Knipperend scherm laptop (Windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:53
Mijn vraag
Het beeldscherm van mijn Windows 10 laptop refresht/knippert soort van elke 2 seconde waardoor je niks kan. Het is bv nieteens mogelijk een applicatie op te starten, wel instellingen. Bij ctrlaltdel scherm is t geknipper niet aanwezig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd in de veilige modus op te starten en systeemherstel. Systeemherstel geeft een foutmelding (0x8007007e).

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Alle reacties

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 02:04
Even om uit te sluiten: geeft hij dit ook in veilige modus? Of in de bios?

Wat voor videokaart gebruik je? En zijn deze drivers up to date?

En om rond te kunnen klikken, geeft hij ook knipperende beeld als je hem aansluit aan een monitor en cloning aanzet?

• Jampot007
P-Storm schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:04:
Even om uit te sluiten: geeft hij dit ook in veilige modus? Of in de bios?

Wat voor videokaart gebruik je? En zijn deze drivers up to date?

En om rond te kunnen klikken, geeft hij ook knipperende beeld als je hem aansluit aan een monitor en cloning aanzet?
In veilige modus is het geknipper niet.Nvidea Quadro videokaart.

Die laatste vraag heb ik niet getest kan ook moeilijk

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kijk eerst even bij de support site van je laptop en download daar de laatste nvidia drivers.
Of kijk bij Nvidia en dowload ze daar (https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us)

Heb je geen merk / type van je laptop ?

Je kunt het exacte type Nvidia kaart opvragen met GPU-Z

[ Voor 28% gewijzigd door Frostbite op 13-02-2020 16:13 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:10
Knipperend scherm win 10 hp zbook

hij heeft een HP zenbook.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou dan deze eens downloaden en installeren: klik

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Jampot007
Frostbite schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:58:
Ik zou dan deze eens downloaden en installeren: klik
Wat doet dat?

• Rudydv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik heb ongeveer een zelfde probleem, na een update afgelopen maandag start mijn medion laptop niet meer goed op. Hij start door naar het bureaublad en geeft hier alleen een knipperend wart bureaublad achtergrond weer. Hier staat dan wel linksboven de prullenbak..
Ik heb middels media creation tool windows 10 geherinstalleert, alles verwijderd. Leek goed te werken. na het downloaden van de update/ 1e keer opnieuw opstarten geeft deze het zelfde scherm weer.

• Jampot007
Ik heb het dus niet door een update, ik was gewoon de laptop aan t gebruiken (in die sessie heb ik wel wat dingen gedownload) en opeens valt die uit.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarschijnlijk heb je de grafische driver geüpdate en werkt die niet goed. De link is de driver van je videokaart van de HP site. Die moet je eens installeren en kijken of het probleem hiermee verholpen is.

[ Voor 0% gewijzigd door Frostbite op 14-02-2020 08:46 . Reden: Autocorrect 😔 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Frostbite schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:31:
Waarschijnlijk heb je de grafische driver geüpdate en werkt die niet goed. De link is de driver van je videokaart van de HP site. Die moe the eens installeren en kijken of het probleem hiermee verholpen is.
Ook dat werkte niet, ik heb nu heel mijn laptop gereboot en daarmee is het probleem opgelost. Moet nu wel bijna al mijn programmas opnieuw downloaden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Een reboot is een herstart. Of bedoel je een reset van je systeem in Windows 10. Dan zet je hem terug naar de fabrieksinstellingen en moet je alles opnieuw downloaden en installeren ja.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Frostbite schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:47:
Een reboot is een herstart. Of bedoel je een reset van je systeem in Windows 10. Dan zet je hem terug naar de fabrieksinstellingen en moet je alles opnieuw downloaden en installeren ja.
Euh ja reset bedoel ik ja. Maakte gelukkig wel gebruik van onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudydv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik had toevallig ook heftig geknipper met Displayport (wat wel vaker knipper problemen heeft) en monitor. Bleek dat ik een fout bestand in een mediaplayer afspeelde. Maar het knippert nog steeds af en toe.

Mogelijke oplossingen volgens NVIDIA forum
https://www.nvidia.com/en...ily-when-watching-videos/
- Start cmd.exe with administrator rights then type: sfc.exe/scannow

- turning off hardware acceleration in your browser

- Go to Nvidia control panel > Adjust desktop color settings > Select use Nvidia settings > Near the bottom you will find the "content type reported to the display" menu, change this to full-screen videos and click apply.

- Go to the "Adjust desktop color settings" section and change "Content type reported to the display" from "Auto-select (recommended)" to "Desktop programs".

[ Voor 73% gewijzigd door 8mile13 op 17-02-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jampot007 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:52:
[...]
Maakte gelukkig wel gebruik van onedrive.
offtopic:
Oef. Ga dan eens heel snel een backup inregelen. Nu ben je alles kwijt als je Onedrive onbruikbaar wordt en/of je besmet wordt met malware.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
F_J_K schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:55:
[...]

offtopic:
Oef. Ga dan eens heel snel een backup inregelen. Nu ben je alles kwijt als je Onedrive onbruikbaar wordt en/of je besmet wordt met malware.
Ja eigenlijk wel maar uitstelgedrag :p.... weet nu wel dat t nodig is haha. Heb je nog tips, ssd vs hdd en welk merk?

Kan je dit topic dichtgooien? Mijn probleem is de wereld uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Jampot007 op 17-02-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Neuh, het topic zakt nu vanzelf wel weg als er geen reactie meer volgt. Sluiten is alleen nodig als iets bijv. uit de hand loopt.

Backup: 2 (!) USB sticks of externe SSD's waarbij er steeds om de beurt 1 bij vertrouwde familie ligt kan genoeg zijn. Een andere 'cloud dienst' kan ook, mits je die niet standaard schrijfbaar hebt vanuit je PC. Maar open even een eigen topic met de beoogde opzet als je twijfelt, er is in Privacy & Beveiliging en mogelijk Opslagtechnologie (en "Google") al veel over geschreven.

[ Voor 61% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2020 15:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1