Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• bieowbie
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-02 23:35
Op het moment woon ik (als student) al een tijdje (+/- 7 maanden) op kamers in een studentenhuis. Al deze tijd heb ik nog geen huur hoeven betalen. Ik heb ook nog nooit een huurcontract o.i.d. gezien. Toen ik er ongeveer een maand woonde heb ik bij toeval één keer de huisbaas ontmoet (hij is er namelijk verder nooit). Ik heb hem toen aangesproken met de vraag hoe het zat met het huurcontract, hierop antwoordde hij dat ik hem even moest mailen. Dit heb ik toen direct gedaan en sindsdien heb ik er nooit meer iets vernomen. Nu, zo'n 6 maanden later, begin ik er toch een beetje een vervelend gevoel bij te krijgen. Zo heb ik er inmiddels ook best wat vragen over;

- Kan ik zomaar het huis uit worden gezet?
- Kan de huurbaas aanspraak maken over de maanden dat ik er al heb gewoond?
- Zou ik mij überhaupt ergens zorgen over moeten maken?

Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:02
Niet zomaar, maar gezien jij 7 maanden geen huur betaald hebt kan dit een ander verhaal worden.
Ja
Heb je meer gedaan dan behalve 1 mailtje te sturen? Heb je hem vaker benaderd zoja hoe en hoevaak.

Zie ook:

https://www.kamer.nl/help...je-geen-huurcontract-hebt

corporalnl wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:09 (13%)

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-02 17:41
Je woont al 7 maanden gratis? Wat is je relatie met die verhuurder, hoe kom je aan die kamer? Heb je een huurprijs afgesproken en nog een hoop andere vragen.

Voelt als een ongezonde situatie, of het zou dit zomaar opeens kunnen worden.

Hattrick: Thorgal Eagles

• dezejongeman
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:48
corporalnl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:07:
Niet zomaar, maar gezien jij 7 maanden geen huur betaald hebt kan dit een ander verhaal worden.
Ja
Heb je meer gedaan dan behalve 1 mailtje te sturen? Heb je hem vaker benaderd zoja hoe en hoevaak.
volgens mij heeft de TS geen juridische basis om daar te wonen lijkt mij. er is namelijk geen overeenkomst met een verhuurder. het lijkt mij dan ook dat je onder de noemer huisvrede breuk de deur uitgezet kan worden.

mocht er wel een overeenkomst zijn, dan hoef je je alleen zorgen te maken over het niet betaalde deel. zet deze huur op zij, want de verhuurder heeft daar recht op.

omdat er niets getekend lijkt te zijn, is er ook geen afspraak over het huurbedrag.

ben je op dat adres ingeschreven?

Ik zou me zorgen maken over de reden waarom de verhuurder tot op heden geen geld heeft geeist. is daar mogelijk een reden voor.

ik zou als ik jou was even langs het juridisch loket gaan bij jou in de buurt. hier kun je gratis juridische basis hulp krijgen.

• bieowbie
corporalnl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:07:
1. - Kan ik zomaar het huis uit worden gezet?
2. - Kan de huurbaas aanspraak maken over de maanden dat ik er al heb gewoond?
Ja
3. - Zou ik mij überhaupt ergens zorgen over moeten maken?
1. Ik heb nog nooit de mogelijkheid gekregen om de huur überhaupt te betalen, dat is eigenlijk een beetje mijn punt. Hij heeft mij zelf nooit benaderd om huur te betalen. Ik heb de kamer via een Facebookpagina. De sleutels heeft de vorige bewoner achter gelaten.

2. Is dat ergens op gebaseerd?

3. Ik heb hem aangesproken toen ik hem zag en vervolgens gemaild. Het mail contact ging als volgt; ik mailde met de vraag "Hoe zit het met het huurcontract?", hierop reageerde hij "Stuur even je gegevens door" en hierop stuurde ik mijn gegevens door.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:55

t_captain

Moderator General Chat
Huisbaas zal toch wel geld willen.

Zorg dat je dat overmaakt. Per bank. Met een goede omschrijving.

Huur accepteren = bewijs voor verhuren. Dan heb jij je huurdersberscherming.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Belangrijkste is sowieso om het verschuldigde bedrag voor huur te hebben. Zeker van de afgelopen maanden t/m zolang je er zit. Dat bedrag gaat echt wel gevraagd worden.

Maar van wie was die facebook pagina? Van de huisbaas of van diegene die de sleutel heeft achtergelaten.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:44
Officieel, als je geen huur betaald en contract getekend hebt, ben je een kraker.
Sinds kort is kraken illegaal, dus mag je eruit gezet worden / huisbaas kan vergoeding vragen.

• corporalnl
bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:14:
[...]

1. Ik heb nog nooit de mogelijkheid gekregen om de huur überhaupt te betalen, dat is eigenlijk een beetje mijn punt. Hij heeft mij zelf nooit benaderd om huur te betalen. Ik heb de kamer via een Facebookpagina. De sleutels heeft de vorige bewoner achter gelaten.

2. Is dat ergens op gebaseerd?

3. Ik heb hem aangesproken toen ik hem zag en vervolgens gemaild. Het mail contact ging als volgt; ik mailde met de vraag "Hoe zit het met het huurcontract?", hierop reageerde hij "Stuur even je gegevens door" en hierop stuurde ik mijn gegevens door.
Dus je woont ergens al 7 maanden. Betaald geen huur, geen contract, en benaderd hem maar 1x? ..... |:(

Begin nu maar heel snel alles te regelen.

• bieowbie
Arunia schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:20:
Belangrijkste is sowieso om het verschuldigde bedrag voor huur te hebben. Zeker van de afgelopen maanden t/m zolang je er zit. Dat bedrag gaat echt wel gevraagd worden.

Maar van wie was die facebook pagina? Van de huisbaas of van diegene die de sleutel heeft achtergelaten.
Ik heb het (geschatte) bedrag apart staan. Indien nodig kan ik het direct betalen. De Facebookpagina heet "find a room(mate) or house in eindhoven - kamer(s) in eindhoven". Hierop was een bericht gezet door de andere studenten in het huis.

• Arunia
  • Nu online
@bieowbie Niet van de verhuurder zelf. Poeh, moeilijke situatie. Is er achter te komen waar je die huisbaas kunt vinden? Weet niet hoeveel berichten je hebt verstuurd, maar zou hem wel even blijven spammen en dat je "graag" wil betalen voor je verblijf.

Wel top dat je het geschatte bedrag apart hebt staan. Zullen er veel zijn die dat niet hebben. Dat maakt het uiteindelijk een minder groot probleem. Alhoewel je er nog steeds denk ik uit gezet kunt worden.

Arunia wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:27 (29%)

• corporalnl
Arunia schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:26:
@bieowbie Niet van de verhuurder zelf. Poeh, moeilijke situatie. Is er achter te komen waar je die huisbaas kunt vinden? Weet niet hoeveel berichten je hebt verstuurd, maar zou hem wel even blijven spammen en dat je "graag" wil betalen voor je verblijf.
Er is 2x gemaild en 1x mondeling gesproken in 7 maanden tijd....

• Arunia
  • Nu online
@corporalnl Uiteraard is dat natuurlijk vrij weinig. Zou zelf minimaal iedere maand wel wat van me laten horen of zelfs om de week.

• 99ruud99
op zich is het logisch dat de huisbaas er nooit is.
Hij mag namelijk niet zonder voorafgaande toestemming het gehuurde betreden. Die toestemming kan hij wel afdwingen in geval van onderhoud / controle, maar zelfs dan.
Kan je geen email met ontvangstbevestiging sturen? Zodat je zeker weet dat hij de mail ontvangen heeft?

99ruud99 wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:29 (19%)

• 99ruud99
*oeps dubbelpost

99ruud99 wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:29 (89%)

• bieowbie
Ik heb het nooit als mijn verantwoordelijkheid gezien om opnieuw contact te zoeken. Ik had in mijn ogen mijn deel gedaan. Blijkbaar was dit niet zo verstandig kom ik nu achter... Ik zal de huurbaas opnieuw mailen. Dank voor de reacties.

• dezejongeman
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:48
bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:14:
[...]

heb je contact gehad via facebook en heb je hier nog bewijs van.dit kan als onderdeel van een overeenkomst zijn. bedrag genoemd, akkoord gegaan met gestelde voorwaarden. kijk eventueel in je facebook geschiedenis naar de communicatie.

je wilt niet in de situatie terrecht komen dat de huurbaas straks zegt, we hadden 1000 per maand afgesproken waar jij vind dat je 300 hebt afgesproken of iets dergelijks.

win juridisch advies in. wij op tweakers hebben veel ervaringen over van alles, maar iemand met juridische ervaring in jou gebied kan jou beter helpen. zorg dat je dit op orde krijgt voor je in het gedonder zit.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02:24
Volgens mij heb je gewoon een mondelinge overeenkomst. Op grond daarvan kunnen die voorgaande maanden geclaimd worden. Maar lijkt me ook dat je op grond daarvan niet zomaar uitgezet kunt worden onder de noemer huisvredebreuk zoals hier eerder langs is gekomen. IANAL though. :)

Als je aan een adres kunt komen stuur dan een aangetekende brief dat je graag hierover in contact komt. Vraag anders ook eens je huisgenoten of zij meer weten qua contactgegevens van de beste man.

In jouw situatie is het eens wel goed om slapende honden wakker te maken. :)

go forget who we are, yeah

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:47
bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb het (geschatte) bedrag apart staan. Indien nodig kan ik het direct betalen. De Facebookpagina heet "find a room(mate) or house in eindhoven - kamer(s) in eindhoven". Hierop was een bericht gezet door de andere studenten in het huis.
Dus de andere huurders hebben een oproep geplaatst voor een kamergenoot?
Wie heeft jou die kamer dan toegezegd?
Want dat kunnen natuurlijk niet de andere huurders doen, dat moet de verhuurder doen. Je zegt dat je de verhuurder pas na een maand hebt ontmoet? Met wie heb je dan contact gehad over die kamer? De verhuurder of je huisgenoten?
snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:54:
Volgens mij heb je gewoon een mondelinge overeenkomst. Op grond daarvan kunnen die voorgaande maanden geclaimd worden. Maar lijkt me ook dat je op grond daarvan niet zomaar uitgezet kunt worden onder de noemer huisvredebreuk zoals hier eerder langs is gekomen. IANAL though. :)
Mondeling met wie? want het is een vaag verhaal dat de andere huurders een advertentie hebben geplaatst waarin ze een kamergenoot zoeken. Dat is dan geen aanbod van een verhuurder.

Arjant2 wijzigde deze reactie 13-02-2020 15:00 (38%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Coöptatie, bestaande huurders kiezen, kan natuurlijk maar de overeenkomst zal met de eigenaar aangegaan moeten worden.
Die heeft blijkbaar geen idee wie er wonen. Beetje nalatig van twee kanten dus.

• Rensjuh
  • Laatst online: 12:51
Vraag aan de andere huurders het telefoonnummer van de huisbaas?
Zal ongetwijfeld bij (tenminste 1 van de) huurders bekend zijn in het geval van nood.

Bel 'm even op en vraag hoe het met je huurcontract zit en spreek ergens af om e.e.a. te regelen.

• Arjant2
sambalbaj schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:00:
Coöptatie, bestaande huurders kiezen, kan natuurlijk maar de overeenkomst zal met de eigenaar aangegaan moeten worden.
Dan kan het alsnog alleen maar na goedkeuring van de verhuurder. Huurders kunnen nooit zelf alleen bepalen wie hun medehuurder wordt dus zoals je zegt er zal een overeenkomst met de verhuurder moeten zijn.
Als jouw daar wonen nooit aan hem is voorgelegd dan is er ook geen overeenkomst.... Ik zou echt even snel contact zoeken.

Arjant2 wijzigde deze reactie 13-02-2020 15:03 (24%)

• Rensjuh
  • Laatst online: 12:51
Arjant2 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:02:
[...]
Dan kan het alsnog alleen maar na goedkeuring van de verhuurder. Huurders kunnen nooit zelf alleen bepalen wie hun medehuurder wordt.
Zou natuurlijk ook een beetje raar zijn aangezien de huurders niet de eigenaar van het pand zijn.

• Arjant2
Rensjuh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Zou natuurlijk ook een beetje raar zijn aangezien de huurders niet de eigenaar van het pand zijn.
Dat bedoel ik dus ook te zeggen, maar als TS pas na een maand blijkbaar contact heeft met de verhuurder dan klopt er toch iets niet.... Dan is het de vraag of de verhuurder er überhaupt iets van af wist.

En ik denk dat het wel mee valt met zo op straat zetten maar je hebt nooit huur betaald, je hebt niet echt moeite gedaan een huurovereenkomst te krijgen (1 keer mailen is echt niet voldoende). Dus hoewel verhuurder niet vrij uit gaat gaat TS dat zelf toch ook echt niet.

En je huisgenoten kunnen je ongetwijfeld toch ook hierbij verder helpen, heb je geinformeerd hoe hun contract tot stand is gekomen, waar ze hun geld naar overmaken etc? Klinkt alsof je gewoon lekker 7 maanden hebt gedacht van het is wel goed zo, in ieder geval geen moeite gedaan. Dus een huurovereenkomst denk ik niet dat er is op dit moment, daar gaat ook geen rechter in mee ben ik bang.

Arjant2 wijzigde deze reactie 13-02-2020 15:10 (46%)

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-02 23:13
bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:31:
Ik heb het nooit als mijn verantwoordelijkheid gezien om opnieuw contact te zoeken.
Je ziet het niet als je verantwoordelijkheid om te zorgen dat je een overeenkomst hebt over de woning waar je woont? Dat je weet waar en hoeveel huur je moet betalen? En dat al zeven maanden? En weten je medebewoners dan niet iets over hoe het daar geregeld is? Ik vind het verhaal echt bizar...

• Luckei
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:22
Stel dat je kamer/woning nu afbrandt: heb je dan wel een verzekering? De huisbaas weet op papier van niks en ik gok dat je zelf ook geen inboedelverzekering hebt geregeld.

Zou toch wat zijn als je inboedel affikt als student en je krijgt geen cent van iemand :+

Sta je überhaupt ingeschreven als woonachtige op het adres waar je woont? Lijkt me toch ook wel fijn voor de gemeente, belastingdienst, zorgverzekering, etc., etc.

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-02 13:53
Aan de andere kant zodra je je spullen pakt en ergens anders gaat zitten heb je "gratis" gewoond..

Nee geintje gewoon zorgen dat je zsm een huurcontract krijgt van de huurbaas.
Dit levert lange termijn (vaak) alleen maar problemen op.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:01
Heb je in die zeven maanden nooit gedacht, ach zal ik hem/haar even bellen of nogmaals een mailtje sturen. Echt een vreemde gang van zaken, zowel van jou als de verhuurder. 8)7

NotSoSteady wijzigde deze reactie 13-02-2020 17:06 (22%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:04:
Op het moment woon ik (als student) al een tijdje (+/- 7 maanden) op kamers in een studentenhuis. Al deze tijd heb ik nog geen huur hoeven betalen. Ik heb ook nog nooit een huurcontract o.i.d. gezien. Toen ik er ongeveer een maand woonde heb ik bij toeval één keer de huisbaas ontmoet (hij is er namelijk verder nooit). Ik heb hem toen aangesproken met de vraag hoe het zat met het huurcontract, hierop antwoordde hij dat ik hem even moest mailen. Dit heb ik toen direct gedaan en sindsdien heb ik er nooit meer iets vernomen. Nu, zo'n 6 maanden later, begin ik er toch een beetje een vervelend gevoel bij te krijgen. Zo heb ik er inmiddels ook best wat vragen over;

Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?
Huurders worden goed beschermd, maar als je al zo lang niet betaald kun je er wel uit worden gezet. Heb je 8 maanden huur liggen om zo over te maken? Je betaald een maand vooruit en soms nog wat borg.

Ik zou me veel zorgen maken ja, waarom heb je niet eerder aan de bel getrokken?

Ook de prijs van de kamer kan nog een ding worden, misschien ligt die nu wel 100 euro hoger dan 7 maanden geleden. En je hebt niks? Of heb je wel mails waarin een prijs is afgesproken?

Marzman wijzigde deze reactie 13-02-2020 17:07 (6%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Citroentjuh
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:05:
[...]

Huurders worden goed beschermd, maar als je al zo lang niet betaald kun je er wel uit worden gezet.
Ik vraag me af of TS uberhaupt als huurder aangemerkt kan worden en dus sowieso aanspraak kan maken op enige bescherming? Hij heeft geen huurcontract, geen huur betaald en de sleutels gekregen van een vorige bewoner, niet van de verhuurder. Lijkt me zeer discutabel of hij officieel 'huurder' is.
Ik vind het zoals ik eerder aangaf een ronduit merkwaardig verhaal. Ik zou zelf overigens nooit sleutels aannemen en ergens intrekken voor ik een contract getekend heb en weet wat de exacte huurprijs en voorwaarden zijn.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Wat is de wettelijke definitie van een huurder... ik denk iemand die huur betaalt. Dus daar valt de TS niet onder. Lijkt me zaak dit als de wiedeweerga te herstellen en een contract te hebben, anders heb je geen poot om op te staan.

• 99ruud99
Op dit moment is TS een kraker, dus heeft hij geen recht op huurderbescherming. En sinds kort is het illegaal in Nederland.

Maar TS weet nu welke stappen hij moet ondernemen, dus kunnen we beter afwachten of hij contact krijgt met de huisbaas voordat we verder speculeren. Een huisbaas zal nooit zomaar iemand het huis uit zetten wanneer deze aanbiedt netjes te betalen. Als hij die kamer wilde had hij dat allang gedaan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Citroentjuh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:12:
[...]

Ik vraag me af of TS uberhaupt als huurder aangemerkt kan worden en dus sowieso aanspraak kan maken op enige bescherming? Hij heeft geen huurcontract, geen huur betaald en de sleutels gekregen van een vorige bewoner, niet van de verhuurder. Lijkt me zeer discutabel of hij officieel 'huurder' is.
Ik vind het zoals ik eerder aangaf een ronduit merkwaardig verhaal. Ik zou zelf overigens nooit sleutels aannemen en ergens intrekken voor ik een contract getekend heb en weet wat de exacte huurprijs en voorwaarden zijn.
Als hij geen huurder is, wat is hij dan? Een kraker?

Ik denk dat hij momenteel een niet betalende huurder is, een wanbetaler, met alleen een mondeling 'contract'.

/▌

• Citroentjuh
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat hij momenteel een niet betalende huurder is, een wanbetaler, met alleen een mondeling 'contract'.
Op zijn best ja. Maar zelfs dat 'mondelinge contract' is twijfelachtig, Immers hij geeft aan dat hij de verhuurder pas een maand nadat hij er was gaan wonen gesproken heeft? Dat kan dus nooit dan, want hij heeft dan misschien een 'mondeling contract' gesloten met de vorige huurder ofzo, maar dat is geen overeenkomst met de verhuurder.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Citroentjuh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:17:
[...]

Op zijn best ja. Maar zelfs dat 'mondelinge contract' is twijfelachtig, Immers hij geeft aan dat hij de verhuurder pas een maand nadat hij er was gaan wonen gesproken heeft? Dat kan dus nooit dan, want hij heeft dan misschien een 'mondeling contract' gesloten met de vorige huurder ofzo, maar dat is geen overeenkomst met de verhuurder.
Dan weet TS niet eens wat de prijs is van de kamer, hooguit wat de vorige huurder betaalde.

Ik snap niet dat je zo ergens 7 maanden kan wonen. Ik zou vrij snel bij die huisbaas voor de deur staan om alles te regelen (voor ik mijn spullen ging verhuizen)

Marzman wijzigde deze reactie 13-02-2020 17:24 (12%)

/▌

• Citroentjuh
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:21:
[...]
Dan weet TS niet eens wat de prijs is van de kamer, hooguit wat de vorige huurder betaalde.
Exact dat weet hij ook niet, want hij schrijft: "Ik heb het (geschatte) bedrag apart staan"

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02:24
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Als hij geen huurder is, wat is hij dan? Een kraker?

Hij kan geen wanbetaler zijn, hij heeft geen openstaande rekeningen. Hem is niet kenbaar gemaakt hoe veel hij moet betalen en aan wie.

go forget who we are, yeah

• Marzman
  • Niet online

Marzman

snmght schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:24:
[...]

Hij kan geen wanbetaler zijn, hij heeft geen openstaande rekeningen. Hem is niet kenbaar gemaakt hoe veel hij moet betalen en aan wie.
Nee, die eigenaar weet niet wie hij is en dat hij daar woont. Belachelijke situatie zeg, vraag gewoon een telefoonnummer van die eigenaar of zijn adres (die andere bewoners hebben dat in hun contract staan) en bel hem op of rijd er langs. Ik had dat zeven maanden geleden gedaan, voor ik mijn spullen ging verhuizen.

Marzman wijzigde deze reactie 13-02-2020 17:27 (5%)

/▌

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:21:
[...]
die wordt meestal ook een stuk hoger bij een nieuwe huurder.
Maar wie weet betaald die vorige huurder nog steeds en denkt de huurbaas zolang m'n administratie klopt zal het wel.
Iemand die mailt over een contract? Geen idee wie dat is.
Nee zonder papierwerk wordt dit lastig, voor beide partijen.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Bijzonder verhaal. Ken weinig verhuurders die het wel best vinden als er 7 maanden niks wordt betaald.

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:10
En hoe zit het met de andere bewoners? Betalen die wel gewoon huur? Wat vinden zij van de situatie?

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De meeste huisjesmelkers hadden allang op de stoep gestaan. Probeer via de andere huurders in contact te komen per telefoon.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20:27
gewoon een andere kamer nemen en stilletjes verhuizen. Als er geen contract geweest is kan je ook niets innen.

• engessa
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik had ook zo'n huisbaas, uiteindelijk nooit een huurcontract gezien. Wat ik gedaan heb was bij de vorige bewoner opvragen wat hij per maand betaalde en dat drie maanden lang betaald. Dan heb je dat huurcontract overgenomen en dat is dan rechtsgeldig. Was best voordelig huren, in 10 jaar tijd nooit een huurverhoging gehad.

Als je niet betaald heb je nergens recht op. En ik zou wel even uit proberen te zoeken waarom dit gebeurd. Dat kan namelijk van alles zijn en het meeste is niet zo positief voor je als huurder.

• celshof
  • Laatst online: 15:41
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Nee, die eigenaar weet niet wie hij is en dat hij daar woont.
Hoezo? Op de vraag van de huisbaas over zijn gegevens heeft hij ze gewoon opgestuurd. En hij heeft zelf gevraagd naar een huurcontract.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

celshof schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:45:
[...]

Hoezo? Op de vraag van de huisbaas over zijn gegevens heeft hij ze gewoon opgestuurd. En hij heeft zelf gevraagd naar een huurcontract.
Dat is 6 maanden geleden, misschien is zijn mail wel nooit aangekomen. Hij loopt 8! maanden huur achter. Maar de huisbaas zal het of niet heel erg vinden of met andere problemen bezig zijn dat hij dit laat liggen.

/▌

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
bieowbie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:31:
Ik zal de huurbaas opnieuw mailen.
En dan zeggen dat je er per januari dit jaar woont... Kijken hoe die reageert, voor hetzelfde heb je een half jaar cadeau ;-)

• celshof
  • Laatst online: 15:41
Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:48:
[...]

Dat is 6 maanden geleden, misschien is zijn mail wel nooit aangekomen. Hij loopt 8! maanden huur achter. Maar de huisbaas zal het of niet heel erg vinden of met andere problemen bezig zijn dat hij dit laat liggen.
Maar dat zorgt er dus wel voor dat de huisbaas kan/moet weten dat hij er woont. Dat hij nog nooit huur heeft betaald is wel bizar.

Ik zou in zijn geval de medebewoners vragen waar zij hun huur naar overmaken en wat de omschrijving is. En dan maar zelf het bedrag per maand overmaken dat de laatste bewoner voor die kamer heeft betaald. Zou het zelf gewoon 8x los doen. Valt wat meer op als iemand naar zijn rekening kijkt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True