Op zoek naar nieuwe 'speel' ski's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:02
Beste,

Ik ski momenteel al 6jaar, wat komt op een 8tal weken skiën. Ik ski die gehele periode al met een atomic redster X5. Een ski die ik heb aangekocht voor 120euro bij een promotie bij decathlon.

Stats: 78kg
Lengte:178cm

Ik merk dat ik tijdens het skiën meer en meer op zoek ben om hier en daar wat te spelen; een beetje naast de piste, hier en daar een sprongetje en zou ook graag fakie willen rijden. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om off-piste te gaan / en een passage door het funpark sla ik ook zeker niet af . Kortom enkel de piste naar beneden blijkt niet meer genoeg uitdaging.

Qua stijl verder hoeft het allemaal niet vol gas naar beneden en hoef ik ook niet ultieme carve-bewegingen te maken (wie weet komt dat later weer een keer terug).

Daarom had ik graag advies gevraagd om de juiste type ski voor mij te vinden. Ik wil hier geen al te groot budget aan spenderen (max 400)

Ik zat te denken aan de rossignol smash 7. De beschrijving klopt volledig met wat ik wil, en de prijs is super! Echter is het zo dat ze deze enkel maar in 180cm variant meer hebben helaas..

Hebben jullie adviezen na het lezen van wat ik hierboven heb beschreven?

(Geen topic gevonden over skiën daarom nieuw topic aangemaakt - moest er toch een topic zijn excusé)

Groeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:02

Dogooder

dus...

Ik heb al jaren veel plezier met k2 public enemy twin tips.

On piste, off piste, achteruit het maakt niet uit.
Maar ik zie net dat ze al best wel heel oud zijn, wellicht moet je zoeken naar de opvolger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

JdM

Humbled

Als je zelf ski's wil gaan aanschaffen dan raad ik je aan om te gaan skiën in een skigebied waar de verhuurbedrijven de ski's aanbieden waar jouw voorkeur naar uit gaat. Als ik je verhaal zo lees zoek je iets in de richting van een all-mountain/freeride/freestyle < ergens op die bandbreedte zit jouw ideale ski.
Er zijn ski's die eerder aan de all-mountain/freeride kant zitten en er zijn er die meer aan de freeride/freestyle kant zitten. Alleen door uit te proberen ga je zeker weten wat bij je past, zeker met je relatief korte ervaring denk ik dat je wel kunt denken dat iets bij je past, maar dat je daarmee ook zomaar een berg :+ pech kunt hebben als je beslist zonder te kunnen uitproberen.
Verhuurbedrijven hebben vaak een optie om over een aantal dagen verdeeld, meerdere ski's uit te proberen. Als je aangeeft te willen gaan kopen, heb je dikke kans dat het huurbedrag (gedeeltelijk) van de koop af gaat. Zo heb ik zelf vorig jaar nieuwe Stöckli CX ski's gekocht :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je snowblades geprobeerd? Vond ik erg leuk, als de sneeuw er goed voor is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 11:42

ST10©DE

Dus.............

gambieter schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:44:
Heb je snowblades geprobeerd? Vond ik erg leuk, als de sneeuw er goed voor is.
Echt? Dat is je bestie advies?

Ontopic:
Geen idee wat in jouw ogen offpiste is, maar ik gok dat je met 8 weken ervaring iets anders bedoelt dan het inhoud. Is verder niet erg , maar is wel van invloed op je keus. Ik zou persoonlijk gaan voor allmountain ski’s op de juiste lengte.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.