Webwereld.nl einde nabij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naast tweakers, hardware.info volg ik ook webwereld.nl. Maar de laatste heeft al 3 weken geen nieuwe nieuws item gepubliceerd.
Is de eind wellicht nabij?

Pana 5j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:34

Red Boll

Kick Ass!

Einde van de wereld?????

EDIT: WOW... Dat is lang geleden dat ik daar een keer gekeken heb. Zou op zich jammer zijn om een Nederlandstalige tech site te verliezen.

[ Voor 74% gewijzigd door Red Boll op 12-02-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren is de boel nog bijgewerkt, er is dus nog leven te bekennen.

Misschien wordt de boel nog door 1 persoon gedraaid die even 2 weken op wintersport was.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 20:35
Als het al niet geëindigd is kan ik me niet anders voorstellen dan dat het op sterven na dood is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:08

Wokschotel

Op 6 wielen

De Daily Planet is ook al weg :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ik kijk er ook regelmatig op, en het is mij ook opgevallen dat er de laatste dagen weinig nieuws op te zien is. Onlangs hebben ze de website dus vernieuwd, en daarbij de user comments uitgezet. Maar goed ook, want dat was 9 van de 10x 1 grote trol / ruzie tussen verschillende gebruikers.
Ik het verleden haalde ik er nog wel eens handige tips vandaan, dat is eigenlijk de reden dat er nog wekelijks een keer op kijk. Maar daar was de laatste tijd ook geen sprake meer van. Ik denk ook dat het einde nabij is.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:03
Nu je het zegt, ik heb Clark ook al een tijdje niet gezien en Superman trouwens ook niet, wel toevallig.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
webwereld? Bestaat dat nog? Kom daar al jaren niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 12:54
Ik zal het niet missen. Teveel artikelen zoals 'dit zijn de beste 10...' waarbij de content dan over 10 veel te korte pagina's verdeeld is. Wellicht om kunstmatig het aantal pageviews op te krikken, en meer ads te tonen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vroeger kwam ik dat dagelijks, maar ik had het idee dat het van een nieuwssite veranderd was in een soort weblog met computer totaal artikelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11

De Nelis

en anders maar niet...

Marzman schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:30:
Vroeger kwam ik dat dagelijks, maar ik had het idee dat het van een nieuwssite veranderd was in een soort weblog met computer totaal artikelen.
Dit en het onlangs geïntroduceerde design maakt het er niet beter op.
Aflopend verhaal.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:13
Het verbaasd mij ook al dagen, laatste post is van 6 januari geloof ik. Had er ook al een Tweet aan gewijd richting WebWereld, zonder reactie.

Zou jammer zijn. Het was geen hoogstaande site meer, maar geregeld wel net een andere invalshoek of wat meer uitleg over de achtergrond.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:55

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jeetje, bestaat dat nog? Ik ben er al jaren niet meer geweest.

Net even rondgeklikt, maar zo te zien is de kwaliteit van de artikelen niet al te best.

Bijvoorbeeld de tip om zonder AppleID een iPhone te gebruiken: ze sluiten af met de opmerking dat je geen data kunt syncen zonder AppleID, Daarvoor in de plaats, luidt de tip, kun je apps van bijvoorbeeld Google gebruiken om toch je data te syncen. Leuke tip, maar apps downloaden gaat niet zonder AppleID.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Viel me laatst ook al op inderdaad. Wel jammer.

Na Flabber nu een andere klassieker op sterven na dood.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wow, bestaat deze site nog? Laatste keer dat ik er was, was in 2005 of 2006 ofzo.... kwaliteit van de berichten, en het algehele niveautje daar, was toen al aardig afgezakt richting basisschoolniveau.

Virussen? Scan ze hier!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 15:30
Laatste (dagelijkse) nieuwsbrief 22 januari. Mijn eerste ontving ik in 1996. Ik was nog altijd lid, vaak hebben ze leuke scoops.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 13-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:43

MsG

Forumzwerver

Zal denk ik over 5 jaar niet meer bestaan. Techzine was ook ineens ter ziele, waar ik voordat je op Tweakers.net ook welkom was met je niet-provider-emailadres, een menige tijd heeft rondgehangen.

En zal Security.nl over 10 jaar eens een responsive layout hebben? Of is dat te veel gevraagd :-P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
MsG schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:55:
Zal denk ik over 5 jaar niet meer bestaan. Techzine was ook ineens ter ziele, waar ik voordat je op Tweakers.net ook welkom was met je niet-provider-emailadres, een menige tijd heeft rondgehangen.

En zal Security.nl over 10 jaar eens een responsive layout hebben? Of is dat te veel gevraagd :-P
Techzine bestaat nog gewoon, alleen de focus is naar groot-zakelijk gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:43

MsG

Forumzwerver

Señor Sjon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Ja oke het bestaat als een soort van nieuwsberichtengenerator, maar het forum en alles wat de site ooit was lijkt opeens dood te zijn gegaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 12:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Echt af en toe alleen even op gekeken om me te amuseren op alle flames en trolls mbt Windows door Linux aanhangers.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Señor Sjon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Ik ken de oude versie niet, maar tegenwoordig heeft het toch echt een flink advertorial gehalte. Het is moeilijk het als een serieuze bron te zien.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:54

lasharor

7 december 2004

MsG schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Ja oke het bestaat als een soort van nieuwsberichtengenerator, maar het forum en alles wat de site ooit was lijkt opeens dood te zijn gegaan.
Komt volgens mij omdat ze ooit besloten hebben om het oude design vaarwel te zeggen en om te gaan naar iets anders. Bij elke verandering die ze daar doorgevoerd hebben werd de site een stuk minder interessant.

Zo rond 2010 geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MsG schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:55:

Ghehe, daar heb ik pas geleden eens een topic over gestart, en ik kreeg me toch een stortvloed over me heen aan mensen die dit niet wouden, omdat het prima pas zoals het nu is. :D

Over Webwereld...
Volgens https://webwereld.nl/laatste/ wordt er een paar keer per week nog wat geplaatst. Maar het oogt niet meer echt als een actuele nieuwssite. Ik denk dat IDG wat aan het bezuinigen is. Vroeger in mijn schooltijd in 2006 las ik er wel eens nieuws, maar ik kom er nu al jááren niet meer. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het niet meer bestond omdat je er weinig over hoort.

Techzine leek in een jaar of 10 geleden toch (als Tweakzone) een gedurfde concurrent van Tweakers. Wederom ook met het React-forum. Maar deze site is ook naar de zakelijke kant gegaan, met inmiddels wéér een nieuwe (on nog onaantrekkelijker) layout.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie trouwens dat de laatste updates op FB en Twitter ook van 3weken geleden is.

Pana 5j

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Computer!Totaal kwam ik voorheen wel regelmatig, maar dat is (volgens mij) ook afgegleden naar een soort computeridee zonder enige diepgang. Webwereld kwam ik ook niet meer afgelopen jaren. Ik denk dat Tweakers en HWI onderhand een soort duopolie hebben op technieuws met enige diepgang.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
AW_Bos schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:51:
[...]
Volgens https://webwereld.nl/laatste/ wordt er een paar keer per week nog wat geplaatst.
Geen idee wat jij daar ziet, maar ik zie als laatste een artikel van 28 januari. Ook al weken niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Ze hebben echter wel een cookiemuur waar je daadwerkelijk dingen kan uitzetten en die staan als opt-in :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

PcDealer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:37:
Ze hebben echter wel een cookiemuur waar je daadwerkelijk dingen kan uitzetten en die staan als opt-in :)
Je zit in het verkeerde topic te ranten, you should know better ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wow! Er is gisteren gewoon een nieuw artikel verschenen *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het lijkt erop dat ze toch echt gaan stoppen; https://www.rtlnieuws.nl/...ite-webwereld-stopt-ermee
De oudste techwebsite van Nederland gaat verdwijnen. De redactie van Webwereld is een maand geleden naar huis gestuurd. De ict-nieuwssite bestond sinds november 1995.

Dat vertellen ingewijden aan Bright. Volgens de bronnen gaat Webwereld op 1 maart op zwart. IDG, de uitgever van Webwereld, reageerde niet op een verzoek om commentaar.

Na een reorganisatie bij de uitgever is de redactie van Webwereld op straat komen te staan, vertellen de bronnen. De site werd tot begin dit jaar gevuld door een vierkoppig team, onder leiding van hoofdredacteur Sander van der Meijs.

Webwereld werd in november 1995 opgericht door internetondernemer Oscar Kneppers, die later ook aan de wieg stond van Emerce en Bright. Het was een van de eerste Nederlandse nieuwssites, die niet hoorde bij een bestaand papieren medium.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2020 16:00 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Yucon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:14:
[...]

Ik ken de oude versie niet, maar tegenwoordig heeft het toch echt een flink advertorial gehalte. Het is moeilijk het als een serieuze bron te zien.
Damn, had er al jaren niet meer op gekeken. Vroeger was ik er wel heel erg actief (en irritant) :P .

Ik herken het niet meer terug, het is gewoon een verzameling van 'whitepapers' van de grote vendoren geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Ze kondigen nu zelf het einde aan:

https://webwereld.nl/nieu...id-van-webwereld-3782800/

[ Voor 19% gewijzigd door Jassy op 19-02-2020 17:37 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het begin van het einde was al eerder in zicht. maar IDG was wel gouwe tijden vroeger, met de C!T Roms, voor wie dat nog kent. Vol met shareware meuk....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jammer en sneu voor de medewerkers.

Pagina: 1