• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:25
Hi,

Ik ben opzoek naar een SD kaart met 128gb opslag voor mijn a6300. Ik wil daarmee filmen in 4K en standaard fotografie (geen burst ofzoiets).

Filmen in 4K is 100mbit, volgens mij schrijf je dan max 12,5 mb/s weg. Voldoen dan alle UHS-1 class 3 kaartjes?

Ga je nog verschil merken tussen bijv. een MicroSD met adapter zoals een Samsung EVO of een Sandisk Extreme pro? En dan bedoel ik uiteraard in het beeldmateriaal - de leessnelheden naar de PC toe zijn niet bijzonder belangrijk, dan drink ik wel een kopje koffie ondertussen. Prijsverschil is namelijk wel groot. Alternatief is de normale Extreme.

Ben ook benieuwd of een Microsd met adapter nog verschil maakt tov een normale SD.

pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB
pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC/XC UHS-I (170MB/s) 128GB
pricewatch: Sandisk Extreme SD UHS-I 128GB

[ Voor 12% gewijzigd door Worsteneter op 13-02-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar FVA want dit is natuurlijk geen computerhardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Worsteneter er zijn talloze sites waar ze geheugenkaartjes testen in allerlei camera's. Ook voor de A6300 zijn dat soort benchmarks te vinden. Zomaar twee resultaten die ik tegenkwam:
https://www.cameramemorys...y-a6300/fastest-sd-cards/
https://www.memorycard.guru/-Cameras/Sony-Alpha-6300
En dan bedoel ik uiteraard in het beeldmateriaal
Hoe bedoel je dat precies? Zo lang een kaartje snel genoeg is voor de video bitrate die de camera levert, ga je geen verschil merken tussen verschillende kaartjes. Behalve dan zoals je zelf al zegt: bij het uitlezen op de computer, maar als dat je niet boeit, heeft het weinig zin om een kaartje te kiezen dat heel veel sneller is dan je camera nodig heeft.

Een microSD kaartje zou ik persoonlijk niet doen, tenzij je daar een goede reden voor hebt (hetzelfde kaartje ook willen gebruiken in een apparaat met alleen een microSD slot). Die kleine kaartjes zijn toch net wat kwetsbaarder, de adapter is ook weer een extra onderdeel dat kan falen en volgens mij zitten er in elk geval geen prijs / prestatie voordelen aan microSD?

[ Voor 60% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2020 08:41 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:25
Orion84 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:36:
@Worsteneter er zijn talloze sites waar ze geheugenkaartjes testen in allerlei camera's. Ook voor de A6300 zijn dat soort benchmarks te vinden. Zomaar twee resultaten die ik tegenkwam:
https://www.cameramemorys...y-a6300/fastest-sd-cards/
https://www.memorycard.guru/-Cameras/Sony-Alpha-6300

[...]

Hoe bedoel je dat precies? Zo lang een kaartje snel genoeg is voor de video bitrate die de camera levert, ga je geen verschil merken tussen verschillende kaartjes. Behalve dan zoals je zelf al zegt: bij het uitlezen op de computer, maar als dat je niet boeit, heeft het weinig zin om een kaartje te kiezen dat heel veel sneller is dan je camera nodig heeft.

Een microSD kaartje zou ik persoonlijk niet doen, tenzij je daar een goede reden voor hebt (hetzelfde kaartje ook willen gebruiken in een apparaat met alleen een microSD slot). Die kleine kaartjes zijn toch net wat kwetsbaarder, de adapter is ook weer een extra onderdeel dat kan falen en volgens mij zitten er in elk geval geen prijs / prestatie voordelen aan microSD?
Thanks! Zocht inderdaad ook info met een focus op 4k video. De meeste tests gaan namelijk enkel over fotoburst. Maar zoals ik begrijp voldoet een goedkoper kaartje dus ook, zoals ik zelf al aangaf. Maar die ultra zou dus ook voldoen, scheelt bijna de helft tov de extreme pro.

Microsd zou alleen interessant zijn ivm mogelijk onderweg uitlezen in een Surface pro. Drone met microsd aansluiting heeft z'n eigen kaartje. Hmm. Zoveel keuze, lastig.