Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
L.S.,

Mijn vragen gaan over deze drie RAM stukken.
De linker set heb ik in mijn PC zitten. Deze draait op DDR4-3333 CL16-18-18 @1.35. Stabiel, dikke prima.
Nou zie ik dat er een nieuwe set op de markt is, de middelste. Kijkende naar de true latency en CAS vraag ik me een beetje af of er significante performance winst te behalen is als ik over zou stappen naar dat werkgeheugen (4 maal). Op het gebied van RAM ben ik verre van een expert. Getalletjes/benchmarks zijn leuk maar vertellen niet het hele verhaal, vandaar dat ik hier mijn vragen stel. De rechter set heb ik erbij gezet ter illustratie van de prijs/performance ( 8)7 ).
Ik werk veel met grote images (~60GB) en doe videobewerking. De SSDs staan in RAID 0.
Mijn setup:

#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X
1MoederbordenGigabyte X570 Aorus XTREME
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX433C16PB3K4/64
2Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB

Mijn vragen aan jullie zijn:
  • Is er significante performance winst te behalen als ik mijn huidige RAM vervang door de Crucial CT32G4WFD832A
  • Waar kan ik de specs van het Crucial RAM verificeren? Ik kan het nergens vinden, ook niet op de website van Crucial zelf. Als ik met mijn neus zit te kijken - excuses. }:O

Team anti-scalp - wauw..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De middelste is server ram, de rgb is veul te duur ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 5pë©ïàál_Tèkén
Hackus schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:45:
De middelste is server ram, de rgb is veul te duur ;)
Ach, aangezien ik de plank toch al mis heb misgeslagen ( :D ) - hoe zie je zo snel het verschil tussen gewoon ram en server ram? Bespaart me weer een topic volgende keer...

Team anti-scalp - wauw..

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Ach, aangezien ik de plank toch al mis heb misgeslagen ( :D ) - hoe zie je zo snel het verschil tussen gewoon ram en server ram? Bespaart me weer een topic volgende keer...
Zit ECC - Error Correcting Code - op.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:49:
[...]

In de specificaties van het geheugen, oa via je link :)
verder zou ik geen cent uitgeven aan 'sneller' ram dan je nu hebt. je bereikt er weinig mee (kosten nog niet meegeteld)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 5pë©ïàál_Tèkén
Dank @Hackus en @Nat-Water. Ga ik iets anders zoeken om mezelf te geven met m'n verjaardag. Les wijzer, illusie armer.

Team anti-scalp - wauw..

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09
De vraag is vooral, waar verwacht je performance winst? Games?

Volgens mij is de CAS waarde bij de middelste verkeerd, de waarde lijkt mij extreem laag.

En de rechter heeft dan wel een lagere latency maar die 0,85 ns ga je niet merken. De snelheid ligt trouwens ook iets lager waardoor er zelfs kans is dat de rechter maar even goed of zelfs slechter presteert dan de linker. Maar zelfs dat verschil zou je niet merken ;)

• 5pë©ïàál_Tèkén
D-Three schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:12:
De vraag is vooral, waar verwacht je performance winst? Games?
Nee game performance is prima en zeker niet mijn hoofddoel. Wil vooral z.s.m. de videoconversies er doorheen pompen en (redelijkerwijs) de PC verder kunnen gebruiken terwijl die bezig is.
Volgens mij is de CAS waarde bij de middelste verkeerd, de waarde lijkt mij extreem laag.
Ja met de beperkte kennis die ik heb leek me dat ook, vandaar dat ik vroeg of iemand misschien wist waar ik de whitepaper o.i.d. kon vinden.
En de rechter heeft dan wel een lagere latency maar die 0,85 ns ga je niet merken. De snelheid ligt trouwens ook iets lager waardoor er zelfs kans is dat de rechter maar even goed of zelfs slechter presteert dan de linker. Maar zelfs dat verschil zou je niet merken ;)
Neuh ging ook om het 64GB <--> 128GB verhaal. Kan er wel bij blijven prikken maar als het niet boeit dan is het alleen maar voor de e-peen factor.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1