Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SSD prijzen gestegen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 25-02 01:02
Hello!

Voor mijn bejaarde laptop zoek ik een goedkoop SSD'tje om het werk minder frustrerend sloom te maken. Maar toen ik naar de pricewatch keek viel me op dat de SSD's duurder lijken te worden? Een SSD die ik maar enkele maanden geleden heb gekocht (3e kwartaal) is nu 25% duurder??! What's going on?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

Beste antwoord (via TTMJ! op 12-02-2020 19:27)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Er is onlangs een kleine brand geweest in een grote nand fabriek:

https://www.forbes.com/si...impact-nand-flash-supply/

Hierop zijn grote afnemers geheugen gaan hamsteren wat de geheugenprijzen weer doet stijgen. Over een poosje als de rust terug is en er toch voldoende aanbod blijkt zal het wel weer gaan zakken. Gaat sltijd in grote golfbewegingen, net als intern geheugen.

Alle reacties

• Raven__NL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:16
Misschien wat meer info geven want hier kan je dus helemaal niks mee.

Ik open de 1e 3 SSDs in pricewatch en zie een redelijke stabiele prijs van het laatste jaar!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
@TTMJ!
Vraag en aanbod.
Corona virus.
Skynet (zeer SSD gevoelig)
Handelaren die goedkoop kopen, en wachten tot de prijs weer up gaat.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:02

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Oude EOL SSD geselecteerd die nog maar bij een aantal winkels te koop is?

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:06

Detmer

Professioneel prutser

Het viel mij ook al op dat de prijzen langzaam iets omhoog gaan. Ik heb begin januari een SSD voor €55,- inclusief verzending gekocht die nu €65,- inclusief verzending kost bij dezelfde winkel of €60,- inclusief verzending bij de goedkoopste winkel.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Prijzen voor flash schommelen eenmaal redelijk. We zitten momenteel ook niet in de allerstabielste periode. Chinees nieuwjaar is net geweest (dan ligt daar veel plat, en ondanks voorraden kunnen prijzen dan ook weer wat stijgen). En China is op het moment nou niet echt lekker up and running zeg maar, dus dat stuwt de prijzen ook weer. Maar zo heel spannend zijn de prijzen nou ook weer niet heb ik het idee.

Stoere rondborstige jongedame te koop

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 16:14

Hierop zijn grote afnemers geheugen gaan hamsteren wat de geheugenprijzen weer doet stijgen. Over een poosje als de rust terug is en er toch voldoende aanbod blijkt zal het wel weer gaan zakken. Gaat sltijd in grote golfbewegingen, net als intern geheugen.

• TTMJ!
Nielson schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:23:

Thanks dat kan het verklaren!

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
TTMJ! schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:52:
Hello!

Voor mijn bejaarde laptop zoek ik een goedkoop SSD'tje om het werk minder frustrerend sloom te maken. Maar toen ik naar de pricewatch keek viel me op dat de SSD's duurder lijken te worden? Een SSD die ik maar enkele maanden geleden heb gekocht (3e kwartaal) is nu 25% duurder??! What's going on?
De adata su800 van adata is nog redelijk betaalbaar en kwam goed uit de best buy guide ssd test. Circa 13 euro in prijs gestegen sindsdien, maar nog altijd geen 25 euro zoals de populaire Kingston A2000 mvne

• TTMJ!
cy-gor25 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:50:
[...]

De adata su800 van adata is nog redelijk betaalbaar en kwam goed uit de best buy guide ssd test. Circa 13 euro in prijs gestegen sindsdien, maar nog altijd geen 25 euro zoals de populaire Kingston A2000 mvne
Ik vind 128gb voor bijna 50eu anders vrij duur. Had een crucial van 240gb voor ongeveer 30 eu paar maanden terug -O-

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:55
TTMJ! schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Ik vind 128gb voor bijna 50eu anders vrij duur. Had een crucial van 240gb voor ongeveer 30 eu paar maanden terug -O-
Dat is dan juist goedkoop. Dat maakt de rest mijn inziens niet "duur".

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
TTMJ! schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:11:
[...]

ik bedoelde deze van 256gb

Adata Ultimate SU800 256GB

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Ik zie hetzelfde.
Het zijn vooral de populair SSD's die flink in prijs gestegen zijn.

De SSD's die 3 maanden geleden nauwelijks verkocht worden en nu nog steeds niet kosten nog min of meer hetzelfde.

Dus denk dat de prijzen omhoog gegaan zijn van nieuwe leveringen vanwege de genoemde redenen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True