Geen geluid op speakers wel op koptelefoon.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53
Mijn vintage Marantz PM66 KI is werkend weggezet maar nu ik hem een jaartje later weer wil gaan gebruiken krijg ik geen geluid meer over de speakers. De speakers zijn op de juiste wijze aangesloten en werken prima op een andere versterker. Over de koptelefoon uitgang komt wel geluid.

In de servicehandleiding kom ik onderstaand blokschema tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kpohy8EgCluS0U1SdlpkPUKy/medium.png

Kan iemand mij vertellen of hier 1 of 2 relais worden vermeld? Ik heb namelijk het vermoeden dat een relais dat naast de koptelefoonuitgang zit niet meer werkt, als in hij klikt niet wanneer ik de koptelefoon inplug. Er zit ook nog een tweede relais naast de speakeruitgangen die ik wel hoor klikken wanneer ik de koptelefoon inplug. Als het blokschema, wat ik door onvoldoende technische kennis niet volledig doorgrond, inderdaad 2 relais in het koptelefoonpad toont is het niet onwaarschijnlijk dat er een niet werkt en de speakers uitgeschakeld houdt. Volgens mij wordt de koptelefoon gevoed door dezelfde eindtrappen als de speakers dus ik verwacht dat de eindtrappen in orde zijn.

edit:
Modelnaam toegevoegd

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
Heb je een fotoke van de binnenkant?
Vaak kan je van de oude versterkers de service manual downloaden daarin staat ook de printplaat lay-out :)
Want neem aan dat je van jou schematje er 2 nodig hebt anders heb je alleen mono.

[ Voor 82% gewijzigd door RobinKuijp op 11-02-2020 21:15 ]

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Typenummer van die vintage Marantz zou wel helpen.

Dat ding waar protector bij staat heeft het symbool van een inverter way doet vermoeden dat of de een of de andere relais wordt aangestuurd.
Maar goed zonder echt schema valt er weinig van te zeggen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
Het gaat om een Marantz PM66 KI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tnJXPWUk4LvxpGvLodZ8cmCx/medium.jpg

Het relais links zie ik schakelen. Het relais rechts wat zich direct naast de koptelefoonuitgang bevindt hoor ik niet klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bvu6Q2bFgAMkC33CJzAYhBTi/medium.jpg

De volledige servicemanual heb ik even beschikbaar gemaakt op wetransfer

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het is naar mijn ervaring niet het relais maar de schakelaar in de hoofdtelefoon aansluiting, die raakt vervuild. Met een busje IPA doorspuiten wil dan wel helpen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
memphis schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:59:
Het is naar mijn ervaring niet het relais maar de schakelaar in de hoofdtelefoon aansluiting, die raakt vervuild. Met een busje IPA doorspuiten wil dan wel helpen.
Als het de schakelaar in de hoofdtelefoonaansluiting is zou je volgens mij het relais niet zien reageren.

Maar het probleem is opgelost; de luidsprekerterminals waren geoxideerd :X , toen ik eens aan alle kabels rammelde kwam er opeens zachtjes geluid uit de speakers. Even gereinigd met kontakt 60 en kontakt WL en de problemen zijn opgelost.

Discogs

Pagina: 1