Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Vraag 1. Gaat mijn (https://nl.aliexpress.com/item/4000098023443.html) 30W 24% opvouwbare zonnepannelen van BUHESHUI met 1x2.4A USB output (traag) één van onderstaande 45W powerbanks opladen onder een sterke evenaars-zon?Vraag 2. Gaat één van deze bovenstaande powerbanks mijn 8inch Chuwi minibook (https://www.chuwi.com/product/items/Chuwi-MiniBook.html) opladen per USB-C?

Ik zoek advies welke powerbank technisch qua compabiliteit gaat werken tussen deze zonnepannelen en minilaptop in.
Het is voor een nieuwe langdurende wildkampeerreis in afgelegen gebieden waar'k als fotograaf onderweg nabewerking van foto's moet doen...

Ik ben er mij van bewust dat mijn zonnepanelen minder stroom zullen produceren dan mijn minilaptop trekt en tijdens gebruik mijn powerbank dus zal draineren ook wanneer zonnepanelen deze tegelijk zou voeden

Alvast op voorhand bedankt voor mogelijke info!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 16:43 . Reden: Wrong link correction ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-02-2020 17:41)

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:23:
@Verwijderd je zonnepaneel zal de powerbanks wel opladen, het is echter maar de vraag of er constant met 2,4A geladen kan worden. Als dat het geval is duurt het laden theoretisch ongeveer: 20Ah / 2,4 = 8,3 uur. Met verliezen e.d. reken maar op een uur of 10. De vraag blijft alleen hoe lekker het werkt om te laden met een zonnepaneel.

Dan het laden van de Chuwi book. Op de website zie ik staan dat hij kan laden via USB-C met PD2.0 (Power Delivery 2.0). De Xiaomi powerbank ondersteund zo te zien alleen Quick Charge en geen Power Delivery, dus die valt af.

De link van je Baseus Powerbank klopt niet, maar ik ga er vanuit dat het deze is: https://www.aliexpress.com/item/4000386852013.html. Die ondersteund zo te zien zowel Quick Charge als Power Delivery en die zou dus je Chuwi kunnen laden.
Dat is incorrect. Die Xiaomi powerbank ondersteund PD3.0 en gaat je Chuwi uitstekend opladen. Het staat er in de advertentie die TS linked niet bij maar hij heeft het zeker wel. Zou anders ook niet in staat zijn een macbook te laden.

Ik heb de powerbank al geruime tijd en laadt er verschillende Dell laptops, macbooks, Surface' etc mee op.

Prijs/Kwaliteit de beste powerbank die ik kon vinden. @ts, met iets zoeken kan het goedkoper. Ik heb er maanden geledeb 30 incl verzenden voor betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je zonnepaneel zal de powerbanks wel opladen, het is echter maar de vraag of er constant met 2,4A geladen kan worden. Als dat het geval is duurt het laden theoretisch ongeveer: 20Ah / 2,4 = 8,3 uur. Met verliezen e.d. reken maar op een uur of 10. De vraag blijft alleen hoe lekker het werkt om te laden met een zonnepaneel.

Dan het laden van de Chuwi book. Op de website zie ik staan dat hij kan laden via USB-C met PD2.0 (Power Delivery 2.0). De Xiaomi powerbank ondersteund zo te zien alleen Quick Charge en geen Power Delivery, dus die valt af.

De link van je Baseus Powerbank klopt niet, maar ik ga er vanuit dat het deze is: https://www.aliexpress.com/item/4000386852013.html. Die ondersteund zo te zien zowel Quick Charge als Power Delivery en die zou dus je Chuwi kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie
Deze info is erg waardevol!

Op wildkampeer-reis ben ik overdag permanent buiten.
Als ik op een ganse dag een 20.000 Ampere powerbank zou kunnen opladen, dan zou'k al erg happy zijn!

Ps. Ik heb mijn foute link gecorrigeerd. Denk dat het idd dezelde is als die ik bedoelde.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 16:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:23:

Dat is incorrect. Die Xiaomi powerbank ondersteund PD3.0 en gaat je Chuwi uitstekend opladen. Het staat er in de advertentie die TS linked niet bij maar hij heeft het zeker wel. Zou anders ook niet in staat zijn een macbook te laden.

Ik heb de powerbank al geruime tijd en laadt er verschillende Dell laptops, macbooks, Surface' etc mee op.

Prijs/Kwaliteit de beste powerbank die ik kon vinden. @ts, met iets zoeken kan het goedkoper. Ik heb er maanden geledeb 30 incl verzenden voor betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ze werken dus beiden voor de Chuwi-minibook owv de PD3.0-ondersteuning.

Het geen wat mij nog wat in de war brengt is de indicator 'Ondersteunt zonne-energie:' op aliexpress.

Bij beiden staat hier: 'Nee'

Dit zijn er 2 waarbij er wel 'ja' staat:
https://baseus3c.nl.aliex...ch_sort&g=y&SearchText=Pd

Gaat dit niet nodig zijn om op te laden vanuit de 4delige 30W zonnepanelen?
Wat maakt dat een powerbank wel of niet oplaad vanuit zulke zonnepanelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:41:
Gaat dit niet nodig zijn om op te laden vanuit de 4delige 30W zonnepanelen?
Wat maakt dat een powerbank wel of niet oplaad vanuit zulke zonnepanelen?
Nee, dat geeft aan dat de powerbank zélf geen zonnecellen heeft.

Ik heb een soortgelijk zonnepaneel met wildkamperen in Zweden gebruikt en op een echt zonnige dag levert het paneel het grootste gedeelte van de dag nagenoeg strak 2,4A (mits goed georiënteerd op de zon). De zonnecellen leveren overcapaciteit met een theoretisch maximum van 6A (op 5 volt) en een gespecificeerd realistisch maximum van 3A (na verliezen, volgens beschrijving). In de tropen, waar de zonnekracht vele malen hoger ligt, denk ik dat het geen probleem gaat zijn om langdurig het maximum vermogen te krijgen. Uiteraard is het op de evenaar wel een stuk minder lang licht dan in Zweden, zo'n 12 uur per dag. Ik kreeg er makkelijk een Xiaomi powerbank van 20Ah mee opgeladen in ieder geval.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Ik heb een soortgelijk zonnepaneel met wildkamperen in Zweden gebruikt en op een echt zonnige dag levert het paneel het grootste gedeelte van de dag nagenoeg strak 2,4A (mits goed georiënteerd op de zon). De zonnecellen leveren overcapaciteit met een theoretisch maximum van 6A (op 5 volt) en een gespecificeerd realistisch maximum van 3A (na verliezen, volgens beschrijving). In de tropen, waar de zonnekracht vele malen hoger ligt, denk ik dat het geen probleem gaat zijn om langdurig het maximum vermogen te krijgen. Uiteraard is het op de evenaar wel een stuk minder lang licht dan in Zweden, zo'n 12 uur per dag. Ik kreeg er makkelijk een Xiaomi powerbank van 20Ah mee opgeladen in ieder geval.
Dit inderdaad. Met die combi ga je goed uit de voeten kunnen :)

Neem overigens wel een kwaliteits USB-C kabel mee - ik heb er nu 2 of 3 uit China die het hebben opgegeven (cheap-ass) en kwaliteit heb je ook voor een euro meer... Baseus is bijvoorbeeld een prima merk voor kabels. No-name is het risico op je vakantie niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterDee schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:51:
[...]

Dat vermoedde ik ook.
Maar de 2 waar er ja staat:
https://nl.aliexpress.com/item/33031647670.html
en https://nl.aliexpress.com/item/4000099366248.html
Hebben ook geen ingebouwde zonnepanelen dus dat maakte me wat onzeker.

De 30000 mAh durf ik echter niet te kopen omdat 27000 mAh meestal het maximum is wat wettelijk op een vliegtuig mag.
Vorig jaar werd een van mijn ouders geleende powerbank gecontrolleerd toen ik na een 4 weken wildcamperen op Kaapverdische eilanden terug naar EU reisde.

Dit jaar ben ik nog aan het twijfelen tussen Sri Lanka, Mergui-archipel-kust van Myanmar of Frans Guyana als bestemming. Alle 3 meer dan zon genoeg dus. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:01:
Dat vermoedde ik ook maar de 2 waar er ja staat:
https://nl.aliexpress.com/item/33031647670.html
en https://nl.aliexpress.com/item/4000099366248.html
Hebben ook geen ingebouwde zonnepanelen dus dat maakte me wat onzeker.
AliExpress en accurate specificaties _O-
Nee, als je zoekt op "solar powerbank" zie je 't bij die powerbanks overal op "ja" staan

Jammer genoeg moet ik bij AliExpress in m'n eigen feed nu weer twee weken tegen powerbanks aankijken :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Aha. Goed om te weten! Ik heb inderdaad niet verder gekeken dan de specs op Ali.
Pagina: 1