Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky1986
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2024
Hey,

Onlangs kocht ik de ipac2 om aan te sluiten op mijn pc / arcade cab met als bedoeling retroarch als steam games op te spelen.

Helaas loopt alles niet op wieltjes en heb ik nogal problemen. Ik ben altans iemand die behoorlijk wat weet i.v.m. technologie maar in de ipac voel ik me nogal bedrogen.

Ik veronderstel dat jullie weten dat de ipac 5 verschillende modes heeft, d.m.v. de strt button in combinatie met sw1 ,sw2 ,sw3, sw4 of sw5 button 10sec in te houden kom jebin andere modus terrecht.
Sw1 keyboard user set
SW2 Dinput preset
Sw3 xinput preset
Sw4 dinput user preset
Sw5 xinput user preset

De éénige modus die voor mij momenteel werkt is de sw1, maar ik kan de buttons niet netjes configureren voor het gebruik in retroarch.
Dus ik dacht dat dit wel zou lukken door te switchen van mode.
Helaas is er geen enkele andere modi die mijn buttons registreerd als een xbox controller input. Het switchen naar andere modi lukt wel maar maar ik veronderstel dat de ipac geen input ontvangt.
Zie ik hier iets over het hoofd of is het normaal dat deze andere modes niet werken.

Wat mij ook opvalt is dat de ipac niet on mode 3 wilt gaan. Hij probeerd verbinding te maken en dat lukt ook, maar kort daarna doet hij een disconnect en gaat ie terug naar mode 1 keyboard. ( hoor ik aan de speakers dat er een usb toestel aangesloten wordt en dan zogezegd weer uitgetrokken wordt)

Kan ik eventueel een nederlandstalige uitleg over de verschillende modes?
Heb ik hier te maken met een defecte ipac?

Het éénige wat ik wil bekomen is dat het toestel herkent wordt als een controller zodat het instellen van mijn emulators en pc games makkelijk verlopen.

Ik dacht toch wel dat dit mogelijk zou zijn met een encoder van 50eur.

Of kies ik beter voor een andere encoder?
Online vind ik enkel users die deze ipac gebruiken op de raspberry wat weer een ander verhaal is.

Graag wat meer bevindingen van windows gebruikers met de ipac.

Alvast bedankt.