Geluidsisolatie aangrenzende muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melvintj
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Beste Tweakers,

Ik produceer al een aantal jaar en dit is een grote hobby geworden van mij. In mijn oude huis kon ik altijd zonder overlast te veroorzaken op de speakers muziek produceren maar ik ben sinds kort verhuisd. Ik woon op dit moment in een tussenwoning en grens met 1 muur aan het huis van de buren. De huizen zijn redelijk. geïsoleerd maar zodra er muziek afgespeeld word kan dit overlast geven. Ik vroeg mij af of het zou helpen om isolatiemateriaal te gebruiken over deze gehele tussenmuur. Ik wil KRK Rokit’s gebruiken, het geluid hoeft niet extreem hard te gaan. Toch zou ik het wel prettig vinden als ik af en toe de speakers wat harder kan zetten. Desnoods kan ik ook dempend materiaal voor onder de speakers kopen, waardoor de lage tonen niet door mijn bureau kunnen. Mijn speakers staan zo’n 2,5 meter van de aangrenzende muur af. Kan iemand mij inzicht geven in deze kwestie? Of moet ik het simpelweg proberen en aan de buren vragen wanneer zij er last van hebben?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Een vriend van me produceert hardstyle en gebruikt de Rokit's ook als monitoren.
Hij heeft de muur richting de buren bekleed met akoestische matten (van die noppenfoam) en de rokits op geisoleerde standaards staan. Geluid klinkt nog steeds goed en de buren vernemen nauwelijks iets als hij bezig is op standje gehoorbeschadiging.. Kostte een paar centen maar 's zomers drinken ze nog wel gezellig een biertje met elkaar ;-)

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
beste kan je niet alleen de muur isoleren, maar je hele kamer. Zodat je kamer een soort "isoleercel" wordt. Dan kan er ook geen geluid via ramen etc ontsnappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dit onderwerp komt vaker ten sprake en er is helaas geen eenvoudige oplossing.

Er zijn twee paden waarop het geluid bij de buren kan komen:
1) Luidsprekerkast trilt, trillingen gaan via bureau naar vloer etc.
2) Luidspreker zendt geluid uit

Punt één kan je makkelijk oplossen door de luidsprekers op zachte pootjes of stukken schuim te zetten of door ze op te hangen aan elastieken. Na een tijdje heb je dit goed genoeg gedaan. Hoe goed je dit ook doet, uiteindelijk hebben je buren alsnog last van muziek die hen via punt twee bereikt.

Tegen punt twee kan je niet makkelijk wat doen. Eierdozen en noppenschuim helpen niet. Voor een goede isolatie van geluid zal je een kamer binnen je kamer moeten bouwen. Dubbele muren en dubbele vloer / plafond dus. Dit wordt gedaan bij oefenruimtes voor muzikanten.

[ Voor 106% gewijzigd door TBTL op 13-02-2020 21:35 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je hebt het over één muur die aan de buren grenst. Kun je dan niet een kamer aan de andere kant gebruiken? Of doe je dit al?
En wat anderen zeggen: Isoleren met noppenfoam. Er is op het www genoeg te vinden over dit onderwerp, en mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik weet niet of een kwaliteits koptelefoon uitkomst biedt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Ik zou zeggen bekijk deze serie YouTube: Mijn repetitiezolder 1

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor inspiratie, kennis en producten:
https://www.akoestiekwinkel.nl/studio-hifi

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
kijk hier eens hoe je een muur voor een muur bouwt en ontkoppeld:
https://www.soundandvisio...p-your-home-theater-quiet

Er was nog een briljant topic met iemand die Exact jouw situatie had en ook een voorzetwand had laten bouwen, maar die kan ik zo vlug even niet vinden.
Stond op stereophile of sound&vision

Andere site. Maar dit is een mooi artikel over iemand die van een enkel gipswandje naar de buren, naar een compleet home cinema proof muur is gegaan.
https://hometheaterhifi.c...thout-rattling-neighbors/

[ Voor 27% gewijzigd door TMon op 14-02-2020 14:16 ]

Pagina: 1