Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:47
Ik zoek een?
een dual head setup die via beugels aan de muur komt. Het hoofddoel van deze schermen is het gebruiken als thuiskantoor en fotobewerking, dus snelle schermen zijn zeker niet belangrijk. Een VGA ingang is een vereiste zodat ik oude, te herstellen, pc's kan aansluiten.

Mijn probleem zit hem bij de resolutie: ofwel ga ik 24" met 1920*1200, ofwel ga ik 25" met 2560*1440.
Die laatste spreekt me wel aan, en ik had via de pricewatch al een mogelijke kandidaat gevonden (pricewatch: AOC Q2577PWQ Zilver, Zwart Er is ook een Philips 25" QHD, maar die is 80€ duurder, wat natuurlijk een totaal extra budget is van 160€ (waarvoor ik dan een nieuw tobo en muis kan kopen.
De AOC ziet er een zeer goeie optie uit, maar blijkbaar is dit een scherm dat al sinds 2016 op de markt is... Beter laten liggen en de extra 80€/scherm neerleggen voor de Philips, of toch maar voor 24" gaan?

Wat is je budget?
330€/scherm

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Beste antwoord (via Gunny_vds op 13-02-2020 12:17)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-07 16:03
Gunny_vds schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:54:
*knip*
aangezien mijn ogen niet meer zo goed zijn.

@5pë©ïàál_Tèkén Good point ivm de verloopstukjes, die had ik uit het oog verloren!
*knip*
_O- :P :D

Team anti-scalp - wauw..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:26
Waarom niet 24" QHD of 25" WUXGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Staar je niet blind op de VGA ingang - er zijn verloopstukjes die dat ondervangen. Kost een paar euro, geeft een hoop vrijheid.
Je hoeft niet twee precies de zelfde schermen te hebben, hoe verleidelijk dat ook is. Misschien is het een idee om een main screen te hebben die betere helderheid o.i.d. heeft en een tweede voor extra ruimte. Dit ligt natuurlijk aan je manier van werken. Zelf merkte ik dat ik 85% naar èèn scherm keek. Dat werd deze. Tweede scherm. Mocht je bereid zijn 'vreemd te gaan' - let er op dat je wel de zelfde resoluties kan draaien op beide. Anders verspringt je cursor als je van het ene scherm naar het andere gaat.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
@Uszka als ik eerlijk ben denk ik dat 25" het minimum zal zijn voor QHD, aangezien mijn ogen niet meer zo goed zijn. Ik wil echter gebruik kunnen maken van de extra ruimte die QHD brengt, zeker in programma's als excel en word. Dus liefst QHD.

@5pë©ïàál_Tèkén Good point ivm de verloopstukjes, die had ik uit het oog verloren! Dat maakt de zoektocht al wat ruimer. Als ik de esthetische commissie wat ken (wat toch al zou moeten nu), dan zal het kiezen van 2 verschillende monitoren geen optie zijn. En ik moet toegeven dat ik hier ook geen voorstander van ben. Wel een mooie setup die je daar hebt; helaas ver uit mijn budget of ruimte die ik beschikbaar heb.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Gunny_vds schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:54:
*knip*
aangezien mijn ogen niet meer zo goed zijn.

@5pë©ïàál_Tèkén Good point ivm de verloopstukjes, die had ik uit het oog verloren!
*knip*
_O- :P :D

Team anti-scalp - wauw..

• 5pë©ïàál_Tèkén
Alle grappen daargelaten - als je VGA resolutie (640 x 480) wil draaien op een QHD monitor, houd er dan rekening mee dat er monitoren op de markt zijn die niet zomaar die resolutie doen. Mijn monitoren gaan bijvoorbeeld niet lager dan 800 x 600. Je moet die resoluties dan handmatig invoeren. Ik heb daar geen ervaring mee maar lijkt me typisch zo'n dingetje waar je gedoe mee krijgt.

Team anti-scalp - wauw..

• Gunny_vds
Geen probleem Kuusje, kon hem wel smaken!
Het is niet zozeer de bedoeling om VGA resolutie te draaien, maar eerder om oudere pc's die enkel een VGA uitgang hebben nog te kunnen aansluiten.
En met zo een verloopstuk zou dat zonder probleem moeten lukken :)
Pagina: 1