Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke... een paar ontbrekende componenten (advies)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matthijs06
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-02 19:09
Ik wil zelf een computer samenstellen, maar er ontbreken nog een paar componenten, waar ik niet zo snel raad mee weet!
Eerder had ik al een vraag gesteld over welk moederbord ik moest aan schaffen, daar ben ik nu uit.

Dit heb ik tot nu toe samengesteld:

Processor: AMD Ryzen 5 3600
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Videokaart: AMD Radeon RX 5700
pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC

Moederbord: MSI B450M MORTAR MAX
pricewatch: MSI B450M Mortar Max

SSD M.2: Intel 660p 1TB
pricewatch: Intel 660p 1TB

Ik zoek een?
Naar mijn idee ontbreekt er nog:
Voeding, RAM geheugen, een behuizing en een monitor.
Misschien ook nog koelers nodig? (Ik heb daar namelijk echt geen verstand van :? )
Wat heb je verder nog allemaal nodig? Tips welkom!

Wat is je budget?
Ik wil aan heel mijn PC + Monitor, max €900 uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor, het moet alleen wel allemaal lekker werken met het lijstje wat ik hierboven al had opgesteld

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het gebruiken om te gamen op 1080p 144HZ en ik ga het ook gebruiken voor school

Als jullie mij kunnen helpen, graag

Alvast bedankt.

Matthijs06 wijzigde deze reactie 11-02-2020 15:45 (6%)

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Ga voor een 550W PSU, een mooie behuizing waarin een micro ATX past en bij je in de smaak valt en een monitor die 2560x1440 en 144hz aankan.

Kijk even voor die specs en budget rond in de pricewatch en plak dat hier. Op die manier kunnen we feedback geven aan je :)

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat voor scherm wil je? Een 5700 is alleen nuttig bij 1440p/75+Hz of 1080p/144+ Hz, als je een 1080p/60Hz scherm hebt heb ben je geld aan het weggooien.

In plaats van een reeks topics aan te maken voor elk onderdeeltje is het voor jou misschien handiger om in het DAA forum te posten, je bent immers met een bele build bezig, niet met een videokaart upgrade ofzo.

Lees ook de BBG eens door, je bent nu tergend langzaam tot dezelfde conclusie aan het komen die al veelvuldig getrokken is.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Matthijs06
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-02 19:09
Wintervacht schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:00:
Wat voor scherm wil je? Een 5700 is alleen nuttig bij 1440p/75+Hz of 1080p/144+ Hz, als je een 1080p/60Hz scherm hebt heb ben je geld aan het weggooien.

In plaats van een reeks topics aan te maken voor elk onderdeeltje is het voor jou misschien handiger om in het DAA forum te posten, je bent immers met een bele build bezig, niet met een videokaart upgrade ofzo.

Lees ook de BBG eens door, je bent nu tergend langzaam tot dezelfde conclusie aan het komen die al veelvuldig getrokken is.
Welke videokaart zou u dan aanbevelen met 1080p/60Hz?

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Je hebt te hoog ingezet, voor 900 euro ga je geen systeem kunnen samenstellen met Ryzen 5 3600, RX 5700 en MSI B450 Mortar Max inclusief beeldscherm. Ryzen 5 2600, GTX 1660 Super daar moet je aandenken om een goed gebalanceerd systeem van 900 euro te krijgen inclusief scherm. Het heeft trouwens ook geen enkel nut om voor elke vraag een nieuw topic samen te stellen. Bij een hele nieuwe PC stel je normaalgesproken alle componenten op elkaar af. Dat lukt niet als je voor elk onderdeel een los topic maakt, dan krijg je een niet gebalanceerd systeem en/of kom je steeds niet op een juist totaal bedrag uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True