Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Foto's Macbook naar externe SSD, zonder programma / app;

Ik wil graag al mijn foto's verzamelen op een externe SSD (Sandisk portable extreme pro 500 gb).
De verschillende foto's staan nu zowel in het programma Foto's en op de Nifty drive (USB) met een mappenstructuur.

Het lijkt mij het handigst om ook alle bestanden uit ' Foto's' in losse mappen onder te brengen, dus mijn eigen bibliotheek aanleggen. Zonder tussenkomst van een programma.

Kan iemand mij vertellen of en hoe ik de foto's uit ' Foto's' in mappen kan plaatsen op de SSD ?

Standaard is de SSD als exFAT geformatteerd, moet ik dit gewoon zo laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

werkt perfect maar geeft je geen mappenstructuur.

zitten de foto's al in mappen ín je library? dan handmatig: per map alles selecteren en naar de juiste map op je ssd slepen.

Als je van Apple weg wil kan dat zo, als je wil backuppen is een iCloud kopie een stuk makkelijker. Af en toe lokaal je hele library copy pasten als extra backup en de rest gaat automatisch.

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 12-02-2020 10:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Zeker, maar de juiste tip nog niet gevonden.
Jouw link gaat over het compleet verplaatsen van ‘Foto’s’.
Dat wil ik juist niet, maar lossen foto’s in mappen op de SSD.
mr.paaJ schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:00:
werkt perfect maar geeft je geen mappenstructuur.

zitten de foto's al in mappen ín je library? dan handmatig: per map alles selecteren en naar de juiste map op je ssd slepen.

Als je van Apple weg wil kan dat zo, als je wil backuppen is een iCloud kopie een stuk makkelijker. Af en toe lokaal je hele library copy pasten als extra backup en de rest gaat automatisch.
Ik blijf wel bij Apple, maar wil gewoon losse mappen voor het archiveren.
iCloud draait wel op iPhone en MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan kun je in ieder geval gewoon slepen, of via file->export met wat extra opties voor bestandsformaat geloof ik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:19
Het programms Foto's gebruikt onder water een nette mappen structuur om je foto's op te slaan. Hier kun je ze gewoon uit kopieren/verplaatsen naar waar je maar wilt. Als je rechtermuisklikt op de Foto's bibliotheek staat er iets bij als "Open package content" en daarna kun je gewoon verder klikken in de mappenstructuur.

Zie bijvoorbeeld deze link voor wat visuele ondersteuning http://osxdaily.com/2017/...photos-files-located-mac/

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1