Geen/traag internet sluiten deksel laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
Goedenavond,

Ik heb mijn laptop verbonden met een extern beeldscherm. Alles lijkt prima te werken, maar zodra ik de deksel van de laptop sluit dan valt het internet weg of is het heel traag (< 1 mb per seconde). Zodra ik de laptop weer open, dan schiet de snelheid omhoog.

Ik heb al diverse maatregelen getroffen:
- Alle updates zijn geïnstalleerd (Windows 10 en voor alle stuurprogramma's)
- Energiebeheer --> actie als ik deksel sluit --> geen actie ondernemen
- Energiebeheer --> instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk --> Op batterij + Op netstroom = maximale prestaties
- Eigenschappen/geavanceerde opties netwerkadapter --> energiebeheer --> vinkje uitgezet bij de ''de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen''
- Tevens geprobeerd een nieuw energieschema te maken met maximale prestaties (geen energiebesparende maatregelen)
- Computer uiteraard na het aanpassen van instellingen opnieuw opgestart

Niks lijkt te helpen. Heeft iemand anders nog tips/mogelijkheden? Op internet lees ik dat de ''actie als ik deksel sluit'' voldoende hoort te zijn. Bij mij helaas niet..

Alvast bedankt. :*)

.

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24

DataGhost

iPL dev

De Wifi-antennes zitten vaak rondom het scherm voor optimale ontvangst tijdens gebruik. Als je de laptop sluit zal de straalrichting niet meer optimaal zijn, en ook voor een deel geblokkeerd worden door de onderkant van de laptop. Je kan proberen of de laptop rechtop zetten iets uitmaakt?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Is dat ook zo met de kabel? Anders denk ik dat er iets de antennes blokkeert(zou eigenlijk niet mogen)

http://specs.tweak.to/16567

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23
De "aktief als ik de deksel sluit" optie is bedoeld zodat de laptop niet in slaap valt. Normaal klap je een laptop dicht als je hem niet meer gaat gebruiken, deze optie voorkomt dat voorals je zoals jou, met een extern scherm werkt ;)

Ik zet mijn geld ook in op @DataGhost zijn comment (hij was alleen eerder terwijl ik typte). Antennes lopen doorgaans bij het scherm langs, die zullen wel minder lekker ontvangst hebben of storen ofzo. Probeer eens met positie van de laptop te spelen, of gebruik een usb wifi adapter als je er toevallig nog één hebt liggen.

Specs!

• henidde
Dankjewel tot dusver. De laptop anders positioneren werkt niet.

Ik heb gelijk een usb wifi adapter gekocht. Morgenavond of zaterdagochtend gelijk even testen!

Hopelijk is het probleem daar mee opgelost. Bijzonder als dit het zou zijn..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Het is verholpen met een USB WiFi adapter. Zeer bijzonder allemaal. Ik had er nog nooit van gehoord.

Dankjewel allemaal!

.

Pagina: 1