Macbook Pro kapot na 2,5 jaar, via werk gekocht, garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Hoi iedereen,

Ik heb in April 2017 een Macbook Pro 13,3 inch gekocht. Modelletje met extra geheugen en betere processor a 2300 euro. Deze laptop is via ons bedrijf aangeschaft en vorig jaar al een keer buiten de garantie gerepareerd.

Het betreft volgens mij nogal een maandag-ochtend modelletje, want na een reparatie van het scherm een jaar geleden, heeft mijn geliefde Macbook nu problemen met zowel de webcam als de Thunderbold ports.

Als ik de laptop dicht klap en hem in de slaap stand laat liggen, dan reboot hij met een kernal-panic. Foutmelding is dat de Thunderbolt ports niet opnieuw opgestart konden worden. Bekent euvel naar het schijnt, maar na een schone herinstallatie van MacOS is het niet opgelost wat duid op een hardware probleem. Het zelfde geld voor de webcam, ook daar heeft de schone herinstallatie van MacOS niets opgeleverd.

Nu zie je mijn vraag natuurlijk al aankomen: De laptop is via ons bedrijf aangeschaft, dus het consumenten recht is niet geldig in dit geval. Ik heb de laptop eigenlijk al afgeschreven, maar dacht toch nog even na te vragen of er nog iets is wat ik zou kunnen proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, want dit is geen technische vraag. En als dat het wel was geweest hadden we altijd nog de Apple hoek hier op het forum gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 22:22

Kek

3flix

via werk gekocht, dus geen consumenten recht helaas.. Je kan nog bij apple aankloppen en kijken of ze coulant zijn (kan best nog wel eens gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Via werk bijna 3 jaar geleden aangeschaft. Laptops krijgen in zijn algemeenheid veel te verduren, lastig voor leverancier om inzicht te hebben in hoe ermee omgegaan is. Ik zou langs de Apple-shop gaan en de zaak voorleggen - en blij zijn met welke coulance dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:57
Kek schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:01:
via werk gekocht, dus geen consumenten recht helaas.. Je kan nog bij apple aankloppen en kijken of ze coulant zijn (kan best nog wel eens gebeuren)
Er zijn verschillende quality programs bij apple inderdaad.
Bellen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 11:19
Heeft je werkgever deze laptop voor je aangeschaft en heb je deze in bruikleen? Of heeft de werkgever deze laptop ingekocht en heb je deze laptop, als consument, weer gekocht bij je werkgever?

In het tweede geval kan ik me voorstellen dat de verantwoordelijkheid bij je eigen werkgever ligt. (IANAL)
Pagina: 1