Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024
Wij willen graag ons huis gaan verbouwen en hebben contact opgenomen met de architect die de vorige verbouwing heeft gedaan. Die heeft enkel nog de oude DRW bestanden gemaakt in Arkey, maar hun huidige software kan die niet meer inlezen om te converteren naar Autocad. Ze vragen 400 euro om de juist bestanden op te leveren.

Heeft iemand toevallig beschikking over Arkey om deze bestanden in te lezen en te helpen met conversie naar DWG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 10-09 16:41
Geen Arkey, maar wel zoekhulp. Levert dat wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
Uiteraard al gedaan. DWG files wordt door meerdere applicaties gebruikt; maar dit betreft er een van het Nederlandse bedrijf Arkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
Al geprobeerd; vormt een error. Waarschijnlijk omdat het bestandstype door meerdere applicaties (anders) wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
rolandb schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:54:
Al geprobeerd; vormt een error. Waarschijnlijk omdat het bestandstype door meerdere applicaties (anders) wordt gebruikt.
Ik lees daar dat CorelDraw deze bestanden zou kunnen openen, misschien een oudere versie virtueel draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik kan zo snel niet mijn handen op een DRW bestand krijgen, maar kun je die niet importen of attatchen in autocad? Zeker in 2018, 2019 en 2020 versie kun je bizar veel formaten importeren.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.reaconverter.com/convert/drw_to_dxf.html

Programma lijkt wel aardig te werken, maar ik kan even geen geschikte drw-file online vinden om te testen.
Ik heb wel geprobeerd een jpg om te zetten naar png en dat werkt (wel met trial-sticker)

edit: oh was al genoemd 8)7

Andere programma's om drw-files te openen:
https://file.org/extension/drw

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 11-02-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Stuur Arkey even een mailtje, misschien doen ze het wel even kostenloos.
Vaak is het nog geen 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Kan je niet met hun gratis viewer (https://www.arkey.nl/producten/areddo/) het bestand in ieder geval bekijken? (ik zou zeggen, laat je verassen, zoals op de pagina staat }) )
De filmpjes van hun basissoftware tonen in ieder geval een bestnadm et dezelfde extentie, dus het is nog een gangbaar formaat (voor Arkey in ieder geval, mogelijk net zoveel dialecten als DWG en .doc :P )

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
De architect heeft de oudere versie wellicht in het archief (archief server) en de bestanden zodanig terugzetten alsmede de bibliotheek voor arkey betekent toch behoorlijk wat werk hoor.
Ik heb die oude bestanden ook overgezet naar nieuwere versies en dat kost dus tijd.
Het exporteren is een scheetje naar Autocad DWG of DXF formaat.

Maar als er een PDF van bestaat van de tekening ipv een plotbestand, dan kun je die meteen importeren in Autocad 2020.
En dat kost inderdaad nog geen 5 minuten.

Let wel destijds (bij de oudere arkey versies) maakten de bureaus niet altijd PDF bestand aan.

met groet

p.s.
je moet altijd rekening houden met arbeidsduur en het auteursrecht dergelijke bestanden te gebruiken
en daarmee is die 400€ voor de tekeningen die de Architect vraagt niet ongewoonlijk duur.

[ Voor 14% gewijzigd door AntoniusDD op 08-03-2020 11:13 . Reden: argument ]

Pagina: 1