Ipad kwijt. Geen reactie: "find my ipad"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorola-ser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 12:04
Beste allemaal,

Op maandag 20 januari is in Londen mijn auto leeg gehaald. Veel spullen weg, waaronder ook mijn ipad. Via find my iphone/pad direct de ipad geblokkeerd en een melding op het scherm geplaatst. (Hi, I lost my ipad please call...) De laatste locatie die weergegeven wordt, is de locatie waar ik een dag eerder geweest was en heb daar de ipad uitgeschakeld.

Tot op heden nog geen reactie, dat de ipad aangezet, gewist of gevonden is. En dan ook de locatie is nog niet veranderd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja, ik heb nooit een ping meer gezien van een gestolen iPad.. ik gok dat er een methode is om een factory-reset uit te voeren op een geblokkeerde iPad, zonder dat daarvoor interactie nodig is met Apple servers of dat deze interactie gesimuleerd wordt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:37:
Ja, ik heb nooit een ping meer gezien van een gestolen iPad.. ik gok dat er een methode is om een factory-reset uit te voeren op een geblokkeerde iPad, zonder dat daarvoor interactie nodig is met Apple servers of dat deze interactie gesimuleerd wordt.
Dat kan niet, omdat de iPad echt geblokkeerd is, die is er niet even af te halen. Ik gok dat de iPad voor onderdelen wordt gebruikt.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-06 16:05
Onderdelen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Motorola-ser schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:33:
Beste allemaal,

Op maandag 20 januari is in Londen mijn auto leeg gehaald. Veel spullen weg, waaronder ook mijn ipad. Via find my iphone/pad direct de ipad geblokkeerd en een melding op het scherm geplaatst. (Hi, I lost my ipad please call...) De laatste locatie die weergegeven wordt, is de locatie waar ik een dag eerder geweest was en heb daar de ipad uitgeschakeld.

Tot op heden nog geen reactie, dat de ipad aangezet, gewist of gevonden is. En dan ook de locatie is nog niet veranderd.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zolang die iPad geen internet connectie heeft kan hij niet zoveel natuurlijk. Dus ook de boodschap niet weergeven of een locatie naar het systeem sturen.

Gelukkig is iCloud lock hiervoor. Dus iPad wissen en ze kunnen er als nog niets mee behalve inderdaad strippen voor onderdelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorola-ser
Ipad kan ik niet wissen. Heb via find my iphone wel de opdracht gegeven. Echter door nog niet online geweest te zijn..gebeurd er niks. (zie foto)..dit staat er al sinds ik de ipad "kwijt" ben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rYb2z6FfOuQVNG8g7jF5FhCF/full.jpg

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Motorola-ser schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:45:
Ipad kan ik niet wissen. Heb via find my iphone wel de opdracht gegeven. Echter door nog niet online geweest te zijn..gebeurd er niks. (zie foto)..dit staat er al sinds ik de ipad "kwijt" ben...

[Afbeelding]
Zolang die iPad niet met een bekende WiFi verbinding maakt, zal je ook geen locatie terugkrijgen.
Kans is, zoals anderen dat al hebben aangegeven, groot dat die voor onderdelen verkocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Motorola-ser schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:45:

[Afbeelding]
je gaat alleen wat zien als de iPad daadwerkelijk online komt. Als het een WiFi model is, moet ie dus in bereik komen van een wifi netwerk waar ie automatisch verbinding mee maakt.

Als de iPad gewist is (via een computer), dan heeft hij geen instellingen of data meer en zal hij dus ook voor jou nooit meer online komen. Hooguit dat de 'vinder' hem probeert te activeren en dan je melding te zien krijgt. Dus hopen dat er iemand dat aantreft, maar meestal worden deze iPads verkocht voor onderdelen.

Zo lang je je iPad lekker in de verloren modus laat staan, gekoppeld aan je account, zal niemand het ding dus kunnen activeren en gebruiken.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 16:15
Dat heb ik me dus altijd afgevraagd. Leuk, die lost mode, maar mijn iPad (en iPhone ook) zijn vergrendeld met een code. De dief kan het toestel niet ontgrendelen en dus zal het geen verbinding maken met een netwerk (tenzij de dief toevallig in de buurt is van een reeds bekend netwerk) en dus zal die lost mode nooit geactiveerd worden en de melding met jouw e-mailadres wordt dus nooit getoond.

Apple is volgens mij bezig om een eigen netwerk op te zetten mbt UWB en Bluetooth, zodat een iPad die geen Wifi of 4G heeft toch via andere iOS devices kan laten weten waar hij is en op afstand gewist kan worden. Ik hoop dat ze dat systeem snel implementeren.

De dief kan overigens verder niks met je iPad, behalve slopen en de onderdelen verkopen. Waar alsnog best flink geld in kan gaan zitten...

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Falcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:37:
Nope, als find my iphone aanstaat is je device gelockt en kunnen ze er niets mee. Find my iPhone werkt ook pas als er een internet verbinding is en het eerste wat veel mensen doen is de simkaart blokkeren.

Hier op kantoor hebben we wel eens een iPad gestolen gehad waar ik de 4G verbinding niet geblokkeerd had (ze konden er toch geen kosten op maken want alles was geblokkeerd). 2 weken later kreeg ik bericht dat hij in Amsterdam was aangezet, toevallig binnen de straal van een opkoper zoals Used Products. Dus die maar even gebeld maar die wisten natuurlijk van niets.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 18:10

The Zep Man

🏴‍☠️

Waarom zou het nog steeds zo populair zijn om Apple spul te stelen als er zulk goed spul is om het op afstand te blokkeren? De onderdelen zijn duur, reparaties zijn duur...

Die iPad ga je nooit meer online zien, want die zal ondertussen al gechopshopped zijn. Zoals anderen aangeven kan je het apparaat het beste in je account houden met de status dat hij gewist moet worden zodra hij online komt. Verder je reisverzekering aanspreken en weer doorgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 13-02-2020 10:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
Het is wel degelijk mogelijk om een iPad of iPhone te gebruiken als deze gelocked is.
Het vereist wel een uitgebreide technische kennis (flash chip verwijderen, serie nummer aanpassen, checksum berekenen en terug solderen), maar in China gebeurd het dagelijks in de electronica markten.

Ik heb het hier in Nederland / Engeland nog niet eerder gezien.

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
OverSoft schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:34:
Het is wel degelijk mogelijk om een iPad of iPhone te gebruiken als deze gelocked is.
Het vereist wel een uitgebreide technische kennis (flash chip verwijderen, serie nummer aanpassen, checksum berekenen en terug solderen), maar in China gebeurd het dagelijks in de electronica markten.
Al is het technisch gezien inderdaad mogelijk is dat in veel gevallen niet de moeite waard, het is in eerste instantie al erg lastig (50% succesrate als je skilled bent) om een scherm heel van de iPad te halen. Daarna is er ook een lage succesrate voor het succesvol uitvoeren van deze "unlock", die vaak duurder uit zou vallen dan gebruik te maken van een "iCloud unlockservice".

Bovendien zullen bij toepassing van deze methode in ieder geval alle gegevens van de iPad gewist worden.

De kans is groter dat tie verkocht wordt voor onderdelen of als defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53
Geronimous schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:18:
[...]

je gaat alleen wat zien als de iPad daadwerkelijk online komt. Als het een WiFi model is, moet ie dus in bereik komen van een wifi netwerk waar ie automatisch verbinding mee maakt.

Als de iPad gewist is (via een computer), dan heeft hij geen instellingen of data meer en zal hij dus ook voor jou nooit meer online komen. Hooguit dat de 'vinder' hem probeert te activeren en dan je melding te zien krijgt. Dus hopen dat er iemand dat aantreft, maar meestal worden deze iPads verkocht voor onderdelen.

Zo lang je je iPad lekker in de verloren modus laat staan, gekoppeld aan je account, zal niemand het ding dus kunnen activeren en gebruiken.
Sinds iOS 13 is het niet meer noodzakelijk dat hij in bereik moet zijn van een bekend wifi netwerk.
https://appleinsider.com/...over-ipad-lost-at-airport

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:29 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:25
Let alleen wel heel erg goed op als je straks ineens een SMS krijgt met de melding dat je iPad weer actief is.

https://reclaimthenet.org/stolen-iphone-phishing/

Je krijgt dan een SMS met een link, die link lijkt heel erg op de Apple website, maar als je daar je icloud username en password invoert kan de dief je ipad unlocken en Find my ipad deactiveren.

• Motorola-ser
Mij er al bij neergelegd dat ik de ipad niet meer terug krijg. Rest mij niets anders dan het zo te laten. Allemaal bedankt voor de reacties!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 17:37
Maar het kan ook zijn dat die ipad nog in het illegale verkoopscircuit zit, en straks ineens in Roemenië opduikt.
Als iemand een auto leeg rooft, dan gaan ze op dat moment niet echt sorteren. Ze nemen alles mee wat "electronisch is", ook al krijgen ze maar 10€ voor die ipad nadien.
Ze zullen ondertussen wel slim genoeg zijn om die direct helemaal uit te zetten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Hm. Misschien idee om naast je telnr te zeggen dat je de vinder een x bedrag geeft bij terugbezorging.
Kan goedkoper en minder gedoe zijn dan een nieuwe bv 20 procent van de waarde

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1