Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• John7890
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-02 19:39
Ik heb een Technixx TX-82 (Dahua VTO2111D WP rebrand) deurbel. Hierop heb ik de Dahua 4.3 SIP firmware geflasht. Via Asterisk hangt deze in verbinding met mijn Home Assistant waardoor ik meldingen krijg als er iemand aanbeld. Dit werkt allemaal naar wens.

Nu leek het mij ook leuk de camera te gebruiken als "bewakingscamera" door de beelden op te slaan op een QNAP TS-453B NAS. Ik heb de camera toegevoegd als een "Generic Model" - "Generic RTSP" in QVR Pro gezien het exacte model onbreekt.

Dit werkt echter niet zoals ik wil. Het beeld "hapert". Als ik de RTSP stream van de camera open in MPC HC is het beeld wel vloeiend.

De camera staat in 720p 25fps 2Mb H264. Bij "Recording Settings" in QVR Pro komt mooi te staan "Frame rate: 25, Bit rate: 2.5Mbps".

Ik heb de kwaliteit van de camera al eens verlaagd maar het haperen blijft. In QVR Pro kan ik weinig doen op vlak van instellingen voor de RTSP stream. Ik heb ook geprobeerd met een lege url of onderstaande url's:
rtsp://[IP]:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0&unicast=true&proto=Onvif (lijkt niet te werken)
rtsp://user:password@[IP]:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1 (werkt prima in MPC HC)
rtsp://[IP]:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
rtsp://[IP]:554/live (lijkt niet te werken)

Zonder succes, iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Dit is de eerste keer dat ik eens wat probeer met QVR Pro en "security" camera's dus misschien zie ik iets stom over het hoofd.

Bij voorbaat dank!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True