Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server snelheid is mij niet duidelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een servertje voor niet al te zwaar gebruik ik kwam deze op internet tegen HP ProLiant 873830-421 3.4GHz 200W Micro Tower server.

Ik wil hier een mssql 2016 database op draaien echter die heeft minimaal 2 GHz nodig

Bij bovenstaande server staat dus 3.4 GHz ga ik op internet zoeken naar dit model dan kom ik uit op 1.8 MHz verkoper kan helaas geen antwoord geven die zegt vraag maar bij tweakers.

Wie weet het fijne
Hans

Alle reacties

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:28
Die server is ontzettend traag (niet elke 1 GHz is even snel). Wat is je budget? Misschien kunnen we helpen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waar haal je die informatie vandaan?
Wat is dat voor vage verkoper?

Heb je hier wat aan?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat is deze Pricewatch: HP Proliant , met een AMD Opteron CPU, dat is geen snelheidsmonster, zie bijvoorbeeld deze recensie . Wat voor performance verwacht je van je SQL server, hoeveel concurrent gebruikers verwacht je, hoe complex zijn je queries? Als je er meer mee wilt dan wat hobbyen zou ik een iets zwaardere server zoeken.
En zoek een betere leverancier :)

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 12-02-2020 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:10:
Waar haal je die informatie vandaan?
Wat is dat voor vage verkoper?

Heb je hier wat aan?
Heb inmiddels van de andere leverancier te horen gekregen dat er een 1.6 amd processor in zit, ict-store geeft ook aan dat het een3.4 mhz is maar dat kan volgens mij niet

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Heb inmiddels van de andere leverancier te horen gekregen dat er een 1.6 amd processor in zit, ict-store geeft ook aan dat het een3.4 mhz is maar dat kan volgens mij niet
De kloksnelheid an sich zegt maar een klein beetje over de totale performance. Het aantal cores, de efficientie (generatie) van de cores geven veel extra informatie. Voor servers (processors) zijn er vaak synthetische benchmarks beschikbaar om de verschillende generaties/merken/types enigszins te vergelijken

Verder is het, zoals @martyw zegt, allemaal afhankelijk wat je er mee wilt gaan doen. Theoretisch kun je een database draaien op een raspberry Pi, maar hij zal niet zo snel zijn en niet zoveel aan kunnen.

offtopic:
Ik hoop dat je Ghz (gigahertz) bedoeld en niet mhz (millihertz?)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het een kant-en-klaar machientje moet zijn, kijk eens naar een HP ProLiant ML30, prima voor eenvoudig gebruik.

Eentje met een Xeon E-2224 loopt rondjes om die oude Opteron.
Het is een 3,4GHz quad-core met een turbo naar 4,6GHz.

Jammer om te zien dat HP niet veel haast heeft met AMD Zen/Zen+/Zen2/Threadripper gebaseerde servers, anders had dat mijn persoonlijke voorkeur. De DL385 Gen10 is een prachtig apparaat, maar overkill. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:39:
[...]

https://www.amd.com/en/opteron

Er zijn er twee CPU's leverbaar. Een X3421 is quadcore met snelheid 2,1GHz met boost naar 3,4 en een X3216 dual core is 1,6GHz met boost naar 3GHz. Dus beiden winkels hebben gelijk. Maar bij je genoemde productnummer hoort de X3216.

Maar in beide gevallen, CPU is geen snelheidsmonster. Voor wat test/dev werk leuk, maar voor productie met meer dan +/-vijf users en/of mega databases, kijken voor wat zwaardere machine.

Deze microservers van HP zijn vooral als fileserver interessant.

Verwijderd

Topicstarter
martyw schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:30:
Dat is deze Pricewatch: HP Proliant , met een AMD Opteron CPU, dat is geen snelheidsmonster, zie bijvoorbeeld deze recensie . Wat voor performance verwacht je van je SQL server, hoeveel concurrent gebruikers verwacht je, hoe complex zijn je queries? Als je er meer mee wilt dan wat hobbyen zou ik een iets zwaardere server zoeken.
En zoek een betere leverancier :)
Ik gebruik momenteel een acer homeservertje 1.6 amd 2 gig met ssd schijf (10 jaar oud) dat voldoet eigenlijk al aan de snelheid voor wat ik er mee wil (klein zakelijk gebruik max 2 gebruikers) (dus wat ik ook ga kopen het wordt altijd al sneller)

Die mssql server 2016 wil minimaal een 2 ghz processor anders installeert ie niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Ik gebruik momenteel een acer homeservertje 1.6 amd 2 gig met ssd schijf (10 jaar oud) dat voldoet eigenlijk al aan de snelheid voor wat ik er mee wil (klein zakelijk gebruik max 2 gebruikers) (dus wat ik ook ga kopen het wordt altijd al sneller)

Die mssql server 2016 wil minimaal een 2 ghz processor anders installeert ie niet
Ik heb niet goed gelezen die whs 2011 daar draait die mssql 2016 niet op moet ook naar nieuwe server software

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:15:
Als het een kant-en-klaar machientje moet zijn, kijk eens naar een HP ProLiant ML30, prima voor eenvoudig gebruik.

Eentje met een Xeon E-2224 loopt rondjes om die oude Opteron.
Het is een 3,4GHz quad-core met een turbo naar 4,6GHz.

Jammer om te zien dat HP niet veel haast heeft met AMD Zen/Zen+/Zen2/Threadripper gebaseerde servers, anders had dat mijn persoonlijke voorkeur. De DL385 Gen10 is een prachtig apparaat, maar overkill. ;)
Kan ook deze doen https://computer-connecti...z-intel-xeon-toren-365-w/ maar volgens mij is dat overkill

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ligt echt aan je budget en het doel. :)

Hoe groot is de database?
Wil je de database volledig in het RAM laten passen?
Hoeveel IOPS verwacht je?
...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Microsoft geeft als requirement een 1.4GHz CPU, 2GHz of meer wordt aanbevolen, zie https://docs.microsoft.co...ver?view=sql-server-ver15. Als je aan de andere requirements voldoet kun je het ook op de HP uit je eerste post installeren

Verwijderd

Topicstarter
martyw schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Microsoft geeft als requirement een 1.4GHz CPU, 2GHz of meer wordt aanbevolen, zie https://docs.microsoft.co...ver?view=sql-server-ver15. Als je aan de andere requirements voldoet kun je het ook op de HP uit je eerste post installeren
Daar heb je gelijk in ik moet de server software updaten

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:17:
Ligt echt aan je budget en het doel. :)

Hoe groot is de database?
Wil je de database volledig in het RAM laten passen?
Hoeveel IOPS verwacht je?
...
Ik gaf al eerder aan dat het nu draait op een op een oude homeserver 2011 met 1.6 en 2 gig geheugen, die database is niet zo groot gaat om een eigen geschreven crm pakket zelfs als ik die database remote benader is het nog zeer goed werkbaar, (heb misschien 7000 debiteuren dat wordt in 1 seconde geladen dat hoeft m.i. niet veel sneller verder wat prijslijsten correspondentie en foto's het stelt niet zo veel voor.

Ik ben dan ook nog zuinig qua stroom, en dan is die proliant denk wel een aardig machientje

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:28
Welke server mogelijkheden heb je nodig dat je niet gewoon een goedkope snelle PC koopt?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:47:
Welke server mogelijkheden heb je nodig dat je niet gewoon een goedkope snelle PC koopt?
Niet specifieke server mogelijkheden ik heb wel het idee dat bijvoorbeeld die proliant meer gemaakt is om dag en nacht aan te staan, die Acer homeserver staat immers ook al 10 jaar dag en nacht aan
Pagina: 1