Kunnen jullie mijn aankomende systeem nalopen op incompatibiliteit? Is die voeding wel genoeg met een lichte OC in het achterhoofd? Heb ik meer aan lagere CAS latency op geheugen dan aan hogere MHz? Andere op- of aanmerkingen zijn ook welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen zonder consessies op een 34" Alienware met G-Sync op 3440x1440 @ 120hz. Af en toe wil ik een game kunnen streamen naar bijvoorbeeld Twitch. Tegelijkertijd wil ik een volgende pc pas hoeven aan te schaffen na een jaar of 3 a 4. Ik speel shooters als Escape from Tarkov, Battlefield, Call of Duty enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor de kast en de inhoud een budget van 3000euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus een Alienware AW3420DW monitor en een toetsenbord en muis. Koelpasta heb ik van Noctua.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil nu en de komende jaren kunnen gamen op bovenstaande monitor op Ultra settings en het liefst zo dicht mogelijk of over de 120hz. Ik heb er nog een PWM splitter bijgedaan want volgens mij kun je maar 2 casefans op dit moederbord aansluiten en de Define R6 komt met 3 casefans. Ik heb er ook een WiFi module bijgedaan die ook toekomstvast is. Ik wil graag premium onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case wordt een Fractal Design Define R6 met tempered glass window en USB-C aansluiting. Qua looks vind ik de moederborden en videokaarten van Gigabyte de mooiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het energieverbuik maakt mij niets uit. Het liefst zo stil mogelijk maarja hij hoeft onder load niet doodstil te zijn want dat is vrijwel onmogelijk zonder waterkoeling.
Ga je overklokken?
Een lichte OC zal worden toegepast in hoeverre de AMD 3900X het toelaat. Nothing fancy though.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik onderzoek gedaan om te bepalen dat dit een goede build is. Ik twijfel nog een beetje aan de sterkte van de voeding. Volgens mij is alles compatible met elkaar als ik het goed heb. Gezien mijn mogelijke oogkleppen is het fijn om ander perspectief van jullie in ogenschauw te nemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen zonder consessies op een 34" Alienware met G-Sync op 3440x1440 @ 120hz. Af en toe wil ik een game kunnen streamen naar bijvoorbeeld Twitch. Tegelijkertijd wil ik een volgende pc pas hoeven aan te schaffen na een jaar of 3 a 4. Ik speel shooters als Escape from Tarkov, Battlefield, Call of Duty enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor de kast en de inhoud een budget van 3000euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus een Alienware AW3420DW monitor en een toetsenbord en muis. Koelpasta heb ik van Noctua.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil nu en de komende jaren kunnen gamen op bovenstaande monitor op Ultra settings en het liefst zo dicht mogelijk of over de 120hz. Ik heb er nog een PWM splitter bijgedaan want volgens mij kun je maar 2 casefans op dit moederbord aansluiten en de Define R6 komt met 3 casefans. Ik heb er ook een WiFi module bijgedaan die ook toekomstvast is. Ik wil graag premium onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case wordt een Fractal Design Define R6 met tempered glass window en USB-C aansluiting. Qua looks vind ik de moederborden en videokaarten van Gigabyte de mooiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het energieverbuik maakt mij niets uit. Het liefst zo stil mogelijk maarja hij hoeft onder load niet doodstil te zijn want dat is vrijwel onmogelijk zonder waterkoeling.
Ga je overklokken?
Een lichte OC zal worden toegepast in hoeverre de AMD 3900X het toelaat. Nothing fancy though.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik onderzoek gedaan om te bepalen dat dit een goede build is. Ik twijfel nog een beetje aan de sterkte van de voeding. Volgens mij is alles compatible met elkaar als ik het goed heb. Gezien mijn mogelijke oogkleppen is het fijn om ander perspectief van jullie in ogenschauw te nemen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 180,- | € 180,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G | € 1.321,35 | € 1.321,35 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart | € 151,05 | € 151,05 |
1 | Kabels | Akasa PWM fan splitter | € 4,35 | € 4,35 |
1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 40,50 | € 40,50 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C17Q-32GTZR | € 308,01 | € 308,01 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 132,01 | € 132,01 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 126,04 | € 126,04 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 94,06 | € 94,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.920,32 |
Forever raver!
Specs: Workstation Server