Vraag

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:22
Beste Tweakers,

Ik heb een computersysteem gebouwd met een AMD Ryzen 5 2600 processor en een tweedehangs NVidia GPU gekocht. Ik heb er toen nooit bij stilgestaan of dat wel handig is en of het wat uitmaakt. Maar ik heb gemerkt dat ik soms wat zwarte flikkering krijg tijdens het gamen (niet heel vaak en niet bij alle games). Systeem draait op Windows 10.

Nu begon ik me af te vragen, kan dat komen door de Nvidia chip van het GPU of moet dit helemaal niks uitmaken? Zal ik verschil merken als ik ook gewoon een AMD GPU koop?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Cihad op 13-02-2020 10:14)

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

SjoerdV nl

Be the change.

Heeft niets met elkaar van doen :)

Zoek 'm eerder in drivers van je GPU, moederbord etc.
Check indien mogelijk met een ander scherm/andere kabels.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Nu online

SjoerdV nl

Be the change.

Heeft niets met elkaar van doen :)

Zoek 'm eerder in drivers van je GPU, moederbord etc.
Check indien mogelijk met een ander scherm/andere kabels.

Succes!

• vectormatic
  • Laatst online: 31-05 10:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als beide componenten gewoon goed werken (niet stuk zijn), werkt dit gewoon prima, en zijn hele volksstammen die een AMD/Nvidia combo draaien.

Die zwarte flikkering zal ergens anders aan liggen, gebeurt het altijd in hetzelfde spel? Heb je je kabels gechecked etc?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:24
In weze mag het niets uitmaken of je een Nvidia of Radeon gebruikt met een AMD, heb zelf ook een Ryzen9 3900x met een Gigabyte GTX1080Ti op win10 draaien zonder problemen.

Flikkeringen en andere grafische glitches laten mij eerder denken aan problemen met de kaart/mobo
,refresh issues, Vram of kabel problemen denken.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Zou ook wat zijn. Wat moeten alle mensen met een Nvidia GPU dan :+?

• Cihad
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:22
Dank voor de snelle reacties!

Dan ga ik even verder kijken haha. Bedankt en een fijne dag iedereen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee