[T-Mobile] SMS versturen naar één nummer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Hallo
Ik probeer vanuit mijn T-Mobile prepaid SIM kaart naar andere provider een SMS te sturen, het werkt. niet.
Heb nog iemand deze probleem ? of bij T-Mobile storing ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Geen idee, ga naar de T-Mobile site en kijk of er in je omgeving storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:02:
Hallo
Ik probeer vanuit mijn T-Mobile prepaid SIM kaart naar andere provider een SMS te sturen, het werkt. niet.
Heb nog iemand deze probleem ? of bij T-Mobile storing ?
En andersom? Kan je wel een SMS ontvangen op het toestel? Als dat wel werkt, kans dat je contact op moet nemen met de T-Mobile klantenservice.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Ja, mijn andere vrienden ontvangen wel SMS van dat nr. maar allen ik (T-Mobile ) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:29:
Ja, mijn andere vrienden ontvangen wel SMS van dat nr. maar allen ik (T-Mobile ) niet.
Deze stappen al eens ondernomen?
https://www.t-mobile.nl/k...wat-kan-ik-doen/000216890

Ik mis een aantal stappen die je zelf hebt ondernomen, dit wordt giswerk ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De vraag van Outerspace was, of je wel SMS kunt ontvangen, en jouw antwoord:
Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:29:
Dan is 't dus niet 'ja', maar 'nee'. En gaat 't nu om versturen of ontvangen?
Dat je vrienden die SMS wel kunnen ontvangen, heeft niets met jouw toestel en simkaart te maken.
Kun je überhaupt wel naar andere nummers SMS'jes versturen en ook hun berichten ontvangen?

En is dat betreffende nummer een gewoon privé nummer, of een betaalnummer van een of andere dienst?
Betaalnummers kunnen geblokkeerd zijn, maar een persoon kan je nummer ook blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Marly, Dit is gewoon T-Mobile mobile nr. naar een andere mobile nr.316xxxxxxxx. Andere vrienden (van Vodafone,KPN) kan wel naar deze nr. 316xxxxxxxx sms sturen, maar ik heb een prepaid T-Mobile, die werkt niet.

06 nummers verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 11-02-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 13:05
Ik zou die 06 nummers even weghalen ivm privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:15:
Marly, Dit is gewoon T-Mobile mobile nr. naar een andere mobile nr.*********. Andere vrienden (van Vodafone,KPN) kan wel naar deze nr. ********* sms sturen, maar ik heb een prepaid T-Mobile, die werkt niet.
Ik zou "deze" 06 nummers even verwijderen ;)

Staan je APN settings goed? Anders even opnieuw instellen en daarna nogmaals checken. Anders heb je altijd nog de t-mobile helpdesk die je kunt bellen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:15:
Marly, Dit is gewoon T-Mobile mobile nr. naar een andere mobile nr.316xxxxxxxx. Andere vrienden (van Vodafone,KPN) kan wel naar deze nr. 316xxxxxxxx sms sturen, maar ik heb een prepaid T-Mobile, die werkt niet.
Ik kan gewoon smsen naar dat nummer (voelt wel een beetje als 2015 dat smsen)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 11-02-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Janon het is niet handig om een 06 nummer publiekelijk op een forum neer te zetten, die heb ik dus verwijderd. Tevens heb ik even je titel voorzien van een duidelijker naampje.

Maar ik denk dat het handig is als je even contact opneemt met T-mobile, voor ons is het nogal lastig om te achterhalen wat er mis gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 11-02-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 10:44

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Wat is de melding als je sms probeert te versturen naar dat nummer?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Telefoon opnieuw opstarten wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
Wat is de melding als je sms probeert te versturen naar dat nummer? Staat gemeld: U kunt geen sms sturen naar dit nr.

Telefoon opnieuw opstarten wil nog wel eens helpe.. Ik heb telefoon ook opnieuw gestart.

Ik kan gewoon smsen naar dat nummer (voelt wel een beetje als 2015 dat smsen) Klopt, naar en van KPN en vodafone vrienden kunnen wel naar dat nr SMS sturen en ontvangen. Maar mijn is T-Mobile prepaid SIM, ik heb deze SIM kaart bij een T-Mobile winkel gekocht. Alleen T-Mobile werkt niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zou even naar de winkel gaan, het probleem laten zien.
En kijken of hun het snappen en een oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Janon schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:41:
Wat is de melding als je sms probeert te versturen naar dat nummer? Staat gemeld: U kunt geen sms sturen naar dit nr.

Telefoon opnieuw opstarten wil nog wel eens helpe.. Ik heb telefoon ook opnieuw gestart.

Ik kan gewoon smsen naar dat nummer (voelt wel een beetje als 2015 dat smsen) Klopt, naar en van KPN en vodafone vrienden kunnen wel naar dat nr SMS sturen en ontvangen. Maar mijn is T-Mobile prepaid SIM, ik heb deze SIM kaart bij een T-Mobile winkel gekocht. Alleen T-Mobile werkt niet..
Voor de duidelijkheid: kun je met jouw telefoon en die T-Mobile simkaart wél naar andere nummers sms'en, en dus alleen niet naar dat bepaalde nummer?
Zoja, dan zouden de instellingen in je toestel eigenlijk goed moeten staan.

Dan denk ik ook, dat alleen T-Mobile je kan helpen. Terug naar de winkel is dan inderdaad 't handigst, dan kun je de foutmelding laten zien, dat is makkelijker, dan 't telefonisch uitleggen aan de klantenservice.

Edit:
Voor de zekerheid, voordat je naar de T-Mobile winkel gaat: je schrijft, dat je vrienden wél naar dat nummer kunnen sms'en, ik begrijp hieruit, dat dit nummer van iemand uit jullie vriendengroep is? Kun je uitsluiten, dat die persoon je eventueel geblokkeerd heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Marly op 11-02-2020 21:25 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1