Windows 10 S - geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfreeze12345
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 18:55
Ik heb de budgetlaptop van de laatste BBG gekocht. Zoals altijd is het eerste dat ik doe alle bestaande partities verwijderen en een verse installatie van Windows 10 erop zetten. Ik gebruik hiervoor een usb-stick, met een image van de Windows Media Creation Tool.
Nu is de installatie klaar en blijkt Windows 10 S erop gezet te zijn. Op zich prima, daar kun je weer vanaf, maar dan moet je wel een netwerkverbinding hebben. En die heb ik niet, want de driver voor de wifi is niet geinstalleerd. Op een andere pc heb ik de driver gedownload, maar ik kan 'm niet installeren want "For security and performance, this mode of Windows only runs verified apps from the Store".
Da's wel een beetje een probleempje, want zonder netwerkverbinding kan ik ook niet switchen van Windows Mode.

Iemand enig idee hoe ik toch die driver kan installeren? Of kan switchen naar Windows Home?

[ Voor 6% gewijzigd door mrfreeze12345 op 11-02-2020 19:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Windows 10 S is ook een Windows versie die alleen Store apps kan installeren. Compleet ruk als je gewoon een normale Windows licentie hebt. Kijk eens met welke Windows versie je laptop origineel mee komt en installeer die. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfreeze12345
Met die Media Creation Tool kan ik geen specifieke versie kiezen, alleen dat het Windows 10 moet zijn. Blijkbaar wordt tijdens de installatie gedetecteerd dat op deze laptop de S-mode moet komen. Ik heb dat zelf nergens gekozen.
Kun je ook ergens een specifieke Windows 10-versie downloaden?

Origineel komt-ie met Windows 10 S, maar volgens de verkoper:
- Deze laptop is voorzien van Windows 10 S. Het is mogelijk kosteloos over te stappen naar Windows 10 Home of Pro.
Ik ben alleen bang dat dat overstappen wel had gekund als ik 'm gewoon had opgestart met de preinstalled driver. Mijn herinstallatie heeft dat nu onmogelijk gemaakt en ik heb even geen idee hoe ik hier nu weer "uit" kom 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door mrfreeze12345 op 11-02-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:47
mrfreeze12345 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:12:
Met die Media Creation Tool kan ik geen specifieke versie kiezen, alleen dat het Windows 10 moet zijn. Blijkbaar wordt tijdens de installatie gedetecteerd dat op deze laptop de S-mode moet komen. Ik heb dat zelf nergens gekozen.
Kun je ook ergens een specifieke Windows 10-versie downloaden?

Origineel komt-ie met Windows 10 S, maar volgens de verkoper:

[...]
Terug naar de verkoper dus...
Maar waarom?
Zoals altijd is het eerste dat ik doe alle bestaande partities verwijderen en een verse installatie van Windows 10 erop zetten.
Eventuele bloatware is minimaal tegenwoordig, en heeft eigenlijk nul invloed op de werking. Had dan in elk geval de restore partitie heel gelaten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfreeze12345
Tja, sorry, ik krijg gewoon kriebels als ik in de Program Files een McAfee-map zie staan. Oude, wellicht achterhaalde, gewoonte. Maar dat zou toch niet moeten betekenen dat ik nu helemaal niks meer met die laptop kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Even een snelle google search, je kan het opnieuw installeren met de driver ingebakken op je usb media. Kan je tijdens het installatie proces ook kijken of je niet een andere versie kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer drivers te installeren zonder de setup.exe, gewoon de driver bestanden inladen via apparaatbeheer. Als je alleen een setup.exe hebt, probeer die uit te pakken met 7zip, vaak is het niets meer dan een ingepakt archief met alle losse bestanden erin.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

Misschien een USB LAN adapter gebruiken? Die zijn vaak van een standaard Realtek chip voorzien waar Windows al drivers voor aan boord heeft, dan kun je vervolgens even met een netwerkkabel verbinden.

En voor iedereen met een Windows 10S systeem -- eerst unlocken naar een normale Windows versie en dan pas herinstalleren. Zelf onlangs gedaan met een systeem van een kennis. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 12-02-2020 07:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat gebeurt er als je de bootable USB stick maakt op een PC met Windows 10 home of pro? Desnoods aangeven dat je de USB-stick voor een andere PC maakt. Dan kun je kiezen welke Windows 10 versie je wilt volgens mij.

Als dat niet lukt, weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de ISO ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze heeft geen netwerkpoort zo te zien, wellicht kan je een USB to ethernet adapter ergens op de kop tikken of lenen (vanaf zo'n 12 euro wel te vinden).
Dan rechtstreeks aansluiten op je router en je hele probleem bestaat niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 18-02-2020 13:40 ]

Pagina: 1