L.S.,
Mijn vragen gaan over deze drie RAM stukken.
De linker set heb ik in mijn PC zitten. Deze draait op DDR4-3333 CL16-18-18 @1.35. Stabiel, dikke prima.
Nou zie ik dat er een nieuwe set op de markt is, de middelste. Kijkende naar de true latency en CAS vraag ik me een beetje af of er significante performance winst te behalen is als ik over zou stappen naar dat werkgeheugen (4 maal). Op het gebied van RAM ben ik verre van een expert. Getalletjes/benchmarks zijn leuk maar vertellen niet het hele verhaal, vandaar dat ik hier mijn vragen stel. De rechter set heb ik erbij gezet ter illustratie van de prijs/performance (
).
Ik werk veel met grote images (~60GB) en doe videobewerking. De SSDs staan in RAID 0.
Mijn setup:
Mijn vragen aan jullie zijn:
Mijn vragen gaan over deze drie RAM stukken.
De linker set heb ik in mijn PC zitten. Deze draait op DDR4-3333 CL16-18-18 @1.35. Stabiel, dikke prima.
Nou zie ik dat er een nieuwe set op de markt is, de middelste. Kijkende naar de true latency en CAS vraag ik me een beetje af of er significante performance winst te behalen is als ik over zou stappen naar dat werkgeheugen (4 maal). Op het gebied van RAM ben ik verre van een expert. Getalletjes/benchmarks zijn leuk maar vertellen niet het hele verhaal, vandaar dat ik hier mijn vragen stel. De rechter set heb ik erbij gezet ter illustratie van de prijs/performance (
Ik werk veel met grote images (~60GB) en doe videobewerking. De SSDs staan in RAID 0.
Mijn setup:
| # | Category | Product |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3950X |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus XTREME |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K4/64 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB |
Mijn vragen aan jullie zijn:
- Is er significante performance winst te behalen als ik mijn huidige RAM vervang door de Crucial CT32G4WFD832A
- Waar kan ik de specs van het Crucial RAM verificeren? Ik kan het nergens vinden, ook niet op de website van Crucial zelf. Als ik met mijn neus zit te kijken - excuses.
Team anti-scalp - wauw..