Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1339222

Topicstarter
Mijn vraag
...

Hallo allemaal! Heb deze tv lg Oled55c7v al langere tijd en blijf me verbazen over het mooie beeld. Echter heb ik sinds kort mijn ziggo mediabox vervangen door een Ci+ module. Ook heb ik een usb stick gekocht deze is geplaatst en goed geverifieerd door de tv wat betekenen moet dat het goed zou zitten.
Maar als ik een opgenomen programma wil terug kijken krijg ik de melding

“dit bestand kan alleen worden afgespeeld op de tv waar het is opgenomen”

Vind dit erg vervelend en hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Met Vriendelijke Groet,Andries

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo werkt met DRM. Waarschijnlijk, maar ik ben geen expert, mag je daarom niet zelf opnemen. Terugkijken zou via Ziggo moeten gaan. Heb je al gecheckt bij de Ziggo Klantenservice of wat jij wilt wel mogelijk is?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

Room42 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:08:
Ziggo werkt met DRM. Waarschijnlijk, maar ik ben geen expert, mag je daarom niet zelf opnemen. Terugkijken zou via Ziggo moeten gaan. Heb je al gecheckt bij de Ziggo Klantenservice of wat jij wilt wel mogelijk is?
Op m'n Panasonic plasma (oud beestje) werkt het wel op een SD kaart maar via USB is het me nooit gelukt. Komt waarschijnlijk omdat de software gaar is maar het zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit gaat niet werken: Een vervelende kwestie van Ziggo is dat ze elke paar uur de sleutels van de codering veranderen. De televisie neemt gecodeerd op. Dat moet hij wel, want hij heeft maar één tuner, dus om te zorgen dat je kunt kijken en opnemen tegelijk, wordt een opname niet tijdens het opnemen gedecodeerd. Tegen de tijd dat jij je opname wilt gaan terugkijken heeft Ziggo de sleutels veranderd en is jouw opname waardeloos.

Dit is niet oplosbaar totdat Ziggo zijn krankzinnige sleutelbeleid verandert en daar ga jij ze als consument die alleen maar recht heeft om maandelijkse de rekening te betalen geen invloed op hebben.

Andere televisie-aanbieders zoals Canal Digitaal hebben een minder doorgeslagen beleid met sleutels en bij hen zou dit wel werken.

Wat ik je kan aanraden is koop een eigen ontvanger. Eentje met meerdere tuners die gedecodeerd kan opnemen. Dat is de structurele oplossing, want zodra iets gedecodeerd op je harde schijf staat, kun je het met ieder willekeurig programma afspelen zo je wilt. De TV-aanbieder heeft bij een dergelijk apparaat geen macht over jou.

Vu+ maakt verreweg de mooiste ontvangers op het moment, als het goedkoop moet zijn, zou je een Zgemma of iets dergelijks kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

Op de Panasonic kun je inderdaad niet zappen tijdens het opnemen (één tuner). Maar het werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 1339222 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:59:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Welkom op het forum. Het is goed gebruik om alle onderdelen van de startpost in te vullen. Graag even je eerste post aanvullen met deze informatie. Zeker wat je zelf al geprobeerd hebt, is wenselijk.
Met Vriendelijke Groet,Andries
Dit hoeft niet. Check Het algemeen beleid #groeten maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 21:03
Lukt het je wel om programma's van de FTA zenders terug te kijken?

WebOS was altijd nogal kritisch wat betreft opnemen op USB sticks. Vanuit LG werd altijd aangeraden om een externe HDD te gebruiken met eigen voeding. Maar mogelijk dat dat de laatste jaren verbetert is, mijn ervaring hiermee stamt uit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Het moet wel kunnen. Ik gebruik een externe harddisk zonder eigen voeding op een OLED65B6 met CI module en Ziggo smartcard en ik kan gewoon programma's opnemen op die harddisk en een jaar later terugkijken. Het klopt wel dat dit op dezelfde tv moet gebeuren, ik kan niet die harddisk in een andere tv steken en dan de opnamen bekijken.

Heb je al geprobeerd om de usb te formatteren op de tv?
Pagina: 1