Hail to the king baby!
Hail to the king baby!
Hoe oud is zo'n hd nu??
Hoeveel mb is ie?
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Verwijderd
heb ik van m'n oom gekregen, volgens hem doet hij het nog
En volgens mij is ie uit 1988.
Maar kijk eens wat een vermogen dat ding trekt ruim 26watt.
volgens mij heb ik daar nog een controller voor liggen
www.kuiphuis.nl
Hail to the king baby!
toendertijd wel..
zal eens ff gaan zoeken of ik hem kan vinden. En of er ook een kabel die past bijzit
[edit]
PC is helemaal kwijt :?:?
waar dat ding gebleven is weet ik niet...
ik bookmark wel, en mail wel als ik hem weer vind.
www.kuiphuis.nl
Of waren dat echt andere tijden?
Yup, die verkochten ze dan gewoon. Vaak zat er op hd's een sticker met daarop een tabelletje waar je de bad sectors kon invullen (ik heb er zelfs een met een plastic insteekhoesje met daarin een A4tje).Op vrijdag 03 augustus 2001 22:22 schreef JsB het volgende:
Staat er nu op dat label 3 defects? Dus ze wisten gewoon dat er 3 fouten op zaten en verkochten hem zo? Of staat dat nu nog op HDD's?
Of waren dat echt andere tijden?
Dusseh.. tis maar goed dat ze ze zo niet meer maken
Verwijderd
veels te zwaar
veels teveel ruimte
veels te klein
Verwijderd
Ja, maar toen nam een OS ook nog veel minder ruimte in, en een stukje text was ook niet een paar MB zoals nuOp vrijdag 03 augustus 2001 22:39 schreef happy3736 het volgende:
veels te klein
Debug en dan g c800:0!
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
/slightly offtopicOp vrijdag 03 augustus 2001 22:42 schreef Petuhr het volgende:
[..]
Ja, maar toen nam een OS ook nog veel minder ruimte in, en een stukje text was ook niet een paar MB zoals nu
Sterker nog, toendertijd wist ik van elk bestandje waar het voor was.
Nu kijk ik niet vreemd meer op van een windows dir van 1200mb
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Mijn maxie is een stukkie kleiner, niet qua mb's dan
idd ... om "bios" aan te roepen en dat ding te installerenOp vrijdag 03 augustus 2001 22:45 schreef JvdBosch het volgende:
Yeah! MFM rules.
Debug en dan g c800:0!
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Magneet
edit : oh ja 1 = 2 gig ( micropolis ) en 2 zijn 1.5 gig ( maxtor allebei )
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
wel makkelijk, hoef je niet bang te zijn dat je hdd gejat wordt aangezien niemand hem kan tillen.
Ik heb ook nog een keer een grotere schijf gehad, die was 2 keer full height, 65 Mb, die kwam uit een oude server (die ik per ongeluk gesloopt had)
en 26W !!!
je moet nog maar afwachten of je 30gig schijfje het in 2013 nog doet.
specs : wil je niet weten
Verwijderd
Videocamera erop en dan een crash veroorzaken.... Hoe ziet er dat uit?
Verwijderd
ik heb zelf nog een 80 MB (ook maxtor) op de grote van een normale hd liggen
Verwijderd
Verwijderd
Zo een heb ik er ook, moet je hem eens vasthouden in een hand en dan dat ding aansluiten op een voedingsconnector. DanOp vrijdag 03 augustus 2001 16:27 schreef urk_forever het volgende:
Een paar foto's van een oerdegelijke Maxtor HDD
heb je meteen je eerste lesje toltechniek achter de rug. Les twee: probeer je hand eens te bewegen als ie draait.
Die dingen doen het trouwens goed zonder deksel!
Maar als je echte harde schijven wil, ik heb hier aan de muur een gong hangen.
D.w.z. een stalen schijf van 41 cm diameter, ruim een halve cm dik, met in de rand conische putjes gefreesd om hem uit te balanceren (voor autowielen hang je er lood aan).
Dat waren nog eens schijfjes, enkele MByte tot enkele 10-tallen MByte in een kast met het formaat van een wasmachine of centrifuge, met hetzelfde geluids-niveau, en de warmte-ontwikkeling van een straal-kachel.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
heb je daar toevallig een link van ? lijkt me wel geinigOp zaterdag 04 augustus 2001 18:50 schreef HlpDsK het volgende:
Bij IBM kun je een filmpje downen van een 5 MB wasmachine
2x 2GB SCSI SingleEnded en 1 x 1,5 GB SCSI Differential
best gave dingen zijn ook eind jaren 80/begin 90 en toen wel duur denk ik...wel 5400 toeren al :-)
WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface
Verwijderd
Ik weet de url niet meer. Maar ze zullen vast wel een history afdeling hebben of zo.Op zondag 05 augustus 2001 10:31 schreef dijkmane het volgende:
[..]
heb je daar toevallig een link van ? lijkt me wel geinig
Kan ik hem misschien aansluiten en kijken of ie nog werkt!!
Hail to the king baby!
Hail to the king baby!
Verwijderd

Een deel van een Seagate schijf van 1.2 GB. Ik heb er even een videoband naast gezet om de maat aan te geven. Origineel hoorde hier nog een voeding naast en was 't geheel een kleine meter lang
Verwijderd
Pfff..mag je wel een aparte kast voor huren. Leuk om je MP3's op te bewarenOp zondag 05 augustus 2001 22:26 schreef qltel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een deel van een Seagate schijf van 1.2 GB. Ik heb er even een videoband naast gezet om de maat aan te geven. Origineel hoorde hier nog een voeding naast en was 't geheel een kleine meter lang
Verwijderd
Zekers past datOp zondag 05 augustus 2001 21:15 schreef urk_forever het volgende:
hmm, kan ik zo'n full length isa kaart ook nog in een isa slot van tegenwoordig krijgen?
Kan ik hem misschien aansluiten en kijken of ie nog werkt!!
Verwijderd
hdd jatten ?Op vrijdag 03 augustus 2001 23:36 schreef terw_dan het volgende:
Misschien een leuke mod voor onze huidige hdds.
wel makkelijk, hoef je niet bang te zijn dat je hdd gejat wordt aangezien niemand hem kan tillen.
doe het dan goed en jat meteen een hele pc
amateur
hmm, wie heeft er nog zo'n werkende kaart. Kan ik even testen.Op maandag 06 augustus 2001 02:23 schreef Stoned-cow het volgende:
[..]
Zekers past datheb het laatst ook nog ff gedaan...
Hail to the king baby!
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
denk niet dattie bepald koud blijftOp maandag 06 augustus 2001 02:53 schreef HlpDsK het volgende:
Damn .. die SCSI mini-koelkast kostte destijds net zoveel als een kleine auto denk ik.
shit man moet je die actuator zien, hoezo groot... vraag me af wat voor een magnetisch veld er om dat ding zit
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
die zijn er nog groter, want zo'n hele grote staat in de etalage van een puterwinkel in z'damOp zondag 05 augustus 2001 22:26 schreef qltel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
pfff.. Check deze maar es..
Ik heb er 3 hdd's naast gelegd.. Een Quantum Bigfoot, Een oude Seagate (die hierboven staat) en een normale 3,5" Half-hight hdd.. Dit is een oude server hdd van +/- 30MB. SCSI (4 knopjes voorop om de SCSI ID aan te geven (4bits) ).
Het ding werkte op 220Volt (We hadden um draaiend) en 5400RPM (en dat was echt wel eng hoor).
Het leuke was dus dat er ook een rem opzat..
Excuses voor de grote plaatjes
Volledig shot (Insteekkaarten + Voeding):

SCSI ID en platter:

HDD opengeklapt waardoor de de aandrijving ziet. Incl stofzuiger (Onderaan met dat roze en zwart)

Specs:
4 stappen motor (3e plaatje)
Weegt ongeveer 112 Kilogrammen
Helaas is de snelheid niet meer te meten aangezien we de SCSI interface insteekkaart missen
Overigens, hij is niet opengeschroeft! Zo is ie gewoon (De andere HDD wel, doh)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Trouwens ik heb ergens in windows gezien dat er KB, MB, GB (oke en nu komt het), TB, EB zijn. Wat is een EB?? Dat kan toch niet 1000 TB zijn of wel? En is 1 Tb eigenlijk wel 1000 GB?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
wow hey... dan kun je haast nog beter een diskettedrive array in RAID opstelling makenOp maandag 06 augustus 2001 11:21 schreef WHiZZi het volgende:
IS DAT GROOT ????
25 van die oude buigzame floppies en je hebt evenveel opslagcapaciteit
Damn... 112 kilo, en een dikke V-snaar zie ik daar! Dat ding zou je nog tegen kunnen komen aan de startmotor van een auto
Verwijderd
//off topic
Zo heb ik thuis een zware ericson matrix printer maak echt een teringherie, slurpt energie is zo traag als de hel en de letters zien er niet uit, toch vind ik het een geil ding. Ik had heb op een tafeltje gezet nou dat ding storte haast in elkaar toen de prinkop heen en weer ging, waanzinnig
//off topic
zo en dan kan ik nu mijn broek weer ophalen
Wij hebben hier Tally matrixprinters (M390/T2170/T2070/T2055)
Need I say more?
500CPS+
//off topic
Verwijderd
ff foto van mijn hd maken :):

yep 80mb
ook geen speciale controller nodig
Verwijderd
en veel te luid!Op vrijdag 03 augustus 2001 22:39 schreef happy3736 het volgende:
ik ben ook blij dat die harddisken niet meer bestaan
veels te zwaar
veels teveel ruimte
veels te klein
Maar wel leuk!!
Hail to the king baby!
Verwijderd
OMG! Dit is bruut!Op zondag 05 augustus 2001 22:26 schreef qltel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar heb je die vandaan?
bad sectors kunnen niet verplaats worden. Maar elke schijf die tegenwoordig (sinds 'n jaar of acht) wordt geproduceert heeft 'n overcapaciteit. Badsectors worden daarom vervangen door 'n goede sector in deze overcapaciteit.Op vrijdag 03 augustus 2001 22:35 schreef Keescpk het volgende:
Kan mij iets herinneren over een white paper dat huidige harde schijven wel degelijk bad sectors hebben maar dat fabrikanten een techniek hebben ontwikkeld waarbij deze verplaatst worden naar het einde van de harde schijf (een harde schijf raakt nooit 100% vol dus vallen de bad sectors niet meer op).
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Ik heb thuis nog 2 seagates liggen, 40 MB MFM, waren koele schijven, als je pc uitstond (een tijdje, paar dagen) dan starten ze niet meer op, dus kruiskoppie erbij, eraf die kap, plex ff ronddraaien, kop uit de parkeerstand en prik erop, als ze dan draaiden, deed je de kap d'r zo weer op, moet je nu eens proberen *grin*. Good old times, kon je nog eens zelf wat repareren...
Het installeren van MFM schijven hield onderander 'n lowlevel format in... Dit was het commande voor deze lowlevel format die vele uren in beslag kon nemen!Op vrijdag 03 augustus 2001 23:31 schreef JaJoah het volgende:
[..]
idd ... om "bios" aan te roepen en dat ding te installeren
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Ben op m'n negende begonnen met 'n XT'tje.
Daar zat eerst een Seagate ST225A in, later twee.
Wat ik me afvroeg is of iemand het geluid van zo'n disk nog voor me heeft?
(startgeluid & random seeks enzo, PC-Tools V6 had daar 'n testje voor).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Of anders gezegd 3 bad sectors, dit kwam vroeger ook nogal voor, deze waren dan gemarkeerd zodat je er geen last van hebt.
Dat is dan je oerdegelijke techniek
Ik ben blij dat ze ze niet zo meer maken, vet kut met zo'n stappenmotor, ben blij dat ze nu voice coils hebben
Verwijderd
Joooo veet stoer man!! Heel jammer dat je die kaart mist BTW, en het zal idd eng zijn om dat ding te zien upspinnenOp maandag 06 augustus 2001 11:21 schreef WHiZZi het volgende:
IS DAT GROOT ????
pfff.. Check deze maar es..
Ik heb er 3 hdd's naast gelegd.. Een Quantum Bigfoot, Een oude Seagate (die hierboven staat) en een normale 3,5" Half-hight hdd.. Dit is een oude server hdd van +/- 30MB. SCSI (4 knopjes voorop om de SCSI ID aan te geven (4bits) ).
Het ding werkte op 220Volt (We hadden um draaiend) en 5400RPM (en dat was echt wel eng hoor).
Het leuke was dus dat er ook een rem opzat..
Excuses voor de grote plaatjes
Volledig shot (Insteekkaarten + Voeding):
[afbeelding]
SCSI ID en platter:
[afbeelding]
HDD opengeklapt waardoor de de aandrijving ziet. Incl stofzuiger (Onderaan met dat roze en zwart)
[afbeelding]
![]()
Dit is pas groot!
Specs:
4 stappen motor (3e plaatje)
Weegt ongeveer 112 Kilogrammen
Helaas is de snelheid niet meer te meten aangezien we de SCSI interface insteekkaart missen
Overigens, hij is niet opengeschroeft! Zo is ie gewoon (De andere HDD wel, doh)
Echt kollosaal, die komt zeker weten uit een mainframe, wel grappig om te weten trouwes, de reden waarom hij niet dicht hoeft is omdat de koppen zo groot zijn dat ze niet beschadigd raken door stof die kleintjus ernaast hebben dat wel na een tijdje openliggen.
[off topic]
Heel veel mensen denken dat als ik me hd openschrof isie kapot. Dat is dus niet zo, een hd kan jaren open werken, er is gewoon kans dat het stof de kop beschadigd, daarom isie dus dicht.