HDMI ARC gestopt met functioneren na stroom storing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Goedemorgen,

Ik heb een Denon X3000 die al jaren aangesloten zit aan een Sony 55W805C TV. De zone 1 output van de Denon (HDMI ARC) zit aangesloten op de HDMI 4 van de Sony (HDMI ARC). Dit heeft van het begin af goed gewerkt om audio van de TV naar de versterker te krijgen en ook via deze weg HDMI CEC toe te passen op andere bronnen die op de Denon aangesloten zitten. Tot gisteren avond....

Enexis heeft een storing gehad waardoor het stroom in huis is uitgevallen voor enkele minuten. Nadat de stroom weer terug was werkt deze functie niet meer. Ik krijg geen audio meer over de versterker heen en HDMI CEC werkt niet meer.

Wat heb ik al geprobeerd?
Een opsomming van alle punten die ik al geprobeerd heb:
  1. HDMI kabel ontkoppeld en opnieuw ingevoerd aan beide kanten.
  2. Opnieuw de spanning ervan af gehaald.
  3. HDMI control optie op de Denon versterker uitgeschakeld en ingeschakeld.
  4. Op de TV de system app verantwoordelijk voor dit process gegevens gewist en herstart.
  5. Handmatig proberen te syncen vanaf de TV.
  6. TV factory reset.
  7. Optische kabel aangesloten tussen Denon en TV. Dit functioneert wel.
Wat weet ik nog zelf?
De enige opties die ik zelf nog voor ogen zie maar nog geen tijd voor heb gehad:
  1. Andere HDMI kabel.
  2. Denon factory reset.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n specifieke functie hardware matig defect is, dit moet in mijn ogen een software ding zijn.. Ik vind het echter wel vreemd dat de trigger spanningsuitval is geweest..
Iemand ervaringsdeskundige of iemand met nog goede ideeën?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Alle reacties

• ndonkersloot
Zowel andere HDMI als factory reset van de Denon werkt niet. Ik ga nog een andere TV aansluiten om mogelijk vast te kunnen sluiten of de TV of versterker de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Erg vreemd, maar alles doet het weer zoals het hoort..

Ik heb een andere TV aangesloten met een andere HDMI kabel en daar werkte het direct. Ik sluit mijn eigen TV aan werkt het ook weer. Ik gebruik mijn oude HDMI kabel werkt het nog steeds. Ik ben blij natuurlijk maar snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:28
Arc is niet echt een hele betrouwbare techniek omdat iedereen er iets eigen van maakt. Precies het probleem wat jij had komt wel vaker voor.

Blijven proberen kabel voor kabel tot alles weer werkt is het beste mijn inziens :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja of op de een of andere manier een systeem zien te laten resetten ofzo. Misschien is dat wat er gebeurd is door tijdelijk een andere TV aan te sluiten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
JvS schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:34:
Ja of op de een of andere manier een systeem zien te laten resetten ofzo. Misschien is dat wat er gebeurd is door tijdelijk een andere TV aan te sluiten?
Dat is de enige theorie die ik heb. Wat ik er echter vreemd aan is is dat ik zowel mijn TV als versterker een factory reset heb gegeven zonder dat het werkte.

Voor ik de test TV had aangesloten had ik mijn setup nog getest, het werkte niet. Test TV erop werkt direct, eigen TV weer terug werkt ook weer.. Alsof er ergens toch nog iets behouden is ondanks een reset of zo.

Pagina: 1