Vingerafdrukscanner werkt maar enkele dagen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik heb een Lenovo Ideapad 520S van 1 jaar oud en sinds de update van Windows 10 Home werkt mijn vingerafdrukscanner niet meer.
Wanneer ik deze dan in apparaatbeheer verwijder en de pc weer opstart werkt deze terug maar na enkele dagen werkt deze dan weer niet meer en staat er een uitroepteken bij biometrische apparaten.
Wanneer ik deze dan weer verwijder en de laptop herstart werkt weer alles.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 22:37

TheBorg

Resistance is futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zie je in de event viewer tussen het moment dat ie het nog deed en dat ie het niet meer doet? Wellicht zie je een fout voorbijkomen die een idee kan geven. Misschien iets met power management.

Driver al eens opnieuw geïnstalleerd? Nieuwe driver van de fabrikant van de chip (als die nieuwer zijn dan die van de laptopfabrikant)?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 10-02-2020 23:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:22
Het klinkt alsof Windows weer een driver installeert die niet goed werkt. Probeer, zoals @TheBorg al aangeeft, de driver van de fabrikant te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Die is geinstalleerd en dan werkt alles perfect.
Maar na enkele dagen werkt de scanner plots niet meer en staat er een uitroepteken achter.
Dan verwijder ik via apparaatbeheer de scanner(niet de driver) en herstart de laptop en dan is weer alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@karine1 Wat is de status van het apparaat dan, als dat uitroepteken er staat? Zo'n icoon is alleen ter indicatie dat er iets is. Wat er is staat er met tekst aangegeven en zegt vaak veel meer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Die driver die TheBorg opgeeft is geinstalleerd.
Misschien nog eens wachten tot het uitroepteken er weer staat en hier de melding geven.
Wanneer ik het apparaat verwijder in apparaatbeheer laat ik steeds de originele driver staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een vergelijkbaar probleem had ik een hele lange tijd met de touchpad van mijn Clevo n550rc gtx950m. De touchpad was niet meer uit te zetten, maar nadat ik de driver geïnstalleerd had, werkte het weer eventjes...

Na enige tijd heb ik volgens mij de driver via apparaatbeheer verwijderd en via apparaatbeheer gezocht naar een nieuwe driver. Sindsdien is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
oK, we zijn twee dagen verder en het is weer zover.
Scanner werkt niet meer en uitroepteken.
Info : Dit apparaat start niet. (Code 10)

Blijkbaar zou er toch ook een nieuwe driver bestaan, misschien die er eens opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@karine1 De event viewer logs checken gaat je nog een stapje te ver? ;)

Hier staat een checklistje die je eens door kunt lopen. Wees wel even kritisch op de linkjes, veel zijn stiekem reclame. Neem gewoon de tekst tot je en zoek de geboden oplossing even met Google en gezond verstand.
https://www.lifewire.com/how-to-fix-code-10-errors-2623181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik dacht dat het opgelost was.
Zet ik daarnet de laptop even in slaapstand, ik zet hem terug aan en weer uitroepteken en geen werkende scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:51:
@karine1 De event viewer logs checken gaat je nog een stapje te ver? ;)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Hoop dat je hier iets mee kan ?
Device USB\VID_06CB&PID_0081\9d3098863631 had a problem starting.

Driver Name: oem60.inf
Class Guid: {53d29ef7-377c-4d14-864b-eb3a85769359}
Service: WUDFRd
Lower Filters: WinUsb
Upper Filters:
Problem: 0x25
Problem Status: 0xC0000034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Probleem opgelost, toestel is retour Lenovo fabriek.
Pagina: 1