08/SKU262202/c%20(2).jpg

[Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 14-02-2020 17:35]

• vPairz
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:34:
Op het onderste plaatje van @Hackus kan je hem zien zitten. Rechts onderin bij die gele kabels.
En als die kaart dat niet heeft, wat goed mogelijk is bij een 1050, moet je even kijken of je onderstaande losse stekker in de kast hebt hangen.

[Afbeelding]
Ik zal wel kijken of hij ergens los hangt want ik zie hem niet, bestaat er ook een kans dat hij gewoon helemaal niet aanwezig is, voordat ik 3 uur aan het zoeken ben?

• JWL92
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:43
Jep. en in dat geval zal je dus je voeding hoe dan ook moeten vervangen.

• vPairz
JWL92 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:14:
Jep. en in dat geval zal je dus je voeding hoe dan ook moeten vervangen.
Ik kan hem namelijk ook niet echt vinden, maar ik zal nog wel iemand thuis nog laten kijken of hij het kan vinden, maar was het dan voor de upgrade naar 1660 S nodig, of niet persé nuttig?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:32
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:16:
maar was het dan voor de upgrade naar 1660 S nodig, of niet persé nuttig?
Die connector is noodzakelijk ander doet een 1660 Super het niet.

• vPairz
Uszka schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:19:
[...]

Die connector is noodzakelijk ander doet een 1660 Super het niet.
Maar ik moest sowieso de voeding veranderen toch, want hij kon maar max 240W dus is het een risico toch, want dat zeiden meerdere mensen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@vPairz Als ik het goed heb zit er een oude voeding in een PC van 2018 ?

anyway; pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 is een prima voeding voor de boel goed te voeden. (i5-8400 met 1660S)

• vPairz
Hackus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:21:
@vPairz Als ik het goed heb zit er een oude voeding in een PC van 2018 ?

anyway; pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 is een prima voeding voor de boel goed te voeden. (i5-8400 met 1660S)
Wat bedoel je met je eerste zin? Dat de PEG connector er wel in moet zitten of? Bedankt voor een mooie voeding uitzoeken!

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:39
Ik zou wel kijken of een universele voeding op dat moederbord past soms maken ze het een beetje gek met 18pins bijv laatst nog gezien. Vaak zijn OEM computers gewoon as-is.

• vPairz
Nature schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:38:
Ik zou wel kijken of een universele voeding op dat moederbord past soms maken ze het een beetje gek met 18pins bijv laatst nog gezien. Vaak zijn OEM computers gewoon as-is.
Hoe kan ik daar achter komen? Gewoon random googlen?

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:39
vPairz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:04:
[...]

Hoe kan ik daar achter komen? Gewoon random googlen?
De brede stekker uit je moederbord halen en tellen is de enige manier, 24 gaatjes haal je zo uit de winkel. 18 is moeilijker op eBay ofzo heb ik wel wat gezien.

• WEBGAMING
Kan je eens een foto maken van de binnenkant?

• vPairz
WEBGAMING schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:09:
Kan je eens een foto maken van de binnenkant?
Ik zal het proberen, waarschijnlijk is het geen goede foto, maar dat komt omdat de kast niet super groot is.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True