Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen, waarbij ik het belangrijk vind dat ie snel en compact is. Compact want ik wil hem in een rugzak mee kunnnen nemen, en snel omdat ik hem zowel voor development (met veel docker containers), als voor gaming (rdr2), als voor onderhouden 1TB lightroom library wil gebruiken, en ook soms wat video editing. Verder wil ik wat gaan spelen met machine learning.
Vandaar dat ik uitkom op een nvida gpu (want machine learning), NVME ssd, AMD met veel cores (want meer is beter). Nou heb ik gezien dat dit allemaal in een Fractal node 202 zou moeten passen, wat voor zover ik weet de enigste kast is die in een rugzak past.
Ik ben niet van plan heel veel tijd aan overclocken te besteden, vindt het belangrijk dat ik een redelijke prijs/prestatie verhouding heb en tegelijk kan ik best wel wat extra's uitgeven als dat qua performance wat oplevert.
Wegens mijn 1Tb lightroom library wil ik tenminste 1,5TB storage. VErder wil ik dual booten Linux/Windows, dus dacht in eerste instantie aan een twee ssd's (Moederbord heeft twee m2 sloten), maar ben voorlopig toch op de xpg sx8200 pro uitgekomen
Verder belangrijk dat de pc onder normale belasting stil is, pas hoorbaar bij gamen/trainen/zware belasting. Ik hoor dat de stock koeler best prima is van AMD, maar een noctua is ook niet zo duur. Is dat de moeite waard?
Mijn budget is niet vast, maar vind waar ik nu op uit ben gekomen al best aan de hoge kant. Mijn vraag: is dit systeem beetje in balans? Ben ik nog iets vergeten?
Vandaar dat ik uitkom op een nvida gpu (want machine learning), NVME ssd, AMD met veel cores (want meer is beter). Nou heb ik gezien dat dit allemaal in een Fractal node 202 zou moeten passen, wat voor zover ik weet de enigste kast is die in een rugzak past.
Ik ben niet van plan heel veel tijd aan overclocken te besteden, vindt het belangrijk dat ik een redelijke prijs/prestatie verhouding heb en tegelijk kan ik best wel wat extra's uitgeven als dat qua performance wat oplevert.
Wegens mijn 1Tb lightroom library wil ik tenminste 1,5TB storage. VErder wil ik dual booten Linux/Windows, dus dacht in eerste instantie aan een twee ssd's (Moederbord heeft twee m2 sloten), maar ben voorlopig toch op de xpg sx8200 pro uitgekomen
Verder belangrijk dat de pc onder normale belasting stil is, pas hoorbaar bij gamen/trainen/zware belasting. Ik hoor dat de stock koeler best prima is van AMD, maar een noctua is ook niet zo duur. Is dat de moeite waard?
Mijn budget is niet vast, maar vind waar ik nu op uit ben gekomen al best aan de hoge kant. Mijn vraag: is dit systeem beetje in balans? Ben ik nog iets vergeten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI | € 227,50 | € 227,50 |
| 1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2060 Super (1-Click OC) | € 365,- | € 365,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x15-PWM, 120mm | € 19,05 | € 38,10 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 124,63 | € 124,63 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 296,99 | € 296,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.667,12 | ||
[ Voor 7% gewijzigd door Damsplaat op 13-02-2020 15:40 ]