Dvd's afspelen op Chromebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1097323

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een vraag betreft Chromebooks .
Ik wil misschien de Lenovo Yoga C 630 aanschaffen .
Mijn vraag is deze :
Volgens YouTube moet het mogelijk zijn om met de juiste software dvd's en cd's af te spelen op een losse diskdrive aangesloten op het Chromebook.
Blijkbaar kan opnemen echt niet of jullie moeten een oplossing weten .
Waarom een Chromebook ?.
Omdat ik graag werk met de Google play store en voor de veiligheid .
Bovendien is de accu duur belangrijk voor mij .
Kunnen jullie mij uitleggen of het mogelijk is om dvd's af te spelen op deze Lenovo Yoga C 630 ?

Dank jullie wel .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 12:38
De meeste dvd's en cd's met muziek en films zijn voorzien van content protectie methoden.

Voorzover mij bekend ondersteund ChromeOS (chromebook besturingssysteem) deze niet qua software en kun je deze dus niet afspelen via de ondersteunde methoden.

Je kunt zoeken naar workarounds, die lijken er voldoende te zijn, maar kunnen in een eerst volgende update weer onmogelijk gemaakt worden, aangezien chromeos constant verbetering doorvoert op dit punt, van het lezen van beveiligde content tot hdmi protocollen tot aan beeldscherm weergave. Probeer maar eens een screenshot te maken van een netflix film die op pauze staat.

Dus het lukt vast wel, maar kan ieder moment weer ongedaan gemaakt worden, waardoor je blijft zoeken naar workarounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had al egrepen dat het waarschijnlijk niet kon.
Maar op you tube staan toch videos hoe je met behulp van een cd rom drive, dvds en cd's kan afspelen.
Je moet ze dan wel eerst overzetten op cdrom bestand.
Een hoop geklooi helaas.
De voordelen van een chromebook zijn echter legio, accuduur, playstore en veiligheid.
Ik hoop nog op een sluitend advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 12:38
Anoniem: 1097323 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:52:
Ik had al egrepen dat het waarschijnlijk niet kon.
Maar op you tube staan toch videos hoe je met behulp van een cd rom drive, dvds en cd's kan afspelen.
Je moet ze dan wel eerst overzetten op cdrom bestand.
Een hoop geklooi helaas.
De voordelen van een chromebook zijn echter legio, accuduur, playstore en veiligheid.
Ik hoop nog op een sluitend advies.
De instructies die hierover te vinden zijn vertellen eigenlijk hoe je content protectie kunt omzeilen en bijvoorbeeld een copy zonder protectie maakt voor eigen gebruik. Wat het voordeel daarvan is t.o.v. downloaden is mij niet bekend, ook niet hoe dit juridisch precies zit. Maar persoonlijk zou ik voor de makkelijkste route kiezen.

Chromebooks zijn inderdaad wel handig, maar als beschermde content kijken belangrijk is, ben je beter af met een windows laptop, of apple (maar daar heb ik geen kennis van).

Topicstarter
Het is en blijft een dilemma.
Ik vind het erg jammer dat Chrome OS zo gemaakt is dat je er geen dvds of cd's op kan afspelen.
Wie verzint zo iets?!.
Bijkomstig probleem is ook nog dat, als je een chromebook koopt, je rekening moet houden met de compatibiliteit als je deze wilt verbinden met een desktop.
Daartegenover staat de bewezen veiligheid van de software van Chrome OS.
Ik ga alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
Mag ik jullie hartelijk danken voor de adviezen?.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Anoniem: 1097323 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:39:
Het is en blijft een dilemma.
Ik vind het erg jammer dat Chrome OS zo gemaakt is dat je er geen dvds of cd's op kan afspelen.
Wie verzint zo iets?!.
Bijkomstig probleem is ook nog dat, als je een chromebook koopt, je rekening moet houden met de compatibiliteit als je deze wilt verbinden met een desktop.
Daartegenover staat de bewezen veiligheid van de software van Chrome OS.
Ik ga alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
Mag ik jullie hartelijk danken voor de adviezen?.
Ik heb afgelopen 20 jaar ook geen DVD of CD meer in mijn hand gehad, niet voor software, niet voor muziek en niet voor films, dus de keuze is voor mij best logisch.

Ik vind ChromeOS gewoon te beperkt, ook het App aanbod, dus ik zou er zelf nooit voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdml53
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-06-2020
Chromebook CD / DVD afspelen !
Ga naar Google PlayStore. Zoek op VLC. Klik op VLC for Android
Klik op Installeren. Sluit een externe CD/DVD speler aan.
Start VLC. Open bestand of map. Speel af !
Pagina: 1