Rubberen ring in pijp in de grond (afvoer keuken)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aluza
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-04 22:28
Hallo!

Ik heb laatst een verstopping gehad in mijn keuken. Na deze verholpen te hebben met een veer zag ik dat de afvoerleidingen niet goed zijn aangelegd dus nu ben ik deze opnieuw aan het leggen.

In de pijp die in grond gaat zie ik echter een soort van rubberen ring zitten (foto). Mijn vraag is als volgt; kan ik deze eruittrekken of is dit een verloop stukje naar een volgend deel van de pijp? Ik wil er dan niet aan lopen trekken.

Op de foto zit de ring nu dus schuin. Het rechterdeel komt boven het wateroppervlak uit. Ik kan met een haakje deze een beetje bewegen. De oude pijp die ik eruit heb gehaald had geen ring eromheen, dus dit zou de oude ring kunnen zijn.

Foto: https://imgur.com/a/VeKAddV

Beste antwoord (via aluza op 11-02-2020 12:59)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:47

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat is een overgangsmachet en kan er normaal gewoon uit.

https://www.hornbach.nl/s...2-mm/7884480/artikel.html

edit: Gezien het water wat erin staat is je verstopping nog niet opgelost, die leiding zou gewoon droog moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door twain4me op 11-02-2020 12:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Dat is een overgangsmachet en kan er normaal gewoon uit.

https://www.hornbach.nl/s...2-mm/7884480/artikel.html

edit: Gezien het water wat erin staat is je verstopping nog niet opgelost, die leiding zou gewoon droog moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door twain4me op 11-02-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 23:19
Lijkt me een rubber afdichtingsring van de leiding die er in zat. Gewoon eruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aluza
Danku allen! De rubberen ring heb ik eruitgehaald.

Ik zat zelf inderdaad ook twijfelen of het normaal is dat er water in die pijp staat @twain4me. Steeds een beetje water loopt wel weg maar dit peil blijft staan.

Ik heb er nu een veer van 5 meter in gedaan en ben aan het draaien maar water blijft staan! Ideeën?

Ik zit in een appartementencomplex. Misschien de VvE bellen? Rioleringen en leidingen die door meer appartementen lopen vallen onder gezamelijke onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

aluza schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:36:

Ik zat zelf inderdaad ook twijfelen of het normaal is dat er water in die pijp staat @twain4me. Steeds een beetje water loopt wel weg maar dit peil blijft staan.

Ik heb er nu een veer van 5 meter in gedaan en ben aan het draaien maar water blijft staan! Ideeën?

Ik zit in een appartementencomplex. Misschien de VvE bellen? Rioleringen en leidingen die door meer appartementen lopen vallen onder gezamelijke onderdelen.
Bellen kan altijd.
Ben je met 5 meter nog niet bij de standleiding?
Het kan ook zijn dat je tegenschot hebt (leiding die de verkeerde kant op schuin loopt)
loopt het water wat je er extra in gooit echt goed weg? of een beetje half.
In het eerste geval heb je waarschijnlijk tegen schot, in het 2e geval zit de boel waarschijnlijk nog ergens verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aluza
twain4me schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:42:
[...]

Bellen kan altijd.
Ben je met 5 meter nog niet bij de standleiding?
Het kan ook zijn dat je tegenschot hebt (leiding die de verkeerde kant op schuin loopt)
loopt het water wat je er extra in gooit echt goed weg? of een beetje half.
In het eerste geval heb je waarschijnlijk tegen schot, in het 2e geval zit de boel nog ergens verstopt.
Als ik er vol water instort dan komt het water omhoog. Dus ik ga ik even bellen inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

aluza schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:36:

Vanaf het punt waar de buis de vloer in gaat, valt het onder verantwoording van de VvE. Tijd dus om de VvE in te schakelen voor een rioolservice.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

aluza schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:53:
[...]

Als ik er vol water instort dan komt het water omhoog. Dus ik ga ik even bellen inderdaad!
garanties wat de oorzaak is kan ik helaas niet geven, wel dat er geen water in zou moeten staan.

succes (y)
Pagina: 1