Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Achtergrondactiviteit Foto’s trekt batterij leeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GreenGolf3
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 17:42
Ik heb een iphone 6s, waarvan de accu afgelopen zomer vervangen is. Verder heeft de telefoon ios 13.3.1.

Sinds vorige week merk ik dat de telefoon heel snel leeg is. ‘S avonds opgeladen tot 100% en daarna gaan slapen, de volgende ochtend nog maar 17% accu lading.

Kijk ik onder het onderdeel batterij, dan heeft de app Foto’s 92% gebruik met de achtergrondactiviteit. Hier heb ik op gezocht en dit komt mogelijk door een corrupte foto icm icloud sync. De oplossing zou zijn om iCloud-foto’s uit te zetten en daarna weer in te schakelen. Dit leek heel even te helpen, maar t probleem is weer terug, zelfs met Icloud-foto’s uitgeschakeld.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en nog beter, heeft iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16:35
Bizar.

En compleet herstellen en dan weer reservekopie terugzetten?

• GreenGolf3
bram1984 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:00:
Bizar.

En compleet herstellen en dan weer reservekopie terugzetten?
Die optie wil ik tot het laatst bewaren, omdat ik een paar vervelende authenticator apps heb die wat meer werk kosten om in te stellen.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:22

Geronimous

Moderator Spielerij
GreenGolf3 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:44:
Ik heb een iphone 6s, waarvan de accu afgelopen zomer vervangen is. Verder heeft de telefoon ios 13.3.1.

Sinds vorige week merk ik dat de telefoon heel snel leeg is. ‘S avonds opgeladen tot 100% en daarna gaan slapen, de volgende ochtend nog maar 17% accu lading.

Kijk ik onder het onderdeel batterij, dan heeft de app Foto’s 92% gebruik met de achtergrondactiviteit. Hier heb ik op gezocht en dit komt mogelijk door een corrupte foto icm icloud sync. De oplossing zou zijn om iCloud-foto’s uit te zetten en daarna weer in te schakelen. Dit leek heel even te helpen, maar t probleem is weer terug, zelfs met Icloud-foto’s uitgeschakeld.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en nog beter, heeft iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Het kan een tijdelijk iets zijn waarbij Foto's losgaat op je library om deze te indexeren, of om er machine-learning op los te laten (herkennen van gezichten, plaatsen, wat er op de foto staat, etc). Dus: hoe lang is dit aan de gang? Heb je recents iets gedaan met je foto's? Veel bij geplaatst / gemaakt? Een backup teruggezet en vervolgens iCloud foto's aangezet?
Als je een corrupte foto/library vermoed, dan zou ik contact opnemen met Apple Support, die hebben middelen om dat te controleren.

Heb je overigens ook andere apparaten due syncen met dezelfde libraray? zo ja, zijn er daar problemen?

En altijd bij het minst invasieve beginnen:
- Restart > Reset > Restore > Repair :)

je kunt ook eens proberen geforceerd te herstarten (Homeknop + aan/uitknop samen vast blijven houden)

FT-17 FTW!

• GreenGolf3
Het speelt nu zeker 1 week, het kan ook iets langer zijn. Er zijn bijna geen foto's bijgeplaatst, dan wel gemaakt. maximaal 5. Ik heb geen back-up terug gezet, Icloud heeft altijd al aangestaan.

Ik heb een Ipad die ook naar dezelfde Library sync, maar die is ook al losgekoppeld. Deze heeft het probleem niet.

De herstart heb ik al uitgevoerd, dat doe ik wekelijks. Ook de geforceerde herstart is uitgevoerd. De reset heb ik vanmorgen uitgevoerd, dus ik ben benieuwd wat dat oplevert.

Dank je wel voor de tips. Ik zal mijn bevindingen blijven posten.

Update: Helaas heeft ook het resetten niet geholpen. De Foto's app blijft met achtergrondactiviteit de accu snel leegtrekken. Ik zal kijken wat AppleSupport kan betekenen.

Update2: Helaas komt mijn telefoon niet in aanmerking voor gratis service. :'(

GreenGolf3 wijzigde deze reactie 11-02-2020 13:15 (18%)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True