Teletextkleur Sony KD-49XG9005

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konert
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb een Sony tv KD-49XG9005
De kleur van de teletextachtergrond is niet altijd het zelfde, soms zwart maar ook vaak blauw.
Kan ik dat zelf instellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 11:55
Backlightbleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konert
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-01-2021
Lijkt mij geen Backlightbleeding, want treedt alleen op bij teltext, kleuren van tv uitzendingen zij perfect.
Is opgelost. Iemand heeft bedacht dat bij NPO teletext elk 100-tal een andere achtergrondkleur moet hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Konert op 14-02-2020 20:03 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoort dat niet gewoon zo?
Addendum: en zo niet, is het een probleem?

[ Voor 46% gewijzigd door Wintervacht op 12-02-2020 17:02 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Dat heb ik tegenwoordig ook op recentere TV's dat de kleur van teletekst niet vaak hetzelfde is. Echter ben ik qua teletekst helemaal geswitcht naar mobiel. :) Vind de app veel fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het hoort zo. Oorspronkelijk was de teletekstachtergrond zwart. Later is in een nieuwe versie van de teletekststandaard de mogelijkheid toegevoegd een achtergrondkleur in te stellen. Veel zenders kiezen voor donkerblauw.

Net als dat teletekstpagina's stuk voor stuk verstuurd worden en je moet wachten tot de pagina die je opvraagt wordt uitgezonden, kan het ook even duren voordat je TV het commando voor de achtergrondkleur ontvangt. De achtergrond verspringt dan op een gegeven moment van zwart naar donkerblauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zie tt pag 397

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55

Barrycade

Through the...

Volgens mij heeft dat te maken met dat als er meerdere pagina's zijn hij donkerblauw kleurt als alle bijbehorende blz ingeladen zijn in zijn geheugen.

Mooi he Old Skool smart TV....:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In ieder geval functioneert het al 40 jaar onafgebroken zonder berichtjes dat je TV te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37

FeaR

In GoT we trust

@Konert
Voor de volgende keer graag iets meer vertellen in de Topic Start van wat je bijvoorbeeld zelf al gevonden hebt. GoT is niet het standaard forum waar je een vraag post, zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Als je bij het openen van dit topic in had gesteld dat het een vraag is (wat het ook is) zou er een template naar voren komen die de Topic Start in goede banen zou leiden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:11
De ZDF deed vroeger best wel veel met level 2.5, maar tegenwoordig alleen nog maar de balk met hun logo bovenin op pagina 100.
Pagina: 1