Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

M.2 Schijf voor gaming, 2.5 SSD voor OS vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 28-02 16:03
Ik zoek een?
pricewatch: Adata XPG SX6000 Lite 512GB

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
60- 75 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb dus een Samsung EVO SSD 250GB, welke precies weet ik zo niet. Hier heb ik mijn OS op staan met wat kleine programma's.

Nu zag ik bovenstaande SSD voor dit mooie prijsje, deze wil ik eigenlijk gebruiken om mijn veel gespeelde games op te installeren, de games staan nu op mijn HDD.

Dit verschil ga ik natuurlijk merken, maar mijn vraag is: Maakt het veel uit qua snelheid of ik mijn Samsung SSD gebruik voor mijn OS, of zou ik deze beter op de M.2 zetten?
Als dit veel zou uit maken is het het overwegen waard, of anders haal ik een goedkopere 2.5 SSD en geen M.2.

Beste antwoord (via MrNobody28 op 13-02-2020 15:13)

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:46
Voor games en je OS gaat zo'n M.2 misschien tussen de 0.5-1 seconde sneller zijn tov een reguliere sata SSD. Zulke schijven halen vooral winst in videobewerking etc...
Je moet op youtube eens naar SSD vs NVMe zoeken, daar vind je al een hoop vergelijkingen in laadtijden van games ed...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DenHond
Voor games en je OS gaat zo'n M.2 misschien tussen de 0.5-1 seconde sneller zijn tov een reguliere sata SSD. Zulke schijven halen vooral winst in videobewerking etc...
Je moet op youtube eens naar SSD vs NVMe zoeken, daar vind je al een hoop vergelijkingen in laadtijden van games ed...

• MrNobody28
@DenHond Oké, dus niet de moeite waard om het OS om te zetten imo. Of ik nu een Sata SSD 500GB voor 86 euro of een M.2 SSD voor 60 euro koop maakt dus in principe niets uit voor wat ik er mee ga doen.

• DenHond
MrNobody28 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:50:
@DenHond Oké, dus niet de moeite waard om het OS om te zetten imo. Of ik nu een Sata SSD 500GB voor 86 euro of een M.2 SSD voor 60 euro koop maakt dus in principe niets uit voor wat ik er mee ga doen.
Daar komt het zowat op neer :)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:33
Welk moederbord heb je?

• MrNobody28
@Uszka B450 Tomahawk.

• bayatsog
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Advies: Lees SATA vs NVMe vergelijkingen en baseer je aankoop daarop.
M.2 is gewoon een form-factor, die fijn en klein is als de moederbord daar een slot voor heeft.
M.2 SATA kan namelijk ook.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True