WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:36:
[...]
De voeding brand door?

Wat een onzin.
Een 1660 super verbruikt maximaal 125W. Samen met de processor die 65W verbruikt... 190W. Nou, nog 50W voor de rest. Zit je aan de 240W.
Dat ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan. (als de aansluitingen op de voeding zit, wat ik eigenlijk betwijfel, maar dat is een ander verhaal.)
Je vind het erg link? Misschien moet je dan eerst even rekenen. En natuurlijk weten dat een voeding absoluut niet ontploft bij een te hoge belasting.
Een stock nvidia-specced 1660s heeft een power limit van 125w, de rest van het board (gddr6 etc) gebruikt ook nog wat, en een factory OCed versie zal ook nog meer trekken, ter referentie, er is geen enkele 1660S met een 6-pin (wat voor 150w volstaat), alle kaarten vragen een 8 pins aansluiting.
Daarnaast, zelfs als je netjes op die 240w gebruikt (wat ik niet geloof op full load), de voeding in dat acer ding is waarschijnlijk niet van seasonic kwaliteit, dus ik zou er niet al te lang vlakbij peak-load willen zitten. Sowieso heb je een aardige kans dat ie die 300w ook niet allemaal op 12v kan leveren, maar dat daar de belasting op ~270w max zit of zo.
Je kan over het algemeen best af met minder PSU dan op veel fora/door fabrikanten wordt aangeraden, maar dat vereist wel dat je a) een goede kwaliteit PSU hebt en weet wat ie precies aankan en b) dat je een beetje slim omgaat met de kwestie, hang er een vermogensmeter tussen en meet eens wat ie uit de muur trekt onder full load.
Zomaar met die 300w OEM PSU van Acer die gespecced is op 1) een 1050Ti aankunnen en 2) zo goedkoop mogelijk zijn, een zwaardere GPU draaien lijkt mij een risico wat je niet wil nemen, als de boel overbelast raakt heeft die PSU waarschijnlijk geen fatsoenlijke beveiliging, dus het risico op extra schade is aanzienlijk, en je zal ook geen garantie hebben met deze truuk.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings