Een vriend van mij heeft een café. in dit café zijn meerdere ruimtes met in elke ruimte een eigen versterker. Nu was het tot op heden niet mogelijk om het volume apart in elke ruimte te regelen. Dit hebben we opgelost door een zonemixer te plaatsen waardoor het mogelijk wordt om in elke ruimte het volume apart te regelen.
We hebben alleen 1 probleem:
Het mengpaneel wat aan de zonemixer hangt heeft ook volume regelingen. Hierdoor kan het volume ook aangepast worden op het mengpaneel. Dit zorgt ervoor dat er dan eigenlijk te hard wordt uitgestuurd naar de zonemixer waardoor het volume in 1 van de ruimtes te hard wordt. Is er een apparaat dat het mogelijk maakt op een maximum volume uit te sturen?
De uitgangen van de zonemixer zijn XLR aansluitingen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behringer ZMX2600
Dateq Apollo Mixer
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar een limiter maar dit is eigenlijk veel te uitgebreid. Het moet een simpel kastje zijn, wat ik desnoods zelf kan solderen dat eigenlijk het volume afkapt als het boven een (in te stellen) niveau komt. Iemand een idee?
...
We hebben alleen 1 probleem:
Het mengpaneel wat aan de zonemixer hangt heeft ook volume regelingen. Hierdoor kan het volume ook aangepast worden op het mengpaneel. Dit zorgt ervoor dat er dan eigenlijk te hard wordt uitgestuurd naar de zonemixer waardoor het volume in 1 van de ruimtes te hard wordt. Is er een apparaat dat het mogelijk maakt op een maximum volume uit te sturen?
De uitgangen van de zonemixer zijn XLR aansluitingen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behringer ZMX2600
Dateq Apollo Mixer
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar een limiter maar dit is eigenlijk veel te uitgebreid. Het moet een simpel kastje zijn, wat ik desnoods zelf kan solderen dat eigenlijk het volume afkapt als het boven een (in te stellen) niveau komt. Iemand een idee?
...