Vraag

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:45
Het wordt tijd voor een opvolger van mijn Xiaomi Mi 5S te zoeken. Ik heb hem nu drie jaar, en dat zie je er helaas aan af. De vingerafdrukscanner is stuk, de lijm van het scherm komt een beetje los, ik heb er per ongeluk een keer een neppe camera in gezet en de USB-C poort is gaar.

In het zoeken naar opvolgers kwam ik bij de Mi 9 SE uit. Deze heeft hetzelfde fijne compacte formaat, maar is verder eigenlijk op alle vlakken een flinke verbetering. Hij heeft een aantal minpuntjes zoals geen SD support, en geen 3.5mm, maar waar ik het meeste over val is de batterijcapaciteit en de batterijduur.

Toen de Mi 5S uit kwam met zijn 3200 mAh batterij haalde hij bij Notebookcheck.net een rating van 11 uur en 5 minuten in de "NBC WiFi Websurfing Battery Test 1.3" benchmark. De Mi 9 SE haalt in dezelfde test met zijn 3000 mAh batterij slechts 8 uur en 30 minuten.

Is de batterijduur echt zo veel slechter?

Als alternatief zie ik vooral de S10E, maar deze is twee keer zo duur, en ik ben best verknocht aan MIUI. Dus neig ik dan richting de Mi 9T, maar die is weer veel groter...

Alle reacties

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Ik ben van de Mi5s naar de Mi9lite gegaan. Iets groter, maar wel 3.5mm en een sd kaart kan er ook in. Batterij is voor mijn gevoel een stuk beter dan de Mi5s. Dit heb ik dus niet echt getest, maar waar ik mijn oude telefoon elke nacht opladen doe ik het nu om de nacht.