Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc voor neefje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• multynoob
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-04 13:41

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Topicstarter
Ik zoek een?
Een videokaart en als het nodig is een voeding

Wat is je budget?
Max 150

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Mijn neefje heeft via via een pc gekregen met de volgende specificaties:

Processor Type: Intel Core i7 3770
Processor Configuration: Quad Core - Hyperthreading
Processor Speed: 3.40GHz
Memory: 8GB DDR3 (2x4GB)
Hard Drive: 500GB
Optical Drive: DVD-RW
Video: Nvidia Quadro 600
Network Card: Intel 82579LM Gigabit
Wireless: Not Installed
Power Supply / AC Adapter: 280 Watts
USB Ports: 10x USB ports (4x Front, 6x Back (2x 3.0))
COA: None

Nou hoopte ik er een andere videokaart erin te doen zodat die kon gamen. Maar volgens mij is de voeding niet zwaar genoeg. Is er een videokaart die ik er nu wel gewoon in kan zetten zonder de voeding te vervangen?

Alle reacties

• stylzzzz
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:03
GTX1650 4GB heeft genoeg aan die voeding, die zou je kunnen pakken. Prijs zit rond de 150-170 (nieuw)

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:27
Wat voor een type voeding is het? Merk, model? Iets van bekend? 280watt klinkt leuk, maar kan ie dat ook leveren? Of is 't een goedkoop prul wat er in hangt?

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:15
Is het een Dell/HP SFF geval?

• multynoob

multynoob

Topicstarter
Ja klopt een t1650

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:27
V&A aangeboden: NIEUW: Gigabyte GTX 1650 WindForce OC 4G volgens mij is dit er eentje die "relatief nieuw" is.
V&A aangeboden: Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC eentje van paar maanden, wel 8 GB.
V&A aangeboden: NIEUW!! Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC ook 8 gb, maar moet je beetje mee onderhandelen .

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Vergeet niet de case te controleren ;) de kaart moet er wel inpassen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:21
Ik heb zelf jarenlang in een 3770k een R9 290x gehad. Volgens mij is die RX580 in ieder de tegenhanger, maar dan met 8GB ipv 4GB geheugen. Bovenstaande kaarten zijn wel redelijk gelijk aan performance en nog ideaal voor die pc qua snelheid.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:07
Welke spellen wilt hij gaan spelen? Dat lijkt mij eerst belangrijk om te bepalen welke videokaart eventueel in aanmerkingen komen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• JannyWooWoo
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 31-03 16:01
Goed bedoelde adviezen maar iedereen mist helaas dat het om een SFF case gaat. Moet dus een niet al te dikke GPU in

https://www.techpowerup.c...ce-gtx-1650-graphics-card

Als je hem kan vinden dan is deze een goede keuze.

[Voor 3% gewijzigd door JannyWooWoo op 11-02-2020 12:47]

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:46

Detmer

Professioneel prutser

JannyWooWoo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:44:
Goed bedoelde adviezen maar iedereen mist helaas dat het om een SFF case gaat. Moet dus een niet al te dikke GPU in

Ik ken de T1650 eigenlijk niet anders dan als tower? Als het wel SFF moet is pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP een veel gebruikte kaart

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• MicGlou
  • Laatst online: 13:54
JannyWooWoo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:44:

Ik lees niet van TS de bevestiging dat het werkelijk SFF is? Een precision t1650 heb je ook als tower...

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:10
ik heb voor mijn zoontje ook een Dell SFF gekocht. Een tweedehands 750 TI er in, en gaan met die banaan. Hij kan alle games die hij wil spelen er op draaien! Aan voedingen heb ik ook niets hoeven aanpassen. Er zijn ook 1050 (ook de TI?) die de stroom uit de PCI bus halen.

[Voor 26% gewijzigd door 107mb op 11-02-2020 13:09]

• JannyWooWoo
MicGlou schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Ik lees niet van TS de bevestiging dat het werkelijk SFF is? Een precision t1650 heb je ook als tower...
Sure, maar in een t1650 tower kan never nooit niet een 580 STRIX zoals ik hier boven zag. Is zowel in hoogte als lengte te groot.

Dus een half height of een korte normale kaart is de enige keus.

• MicGlou
JannyWooWoo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Sure, maar in een t1650 tower kan never nooit niet een 580 STRIX zoals ik hier boven zag. Is zowel in hoogte als lengte te groot.

Dus een half height of een korte normale kaart is de enige keus.
Lengte kan kloppen, de hoogte zou geen probleem moeten zijn... maar in een tower past sowieso meer dan een SFF.

Tevens ga je met die OEM 280watt voeding ook geen 580 STRIX trekken, sterker nog die voeding heeft geen pci-e power kabels.

• JannyWooWoo
MicGlou schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Lengte kan kloppen, de hoogte zou geen probleem moeten zijn... maar in een tower past sowieso meer dan een SFF.

Tevens ga je met die OEM 280watt voeding ook geen 580 STRIX trekken, sterker nog die voeding heeft geen pci-e power kabels.
Het is meer dat de case een SFF is, mATX bordje en weinig speling verder. STRIX koelers zijn aan alle kanten te groot hier voor. Als je beetje airflow wil is een kort of half kaartje de beste oplossing en de 1650 die ik noemde past met 149e precies in het budget (en in de kast :-)

PCIe power is van een molex af te tappen. Als de voeding niet al te gaar is zou gewoon moeten werken. De 1650 heeft ook een 6 pins PCIe power nodig dus verloopje wel even er bij kopen.

• MicGlou
JannyWooWoo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Het is meer dat de case een SFF is, mATX bordje en weinig speling verder. STRIX koelers zijn aan alle kanten te groot hier voor. Als je beetje airflow wil is een kort of half kaartje de beste oplossing en de 1650 die ik noemde past met 149e precies in het budget (en in de kast :-)

PCIe power is van een molex af te tappen. Als de voeding niet al te gaar is zou gewoon moeten werken. De 1650 heeft ook een 6 pins PCIe power nodig dus verloopje wel even er bij kopen.
Ik ben heel erg bekend met deze kastjes en behalve de lengte (is hooguit 24cm) omdat de hdd cages erachter zitten, heb je aan alle kanten verder genoeg ruimte voor een kaart... een kort dikkertje zou prima kunnen.

Maar een i7 3770 icm met een 580 Strix op een OEM 280watt voeding met molex naar pci-e adapters... ik zie het niet gebeuren, als de voeding het al trekt gaat die enorm op z'n donder krijgen dat het geen lang leven zal hebben.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij je advies... op een 1650 zal een leuke game gespeeld kunnen worden en past sowieso in het systeem en je hoeft er ook geen problemen met de voeding mee te verwachten.

• multynoob

multynoob

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties MicGlou ,JannyWooWoo, en de rest! :)

Ik heb en bod gedaan op de: V&A aangeboden: NIEUW: Gigabyte GTX 1650 WindForce OC 4G

Ik vond deze kaart nu ook op de V&A en deze is bij mij om de hoek dus wel zo gemakkelijk.
Kan er wel een ITX kaart in? en hoe zit het met stroomverbruik?

V&A aangeboden: Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5 (11266-34)

Alvast bedankt!

• Firestorm
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:36

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

multynoob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:

Ik heb en bod gedaan op de: V&A aangeboden: NIEUW: Gigabyte GTX 1650 WindForce OC 4G

Ik vond deze kaart nu ook op de V&A en deze is bij mij om de hoek dus wel zo gemakkelijk.

Alvast bedankt!
Ik zie het niet expliciet in de specs staan, maar is de 500gb drive een ssd? Indien dat niet het geval is zou dat ook al een mooie performance boost geven.

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:15
multynoob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:

Alvast bedankt!
De Asus is te groot voor in de T1650

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:13
@multynoob Maar wat voor behuizing is het nu?

Kun je een foto maken van de sticker op de voeding?
(vooral aantal Watt op de 12V is belangrijk)

De 150W van de 1650 en de 570 lijkt me echt te hoog, dat is vragen om problemen (je hebt er sowieso de stekkers niet voor).
Zoek een kaartje met een TDP van maximaal 75W, dat gaat waarschijnlijk wel met je voeding.

NB, je huidige kaart heeft een TDP van slechts 40W.

categorie: Videokaarten
Een 1050ti is bijvoorbeeld wel aardig.

[Voor 51% gewijzigd door mitsumark op 13-02-2020 22:35]

• multynoob

multynoob

Topicstarter
@ mitsumark

Sorry ik kan je niet vertellen wat voor kast het is maar hier zijn de foto`s.

title

title

Zit nu te denken om deze maar te kopen, is ook LP dus moet passen dan toch?

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

• mitsumark
In jouw kast past gewoon een normale brede kaart, alleen lengte niet meer dan 250mm i.v.m. hard drive cage.
Voeding kan een 75W kaartje ook wel aan.

Die 1050ti lijkt me prima, alleen VEEL te duur.
Als je nieuw koopt kun je beter een 1650 nemen.

PS: denk ook aan de aansluiting, oude schermen hebben nog wel eens alleen vga of dvi-a, nieuwe videokaarten hebben steeds vaker alleen digitale uitgangen zoals hdmi, do, dvi-d.

Edit:met je budget kun je natuurlijk ook voor een nieuwe voeding en 2e hands kaartje gaan die meer verbruikt.

[Voor 72% gewijzigd door mitsumark op 14-02-2020 22:56]

• multynoob

multynoob

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:54:
In jouw kast past gewoon een normale brede kaart, alleen lengte niet meer dan 250mm i.v.m. hard drive cage.
Voeding kan een 75W kaartje ook wel aan.

Die 1050ti lijkt me prima, alleen VEEL te duur.
Als je nieuw koopt kun je beter een 1650 nemen.

PS: denk ook aan de aansluiting, oude schermen hebben nog wel eens alleen vga of dvi-a, nieuwe videokaarten hebben steeds vaker alleen digitale uitgangen zoals hdmi, do, dvi-d.

Edit:met je budget kun je natuurlijk ook voor een nieuwe voeding en 2e hands kaartje gaan die meer verbruikt.
Denk dat de 1650 wel genoeg is. Moet voor de GTX 1650 er ook nog een verloopje bij komen?

Deze wordt er dan toch bedoeld toch?

Molex kabel,
Aansluiting 1: 6-Polig PCI Express female,
Aansluiting 2: 2x 4-Polig Molex Male,
0.2 meter.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:33
Als je ellende wil moet je idd zo'n verloopje nemen. Anders een videokaartje die geen externe voeding nodig heeft. pricewatch: Palit GeForce GTX 1650 StormX bijvoorbeeld al zou ik ivm de video-uitgangen pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 Compact nemen.

[Voor 25% gewijzigd door Uszka op 15-02-2020 21:42]

• mitsumark
Als het goed is heeft mijn hele lijstje geen extra stroom nodig (of het moet verkeerd in de pricewatch staan).
Tot 75W kan namelijk gewoon door het PCIe slot en ik had gefilterd op geen extra aansluitingen.

[Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 15-02-2020 23:02]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True