3x Displayport videokaart, zonder 6/8-pins voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Dag heren/dames,

Mijn kantoor pc is een Dell Optiplex 7020 die ik gebruik voor beheerwerk. Daar heb ik al jaren 2x 24" monitoren op aangesloten. Daar is recent een 3e bij gekomen.

De meeste van onze gebruikers hebben ook 2 schermen, en als ik met hun sessie mee kijk om iets op te lossen dan wil ik niet telkens heen en weer klikken tussen een RDP sessie en het meekijken met de gebruiker.

Dus nu 3x 24" staan en dat werkt geweldig. Die Optiplex echter heeft alleen een onboard videokaart met 2x DP uit. Ik heb daar nu een Startech MST hub aan gehangen die van 1 DP aansluiting 3 maakt. Dat werkt ook heel aardig, maar een aantal keer per week valt 1 scherm weg, moet ik de hele pc herstarten, stekker uit monitor, wachten tot lampje uit gaat, scherm weer aansluiten etc.

De Optiplex heeft een vrij PCI-e slot, dus ik overweeg een simpel videokaartje met 3x DP uit. Ik heb geen grafische power nodig voor wat ik met de pc doe, maar zelfs de goedkoopste videokaarten zijn tegenwoordig dual-slot met dikke koelers en fancy kleuren en last but not least, ze hebben een 6-pin PCI-e powerstekker nodig. En Dell heeft in deze pc allemaal legacy stekkers zitten.

Dus ik ben op zoek naar een goedkope singleslot videokaart, die al zijn power uit het PCI-e slot kan halen, met 3x DP aansluitingen (reguliere, niet de mini, dat kost me anders weer 3 adapters).

Of iemand moet ervaring hebben met een MST hub die wel stabiel werkt?

Heb ook gekeken naar monitoren "daisy-chainen" met DP, maar er zijn maar weinig monitoren die dat kunnen en die zijn ook redelijk aan de prijs.

Voor een degelijke 3-monitoren steun hou ik me overigens ook aanbevolen. We hebben de FPMA-700DD3 van Newstar besteld maar daarmee kun je de hoek van de schermen niet aanpassen, de afstand tussen uiterst links en uiterst rechts is enorm, is net alsof je een tenniswedstrijd aan het kijken bent. Nu dus een Newstar standaard voor 2 monitoren (had ik al) en de 3e staat op gelijke hoogte op 2 pakken printpapier :X

Alvast dank voor het mee helpen zoeken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Kun je niet je onboard uitgangen en die van een losse kaart tegelijk gebruiken? Dan heb je geen kaart met 3 x DP nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
via pricewatch kun je dit wel filteren:
met 3x DP (en geen externe voedingskabels)

Als je wel met mini DP werkt (andere kabel een optie?):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:53
Is het geen optie om in plaats van een PCI-e videokaart voor het derde scherm een USB naar DP adapter te gebruiken?

Bijvoorbeeld deze adapter: https://www.allekabels.nl...2poJuEZz7fShoC2Q0QAvD_BwE

Dus je blijft je huidige poorten vanuit het mainboard gebruiken en krijgt er via de USB Adapter een extra poort bij. Driver via Displaylink. Werkt voor niet spannende grafische high performance zaken erg goed

[ Voor 23% gewijzigd door MarchelHoek op 11-02-2020 15:34 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
FastFred schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:25:

Heb ook gekeken naar monitoren "daisy-chainen" met DP, maar er zijn maar weinig monitoren die dat kunnen en die zijn ook redelijk aan de prijs.
Heb je het uberhaubt wel geprobeerd?
want volgens mij werkt dat vrij goed op eigenlijk alle monitoren met een displayport standaard vanaf 1.2?

In theorie is dit volgens mij de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan toch zowel je onboard als met een insteek kaart tegelijk gebruiken ? Heb hier een aantal MT1700 met een AMD WS2100, gebruiken die met 4 monitoren, 2 onboard (intel) en 2 via de kaart.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
hackint0sh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:30:
Kun je niet je onboard uitgangen en die van een losse kaart tegelijk gebruiken? Dan heb je geen kaart met 3 x DP nodig namelijk.
Ik weet niet of dat op deze pc werkt, is dat niet alleen functioneel bij bepaalde chipsets? Er zit een i5-4590 in, chipset moet ik even opzoeken
Aragnut schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:31:
via pricewatch kun je dit wel filteren:
met 3x DP (en geen externe voedingskabels)
Begint vanaf 350 euro, is echt geen optie, dan koop ik liever een andere pc die dat wel heeft. Mijn collega heeft al een tijdje zo'n Lenovo mini-pc met 3x DP uit, bevalt hem ook prima.
Als je wel met mini DP werkt (andere kabel een optie?):
Die Dell Quadro kaarten zijn nog wel een optie, thx!
MarchelHoek schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:32:
Is het geen optie om in plaats van een PCI-e videokaart voor het derde scherm een USB naar DP adapter te gebruiken?

Bijvoorbeeld deze adapter: https://www.allekabels.nl...2poJuEZz7fShoC2Q0QAvD_BwE

Dus je blijft je huidige poorten vanuit het mainboard gebruiken en krijgt er via de USB Adapter een extra poort bij. Driver via Displaylink. Werkt voor niet spannende grafische high performance zaken erg goed
Had ik nog niet aan gedacht, thx!
tritimee schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Heb je het uberhaubt wel geprobeerd?
want volgens mij werkt dat vrij goed op eigenlijk alle monitoren met een displayport standaard vanaf 1.2?

In theorie is dit volgens mij de beste oplossing
Nee, want iedere monitor moet dan een DP-in en een DP-uit hebben en zoals gezegd, dat zijn er niet veel die dat hebben.
DukeBox schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:38:
Je kan toch zowel je onboard als met een insteek kaart tegelijk gebruiken ? Heb hier een aantal MT1700 met een AMD WS2100, gebruiken die met 4 monitoren, 2 onboard (intel) en 2 via de kaart.
Moet ik ff uit vogelen of dat in mijn geval lukt, ik dacht dat dat vroegah alleen kon met bepaalde chipsets of als de videokaart en onboard videokaart van dezelfde generatie waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

FastFred schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:40:
..ik dacht dat dat vroegah alleen kon met bepaalde chipsets of als de videokaart en onboard videokaart van dezelfde generatie waren
In de AGP (en PCI en ISA/VESA) tijd was dat zo ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1