Ofwel, je schijf is vol waar je je bestanden op slaat.
Enige wat je kunt doen is opruimen of wellicht vervangen voor een grotere, maar dan zul je je data (waaronder je windows installatie) over moeten zien te krijgen naar de nieuwe.
Vervangen voor een groter exemplaar zou moeten kunnen als ik zo de goede laptop in mijn zoektocht heb.
[
Voor 29% gewijzigd door
Arunia op 13-02-2020 11:17
]
Schijf is vol. Maak de prullenbak eens leeg, daar wilt nog wel eens meuk zitten. Of in de Downloads folder.
Anders met WinDirStat even de grote bestanden opzoeken
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time. Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Om iets specifieker in te gaan op wat @Arunia zegt - disc cleanup en dan zoeken naar windows update cache bestanden en memory dumps. Scheelde me zojuist ~9GB. Voor de rest - programma's eraf mikken die je weinig/niet gebruikt. Bij 'Apps & features' (weet niet hoe dat in de NL versie heet) kan je sorteren op de meest/minst gebruikte programma's.
128GB is niet veel, je zult kritisch moeten kijken naar wat je op de laptop wil hebben en wat je extern wil opslaan/weggooien.
Verder is een SSD geen geheugen maar opslag, dus allicht dat je hier iets kunt vinden: Opslagtechnologie
Het klinkt echter alsof dit niets met de hardware te maken heeft maar met de besturingssysteem die erop draait zonder info over welke dat is kan ik niet specifieker dan hiernaar verwijzen: Softe goederen
Tenslotte zou het kunnen dat eea vol zit en je dus wat moet weggooien...