Condensdroger geeft veel omgevingswarmte af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1339944

Topicstarter
Mijn vraag
wij hebben een prima Bosch condensdroger; nadeel is dat wij altijd een deur of raam moeten hebben anders wordt de ruimte waarin de condensdroger staat gigantisch warm; willen nu een andere droger, mogelijk warmtepomp droger aanschaffen; maar ja ....geeft deze ook zoveel warmte af? zijn er condensdrogers die GEEN warmte afgeven?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 16:17
Condensdroger -> inefficiënt = veel warmte
Warmtepomp droger -> efficiënt = weinig warmte

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je een afvoer naar buiten kunt realiseren zou ik kiezen voor een conventionele droger. Wellicht minder energievriendelijk (weet ik eigenlijk niet) maar het werkt gewoon altijd zonder gezeik.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 12:06
Ik heb een warmtepompdroger, met directe waterafvoer. Nagenoeg geen warmteafgifte naar de omgeving. Is een Siemens trouwens.
zou ik kiezen voor een conventionele droger.
daar zijn er nog maar 12 van in de pricewatch (van totaal ca 200 machines)

[ Voor 35% gewijzigd door Bushie op 13-02-2020 15:43 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hebben een Bosch warmtepompdroger en die doet het perfect. Ruimte wordt nooit warmer dan ie al is.
evilution schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:38:
Als je een afvoer naar buiten kunt realiseren zou ik kiezen voor een conventionele droger. Wellicht minder energievriendelijk (weet ik eigenlijk niet) maar het werkt gewoon altijd zonder gezeik.
Heb je ervaringen met warmtepompdrogers of is dit puur onderbuik/"nieuwe techniek => is eng ken ik niet / wil ik niet" ? :p

Condensdrogers gebruiken echt een stuk meer energie dan een WP droger.

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 13-02-2020 15:43 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
Een conventionele droger is het inefficientste ding wat je kunt kopen. Voor de bakken energie die dat ding kost kun je binnen 5 jaar een warmtepomp droger kopen.

Weet je wat pas efficient is, de was aan een rekje drogen. Doe ik zelfs met 2 kinderen en gaat prima. De droger staat hier max 10 keer per jaar aan. Bespaar je meer dan honderd euro (als het niet veel meer is) per jaar mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 12:06
Weet je wat pas efficient is, de was aan een rekje drogen. Doe ik zelfs met 2 kinderen en gaat prima.
Mag dat wel? je kinderen aan een rekje te drogen hangen?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Glashelder schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:42:
Wij hebben een Bosch warmtepompdroger en die doet het perfect. Ruimte wordt nooit warmer dan ie al is.

[...]

Heb je ervaringen met warmtepompdrogers of is dit puur onderbuik/"nieuwe techniek => is eng ken ik niet / wil ik niet" ? :p

Condensdrogers gebruiken echt een stuk meer energie dan een WP droger.
Geen ervaring met WP drogers, ook niet in verdiept dus puur de onderbuik inderdaad :P

Ervaring met condens wel, mijn ouders hebben er een en in vergelijking met mijn conventionele droger vind het een eeuwigheid duren eer de was droog is.
Bushie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:41:
Ik heb een warmtepompdroger, met directe waterafvoer. Nagenoeg geen warmteafgifte naar de omgeving. Is een Siemens trouwens.

[...]

daar zijn er nog maar 12 van in de pricewatch (van totaal ca 200 machines)
K, blijkbaar loop ik een beetje achter op dit gebied. Zal me eens gaan inlezen voor het geval m'n droger stuk gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door evilution op 13-02-2020 15:49 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn Miele WP droger geeft ook wel wat warmte af aan de omgeving, maar niet echt veel.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:52

bert pit

asdasd

Bij een condensdroger geldt: hoe kouder de omgeving, hoe efficienter hij werkt. Vocht condenseert nu eenmaal op een koud oppervlak.

Het voordeel van een warmtepompdroger is dat die in elke omgeving kan staan. Het drogen gaat wel langzamer omdat er een lagere temperatuur gehanteerd wordt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:43
Al meermalen een droger gezien die ermee stopte omdat de afvoer volledig verstopt was. Werkt dus niet altijd zonder gezeik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:18

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Een droger zonder verbinding naar buiten (een warmtepompdroger dus) geeft net zoveel energie af aan de omgeving, als hij elektrisch verbruikt. Dat heeft niets met merk te maken, wel met natuurkunde. Dat je het wellicht niet merkt, komt waarschijnlijk doordat het relatief weinig warmte is die gedurende een redelijk lange tijd wordt opgewekt.

Een gemiddelde A++ WP droger verbruikt iets meer dan 1 kWh elektrisch, dit komt dus ook ten goede aan je ruimte. In de winter fijn, in de zomer niet.

Ik kan je een WP droger aanraden. Bespaart echt fors tov een conventionele droger en in iets mindere mate tov een condensdroger.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Pagina: 1