Every problem should be seen as a challenge or opportunity
Los van dat het topic waarschijnlijk verkeerd staat: je moet SUMIF (of SUMIFS) hebben, zie https://support.office.co...b?ui=en-US&rs=en-US&ad=US.
Waarom niet gewoon:Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:07:
=SOM.ALS(H3:H1000; "TV"; J3:J1000)
code:
1
| =SOM.ALS(H:H;"TV";J:J) |
Verder is het natuurlijk makkelijker om de vershillende hoofdstukken onder elkaar te zetten in een kolom, en dan daar naar te verwijzen in de SOM.ALS (of SUMIF) formule.
Als TV dan in cel R3 staat, wordt de formule dus
code:
1
| =SOM.ALS(H:H;R3;J:J) |
Wat ik me nog afvraag is of excel ook zelf categorieen kan maken. stel je voor, de lijst met namen veranderd steeds en getallen die eraan hangen. nu moet ik zelf de Criteria bepalen met de sumif formule…
Wat betekent dat ik iedere keer de Criteria handmatig moet bepalen
Kijk eens naar een PivotTable / Draaitabel?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Misschien handig om te zeggen dat dit:
Het antwoord is op dit:webfreakz.nl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:21:
Kijk eens naar een PivotTable / Draaitabel?
freaky89 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:19:
Wat ik me nog afvraag is of excel ook zelf categorieen kan maken. stel je voor, de lijst met namen veranderd steeds en getallen die eraan hangen. nu moet ik zelf de Criteria bepalen met de sumif formule…Wat betekent dat ik iedere keer de Criteria handmatig moet bepalen
Het antwoord daarop is niet een draaitabel maar een Array formule...
{=INDEX(list,MATCH(0,COUNTIF($R$3:R3,H:H),0))}
Invoeren in R3 met CTRL+SHIFT+ENTER Ervanuitgaande dat H:H in dezelfde tab staat.
{=INDEX(list,MATCH(0,COUNTIF($R$3:R3,H:H),0))}
Invoeren in R3 met CTRL+SHIFT+ENTER Ervanuitgaande dat H:H in dezelfde tab staat.
[ Voor 28% gewijzigd door lasharor op 11-02-2020 16:28 ]
Volgens mij moet dit kunnen met de subtotaal functie. In het Engels onder het tabblad data en dan subtotal
Ben erachter dankzij inderdaad de draaitabel optie
Verplaatst naar het juiste subforum.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Pagina: 1