Goedemorgen,
Ik heb een Denon X3000 die al jaren aangesloten zit aan een Sony 55W805C TV. De zone 1 output van de Denon (HDMI ARC) zit aangesloten op de HDMI 4 van de Sony (HDMI ARC). Dit heeft van het begin af goed gewerkt om audio van de TV naar de versterker te krijgen en ook via deze weg HDMI CEC toe te passen op andere bronnen die op de Denon aangesloten zitten. Tot gisteren avond....
Enexis heeft een storing gehad waardoor het stroom in huis is uitgevallen voor enkele minuten. Nadat de stroom weer terug was werkt deze functie niet meer. Ik krijg geen audio meer over de versterker heen en HDMI CEC werkt niet meer.
Wat heb ik al geprobeerd?
Een opsomming van alle punten die ik al geprobeerd heb:
De enige opties die ik zelf nog voor ogen zie maar nog geen tijd voor heb gehad:
Iemand ervaringsdeskundige of iemand met nog goede ideeën?
Ik heb een Denon X3000 die al jaren aangesloten zit aan een Sony 55W805C TV. De zone 1 output van de Denon (HDMI ARC) zit aangesloten op de HDMI 4 van de Sony (HDMI ARC). Dit heeft van het begin af goed gewerkt om audio van de TV naar de versterker te krijgen en ook via deze weg HDMI CEC toe te passen op andere bronnen die op de Denon aangesloten zitten. Tot gisteren avond....
Enexis heeft een storing gehad waardoor het stroom in huis is uitgevallen voor enkele minuten. Nadat de stroom weer terug was werkt deze functie niet meer. Ik krijg geen audio meer over de versterker heen en HDMI CEC werkt niet meer.
Wat heb ik al geprobeerd?
Een opsomming van alle punten die ik al geprobeerd heb:
- HDMI kabel ontkoppeld en opnieuw ingevoerd aan beide kanten.
- Opnieuw de spanning ervan af gehaald.
- HDMI control optie op de Denon versterker uitgeschakeld en ingeschakeld.
- Op de TV de system app verantwoordelijk voor dit process gegevens gewist en herstart.
- Handmatig proberen te syncen vanaf de TV.
- TV factory reset.
- Optische kabel aangesloten tussen Denon en TV. Dit functioneert wel.
De enige opties die ik zelf nog voor ogen zie maar nog geen tijd voor heb gehad:
- Andere HDMI kabel.
- Denon factory reset.
Iemand ervaringsdeskundige of iemand met nog goede ideeën?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot